© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Influencer parenting – co to takiego?

Influencer parenting
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Social media o charakterze parentingowym cieszą bardzo dużą popularnością wśród obserwujących. Obecni i przyszli rodzice poszukują informacji i inspiracji, a często też rekomendacji różnych produktów czy wskazówek dotyczących wychowania pociech. W związku z tym zrodziło się pojęcie influencer parenting. Czego dotyczy? Co warto wiedzieć na ten temat? Sprawdźmy!

Influencer parenting – czym jest?

Influencer parenting jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin influencer marketingu, czyli współpracy z twórcami internetowymi w różnych kanałach social media.

Pojęcie „parenting” odnosi się do rodzicielstwa, a zatem influencerzy parentingowi działają w obszarze tematyki związanej z dziećmi, ich planowaniem, wychowywaniem, rozwojem, wspólnym życiem. Konta o tej tematyce mogą wspierać rodziców w staraniach o ciążę, przemycać treści merytoryczne na wszelkie tematy związane z rodzicielstwem, czy prezentować rodzinny lifestyle.

Zwykle influencerami są osoby, które same są rodzicami, ale nie jest to warunek konieczny. Na swoich kanałach w social mediach, ale też na blogach, w podcastach czy na stronach internetowych dzielą się informacjami, ale też poleceniami. Z uwagi na zaangażowaną grupę odbiorców, są świetnymi osobami do współpracy z markami, ponieważ mają wpływ na swoją społeczność.

Czy warto współpracować z parentingowymi influencerami?

Popularność kont parentingowych nie bierze się znikąd. Do niedawna dostęp do treści o rodzicielstwie nie był tak powszechny i przystępny, a wiedzę czerpało się raczej z pokolenia na pokolenie. Gdy jednak do głosu doszli psychologowie i inni specjaliści wskazujący często popełniane błędy i nowe metody wychowawcze, młodzi rodzice zapragnęli wyrwać się z utartych schematów i chętnie wychowują swoje dzieci w nowoczesny sposób.

Wiedza przekazywana przez innych rodziców wydaje się przystępna – dzielą się oni swoimi doświadczeniami, zarówno pozytywnymi, jak i tymi, które nie przyniosły pożądanych efektów. Odbiorcy często utożsamiają się z influencerami parentingowymi, szukają u nich inspiracji i wskazówek. Współpraca może się więc opłacić i wpłynąć na sprzedaż, wzrost rozpoznawalności marki czy powodzenie jakiegoś wydarzenia.

Jak dobierać influencerów parentingowych do kampanii?

Dobór influencera zawsze powinien być poprzedzony ustaleniem wizji, jak ma wyglądać kampania i wyborem celu, jaki chce się osiągnąć. Później przychodzi czas na dokonanie researchu wśród osób działających w social mediach, które będą w stanie ten cel zrealizować. Należy poszukiwać punktów stycznych z misją i filozofią marki oraz tego, by influencer faktycznie pasował do danej kampanii – był autentyczny i sprawił, że jego odbiorcy zainteresują się produktami, usługami czy samą marką. Pomóc w doborze influencerów mogą eksperci z agencji marketingowej Tears of Joy, którzy się w tym specjalizują. Dzięki swojej wiedzy, doświadczeniu i odpowiednim narzędziom pomiarowym, znajdą dla Ciebie odpowiednie osoby.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry