wtorek, 21 styczeń 2020

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Biznes i finanse

Archiwizacja Dokumentów

Biznes i finanse

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W każdym biznesie wcześniej, czy później zaistnieje konieczność archiwizacji dokumentów, w tym także tej, która uwzględnia dane osobowe. Dane pokazujące poziom zatrudnienia w 1 kwartale 2019 r. pokazują, że liczba zatrudnionych osób w Polsce wynosiła 16 344 tysięcy. Dane te zostały zgromadzone przez Główny Urząd Statystyczny. W 2018 roku w życie weszło tak zwane RODO, które określa dokładnie sposoby archiwizowania, niszczenia, jak czas przechowywania danych osobowych. Co mówi dokładnie ta ustawa? Jak powinna być przeprowadzana archiwizacja danych i jak długo przechowywanie istotnych dokumentów w przedsiębiorstwie będzie konieczne?

Wspieranie Produktywności

Biznes i finanse
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Narzędzia wspierające produktywność pozwalają na lepsze zarządzanie swoim czasem oraz decyzjami w sferze biznesowej. Znając odpowiednie techniki, można zwiększyć swoją produktywność bez wkładania w to ogromu pracy. Jak zatem wpłynąć na własną przedsiębiorczość? 

  1. Wspieranie produktywności
  2.  Szkolenia

Wspieranie produktywności

Wspieranie produktywności to ważny element zarządzania własną osobą na rynku zawodowym. Niezależnie od tego, czy pracujemy w dużej firmie 10 lat, czy dopiero zaczynamy karierę lub prowadzimy interes, warto zwrócić uwagę na pewne techniki, pomagające stać się lepszym pracownikiem. Zacznijmy od tego, czym właściwie jest produktywność? Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN podaje następujące definicje: "dawanie dobrych wyników w wytwarzaniu czegoś, wielkość efektu produkcyjnego uzyskanego z danych nakładów". Wspieranie produktywności wpływa na wyniki całej firmy, dlatego dobry przełożony będzie motywował swoich podwładnych tak, aby byli w stanie osiągnąć jak najlepsze wyniki. Nie chodzi o to, aby codziennie zostawać w pracy po godzinach. Zmęczony pracownik nigdy nie będzie w stanie spełnić oczekiwań własnych oraz szefa. Dlatego tak ważne są narzędzia wspierające produktywność

Na początku każdego dnia pracy warto dokładnie określić zadania do wykonania oraz ich ważność. Najzwyklejsza to-do lista pozwoli profesjonalnie zaplanować dzień, tak aby nie tracić czasu na zbędne czynności. Tutaj trzeba także poćwiczyć własne samozaparcie i zrezygnować z różnych rozpraszaczy. Przeglądanie social mediów lub różnych stron internetowych może bowiem bardzo mocno wciągnąć. Nawet jeśli obiecujemy sobie, że to będzie tylko 15 minut, to często potrafimy poświęcić temu nawet kilka godzin. 

Warto również nagradzać się za każde wykonane zadanie. Metoda małych prezencików, nawet w postaci kawy czy ulubionej herbaty sprawia, że dodajemy sobie energii i pozytywnego nastawienia. A to własnie te rzeczy pozwalają nam przetrwać nawet najgorszy dzień w pracy. Zrezygnujmy także z multitaskingu. Najlepiej dokończyć jedną rzecz, tak by można było skupić myśli na kolejnym zadaniu. 

2. Szkolenia

Zarządzanie czasem to jeden z najważniejszych elementów, który pozwoli nam zwiększyć produktywność. Obecnie na rynku funkcjonują firmy przeprowadzające szkolenia z zakresu prawidłowego zarządzania własnym czasem. Podczas spotkań uczestnicy dowiadują się, jak skutecznie zaplanować dzień oraz co może przeszkodzić w wypełnianiu zadań. Warto także znaleźć w ciągu dnia kilka minut na krótki odpoczynek. Wszystkie prezentowane techniki sprawiają, że przy takich samych nakładach pracy, uda nam się wykonać jeszcze więcej zleceń.

