Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Lokalizatory samochodów służbowych — zastosowania w małym biznesie

System monitoringu GPS
 |  Artykuł partnera  |  Transport i motoryzacja

Monitoring GPS popularny już sposób na zyskanie większej kontroli przez managerów i właścicieli firm. Zamontowanie lokalizatorów w autach firmowych pozwala zarówno na obserwację działań pracownika w terenie, jak i skuteczny nadzór nad flotą samochodową. Czy nadajniki GPS mają jednak sens w przypadku małych przedsiębiorstw? W tym artykule przybliżamy argumenty, które mogą przekonać Cię do skorzystania z tej technologii.

Sprawdzaj lokalizację aut firmowych z poziomu smartfona

Lokalizatory GPS to moduły rejestrujące informacje o pojeździe, m.in. jego pozycję, historię przejazdów i informacje techniczne. Montowane są one na stałe lub w sposób umożliwiający łatwe przenoszenie z auta do auta. Moduły GPS można zamontować do każdego typu pojazdu — samochodów ciężarowych i osobowych, maszyn budowlanych lub nawet motocykli i skuterów. W zależności od typu biznesu możesz więc zdecydować się na montaż modułu w swoim busie, aucie osobowym lub jakimkolwiek innym pojeździe, który wykorzystujesz w biznesie.

System monitoringu GPS znacznie upraszcza sprawowanie kontroli nawet nad jednym wspólnym autem służbowym. Dostęp do informacji o pojeździe dostępny jest z poziomu aplikacji mobilnej oraz przeglądarki internetowej, co znacznie ułatwia codzienne zarządzanie pracą terenową. Co więcej, system monitoringu GPS umożliwia włączenie specjalnych alertów, które poinformują Cię o wjechaniu/opuszczeniu określonej strefy przez samochód. Strefa ta może być ustalona dowolnie - z łatwością skontrolujesz, czy pojazd porusza się po wyznaczonej trasie albo w granicach konkretnej dzielnicy w mieście. Alerty umożliwiają również informowanie o każdym ruchu pojazdu, a także włączeniu i wyłączeniu silnika, co może służyć jako dodatkowe zabezpieczenie auta.

Lokalizator samochodu to świetny sposób na optymalizację codziennej pracy przedsiębiorstwa. Obserwując dokładną historię przejazdów, z łatwością zauważysz błędy w codziennych trasach, sprawdzisz również, ile czasu zajmuje wykonanie poszczególnych obowiązków w terenie.

Monitoring GPS jako sposób na ograniczenie kosztów

Nadajniki GPS pozwalają na uzyskanie zupełnie nowej perspektywy na użytkowanie pojazdu firmowego. Jeśli obawiasz się o nieostrożną jazdę swojego pracownika, system GPS pomoże Ci sprawdzić przekroczenia prędkości, gwałtowne branie zakrętów czy jazdę na wysokich obrotach silnika. Wszystkie te informacje dostępne będą w czasie rzeczywistym, jak i w zbiorczym raporcie przejazdów. Lokalizator GPS może również informować Cię o spalaniu pojazdu i aktualnym poziomie paliwa tak, abyś zawsze miał sprawy pod kontrolą.

System monitoringu floty ułatwia również zarządzanie kwestiami eksploatacyjnymi pojazdu. Powiadomienia SMS, e-mail lub pop-up poinformują Cię o zbliżających się przeglądach, a także o stanie akumulatora, niskim poziomie oleju, czy nawet takich kwestiach jak pozostawienie włączonych świateł czy otwartych drzwi. Dzięki temu możesz skupić się na tym, co najważniejsze - czyli prowadzeniu biznesu - a kwestie związane z opieką nad pojazdem powierzyć systemowi GPS.

Lokalizator GPS oddzieli czas prywatny od służbowego

Na koniec warto wspomnieć, że lokalizator samochodu umożliwia Ci łatwe prowadzenie Elektronicznej Ewidencji Przebiegu Pojazdów - dzięki niej z łatwością odliczysz VAT od kosztów związanych z użytkowaniem auta służbowego. System monitoringu sam wypełni za Ciebie odpowiedni formularz, pozwalając na błyskawiczne rozliczenie z fiskusem. System GPS upraszcza też sprawowanie kontroli nad użytkowaniem jednego pojazdu przez kilka osób, z rozdzieleniem na przejazdy prywatne i służbowe. Dzięki precyzyjnemu śledzeniu tras monitoring auta bezproblemowo przedstawi zbiorcze podsumowanie.

Monitoring GPS pojazdów  to słuszny wybór dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na stosowaniu inteligentnych rozwiązań w swojej firmie, niezależnie od jej wielkości. Zarówno moduły GPS, jak i pakiety usług telematycznych charakteryzują się dużymi możliwościami personalizacji - dzięki temu można dopasować je do potrzeb każdego biznesu.