 
 

undefined

330859b34ad2cdb227b6168284de534c

Biznes i finanse

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Każde przedsiębiorstwo do swojej działalności potrzebuje samochodu. Dlatego, jeśli przedsiębiorstwo posiada samochody osobowe, które są elementem jego majątku, to ma obowiązek odpowiednio je rozliczyć. W roku 2019 została wprowadzona nowelizacja ustawy, mówiąca o zasadach rozliczania samochodów zakupionych do firmy. Aby prawidłowo rozliczyć samochód, należy poznać zmiany, które obowiązują od 2019 roku. O nich opowiemy poniżej.

Paper 3309829 1280

Biznes i finanse
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Coraz więcej polskich firm boryka się z problemami. Tradycyjnie wynikają one z zatorów płatniczych lub złego zarządzania. Pojawiły się także nowe zjawiska, które coraz częściej polskich przedsiębiorców stawiają pod ścianą. Chodzi m.in. o brak pracowników, stare niedoszacowane kontrakty, czy coraz wyższe oczekiwania zarobkowe. - O ile większe firmy mogą sobie jakoś poradzić z powyższymi problemami, to mniejsze podmioty niekoniecznie. I tak po pewnym czasie dochodzi do sytuacji, kiedy kadra zarządzająca musi wybrać – restrukturyzacja, a może już upadłość. – mówi Przemysław Furmanek z firmy doradczej Lege Advisors.


Upadłość to ostateczność.
To sytuacja, w której firma i jej kontrahenci nie widzą już szansy na ratunek. Upadłość wydaje się nieuchronna, gdy firma od dłuższego czasu przestaje przynosić zyski i przestaje spłacać najważniejsze zobowiązania. Co więcej, nawet redukcja tych zobowiązań nie daje nadziei na poprawę sytuacji. W takim przypadku pozostaje złożenie wniosku do Sądu przez dłużnika lub wierzyciela o upadłość.

Dla firm, które doświadczają problemów, ale mają duży potencjał, jest restrukturyzacja. Dzięki niej, mimo utraty płynności finansowej, przedsiębiorstwo ma szansę stanąć na nogi. A to za sprawą działań prowadzących do poprawy jej efektywności i zawarcia układu z wierzycielami. Restrukturyzacja przeznaczona jest głównie dla przedsiębiorstw, które pomimo poważnych problemów są w stanie się podnieść i działać dalej.


Czas pomyśleć o restrukturyzacji

- Decyzja o działaniach restrukturyzacyjnych zależy przede wszystkim od świadomego menedżera firmy. Słabe wyniki finansowe i niepokojące bilanse powinny być „lampką ostrzegawczą”, którą taki menedżer powinien we właściwym momencie dostrzec. Utrata płynności finansowej w firmie będzie już wyłącznie głośnym alarmem o pożarze, który natychmiast trzeba gasić. Problemy finansowe to zawsze trudna sytuacja, ale nie zawsze muszą oznaczać upadek przedsiębiorstwa. – przekonuje Szymon Mojzesowicz z firmy Lege Advisors. Restrukturyzacja służy zapobieganiu upadłości. Jest adresowana do przedsiębiorcy, któremu grozi niewypłacalność. Jednocześnie więcej czasu, dofinansowanie, bądź renegocjacja umów, daje takiemu przedsiębiorcy szansę na wyjście z kłopotów. Podobnie, jak w przypadku upadłości, restrukturyzacja zaczyna się w sądzie, na wniosek firmy-dłużnika. Sąd restrukturyzacyjny, otwierając postępowanie, wyznacza doradcę, który pod nadzorem sędziego-komisarza będzie prowadził czynności mające na celu restrukturyzację firmy. W ramach tych czynności doradca przygotuje i przedstawi sędziemu plan restrukturyzacyjny, na którego podstawie zostaną podjęte wszystkie późniejsze decyzje dotyczące działań, które powinny umożliwić dalszą działalność przedsiębiorstwa. Postępowanie restrukturyzacyjne, to przede wszystkim restrukturyzacja zobowiązań finansowych (oraz zabezpieczenie umów pozwalających na prowadzenie działalności). Dzięki temu możliwe jest m.in. odroczenie terminu wykonania zobowiązania, rozłożenie jego spłaty na raty, zmniejszenie wysokości, przekształcenie na udziały lub akcje. Ile trwa restrukturyzacja? Zwykle około 12-15 miesięcy.


Stało się – wniosek o upadłość

- Firma straciła płynność finansową, a zobowiązania są już tak duże, że nie ma szans na ich spłacenie. Plan naprawczy nie ma szans na powodzenie. A więc zaczynamy postępowanie upadłościowe. Wniosek do sądu o upadłość składa dłużnik albo wierzyciel. Następnie powoływany jest tymczasowy nadzorca sądowy, który bada sytuację Spółki (czy są wystarczające środki na ogłoszenie upadłości). Wraz z ogłoszeniem upadłości syndyk przechodzi do likwidacji majątku. Jeśli został złożony wniosek o zatwierdzenie warunków sprzedaży (pre-pack), to dochodzi do sprzedaży części przedsiębiorstwa lub całości. Najczęściej do takiej transakcji dochodzi, gdy w skład firmy lub jej części wchodzi nieruchomość. W momencie ogłoszenia upadłości upadają wszystkie postępowania egzekucyjne, nawet jeśli komornik już wystawił tą rzecz na sprzedaż. O ogłoszeniu upadłości informuje Monitor Sądowy i Gospodarczy. Wierzyciele mają od tego momentu 30 dni na dokonanie zgłoszeń wierzytelności, jeśli chcą uzyskać kwoty z postępowania. Wierzyciele, którzy nie zgłoszą się nie dostaną nic z masy upadłości, a jeśli zgłoszą się zbyt późno, mogą zostać obciążeni kosztami zgłoszenia i pominięci w realizowanym już planie podziału. Wraz z upadłością powstaje masa upadłości, którą syndyk próbuje sprzedać na zasadach egzekucyjnych.

- Aby przedsiębiorstwo nie straciło na wartości, syndyk musi czasami po ogłoszeniu upadłości dalej prowadzić działalność. Jest to częsta praktyka, na przykład, przy upadających deweloperach, którzy rozpoczęli inwestycje, ale utracili płynność finansową. Warto w tym miejscu podkreślić, że na przeprowadzenie upadłości spółka musi mieć majątek. Niemal połowa wniosków o ogłoszenie upadłości jest oddalana z powodu jego braku.wyjaśnia Szymon Mojzesowicz z firmy Lege Advisors

Upadłość firmy oznacza zwykle koniec wszystkiego – znanej od lat marki, setek miejsc pracy, zaplanowanych inwestycji i nadziei inwestorów. To czarny sen każdego zarządu firmy na świecie. Jednak to właśnie w rękach i umysłach zarządzających leży odpowiedzialność za stan przedsiębiorstwa i umiejętność szybkiego reagowania na problemy. Przecież zbyt wysokie koszty działalności, przeinwestowanie lub straty ponoszone na etapie produkcji mogą bardzo szybko zostać zniwelowane w procesie restrukturyzacji. Upadłość to porażka, a nie szansa.

Źródło: firma doradcza Lege Advisors

5a387808ba2891cc017c41131808458e

Biznes i finanse
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Polscy przedsiębiorcy coraz odważniej wchodzą na rynki europejskie i współpracują z zagranicznymi kontrahentami. Oznacza to dla nich, że zobowiązani są do wystawiania faktur zagranicznych. Wbrew powszechnym opiniom zasady sporządzania takiego dokumentu nie są skomplikowane. Faktura dla klientów z zagranicy tylko nieznacznie różni się od tej wystawianej dla polskich kontrahentów. O czym trzeba pamiętać, wystawiając fakturę dla klienta z UE i jak wygląda poprawnie przygotowany dokument?

Robienie Zakupów Na Firmę

Biznes i finanse
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

O ile robienie zakupów zwykle nie jest dla nas niczym trudnym, o tyle kupowanie produktów na firmę, a także rozwijanie jej poprzez zakupione rzeczy to już poważniejsze wyzwanie. Aby ułatwić sobie sprawę możemy skorzystać z wielu dostępnych na rynku rozwiązań. Jednym z nich jest doradztwo zakupowe, które pozwala nam znacząco poprawić jakość rzeczy, które kupujemy celem inwestycji w firmę. Oprogramowanie wesprze nas nie tylko w codziennych wyborach, ale także pozwoli na wyciągnięcie wielu innych ciekawych danych. Jak dokładnie to działa?