Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


7 kroków do wymarzonej pracy

efektywna praca w domu
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Jak znaleźć wymarzoną pracę?


Poszukiwanie pracy nie jest takie trudne, jak ci się wydaje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które zaoszczędzą ci stresu oraz czasu.

Określ swoje umiejętności

Poszukiwania pracy na oślep nie wróżą sukcesu. W pierwszej kolejności powinieneś określić swoje umiejętności. Kwalifikacje zawodowe to nie tylko wykształcenie. Dla pracodawcy równie ważne są doświadczenie zawodowe, predyspozycje oraz cechu charakteru. Jeśli np. masz silną osobowość, jesteś stanowczy oraz odpowiedzialny, do tego posiadasz odpowiednie wykształcenie, świetnie sprawdzisz się na kierowniczym stanowisku. A może marzysz o spokojnej posadzie, wolnej od stresu i zgiełku? To jest właśnie ten moment, w którym realnie powinieneś określić swoje kwalifikacje zawodowe. 

Określ swoje preferencje

Jeśli już wiesz, na co cię stać, zastanów się, jakiej pracy właściwie poszukujesz. Interesuje cię praca w korporacji, czy może bardziej skłaniasz się w kierunku małej firmy, gdzie będziesz traktowany indywidualnie? Podejmiesz się pracy w niepełnym wymiarze godzin, czy może w grę wchodzi jedynie praca na cały etat? A może twoim marzeniem jest praca zdalna? Praca w domu jest bardzo wygodna i zaoszczędza nam wiele czasu na przykład na dojazdy. Jest jednak obarczona tym, że sami sobie jesteśmy szefem i motywatorem. Koniecznie sprawdź poradnik dotyczący efektywnej pracy w domu

Poza typem pracy nie bez znaczenia jest również określenie branży. Być może twoje wykształcenie umożliwia ci pracę w wielu sektorach. W którym będziesz czuł się pewnie? 

Napisz poprawny oraz interesujący życiorys

Dobrze napisany życiorys jest biletem wstępu na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli nie możesz jeszcze zaimponować swoim doświadczeniem zawodowym, zastanów się, jakie sukcesy odniosłeś prywatnie. W ten sposób pokażesz pracodawcy, że jesteś osobą pracowitą oraz ambitną. Wygrana w konkursie, zaangażowanie w pracę charytatywną, przynależność do stowarzyszenia, czy zainteresowanie ekologią mogą przykuć uwagę osoby rekrutującej. 

Śledź oferty pracy oraz zamieszczaj ogłoszenia „poszukuję pracy”

Przeglądaj regularnie pojawiające się ogłoszenia w prasie, na portalach oraz w urzędzie pracy. Nie ograniczaj się jedynie do Internetu. Zamieszczaj swoje ogłoszenia na portalach z ofertami pracy oraz na portalach społecznościowych. Zaangażuj w swoje poszukiwania znajomych. Im więcej osób dowie się, że szukasz pracy, tym większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś zaoferuje ci pomoc. Agencja pośrednictwa pracy to również świetny sposób na znalezienie wymarzonej pracy. Zgłoś się do kilku z nich. 

Aplikuj na oferowane stanowisko

Jeśli znajdziesz interesującą cię ofertę pracy, aplikuj jak najszybciej. Nie odkładaj tego na później. Bądź gotów na rozmowę kwalifikacyjną. 

Rozmowa kwalifikacyjna

Przygotuj się do niej. Przeczytaj dostępne informacje o firmie. Prześledź stronę internetową firmy, jeśli taką posiada. Pokaż się z najlepszej strony. Bądź gotów na pytanie o twoje mocne strony, ale i o twoje słabości. Skoncentruj się na twoich zaletach. Wymień wadę, która przez twojego rozmówcę może być zinterpretowana, jako zaleta. Zadawaj pytania o firmę, o stanowisko, o to, co będzie należało do twoich obowiązków. Nie bój się zapytać o wysokość wynagrodzenia. Jeśli zostaniesz zapytany, ile chcesz zarabiać, daj pracodawcy pole do manewru i określ widełki płacowe, w których może on się poruszać. Daj sobie oraz potencjalnemu pracodawcy czas na podjęcie decyzji. 

Rozważ za i przeciw

W domu zastanów się na spokojnie, czy miejsce oraz oferowane stanowisko rzeczywiście odpowiada twoim preferencjom.

Jeśli wszystko będziesz robił tak, jak należy, w krótkim czasie będziesz mógł uznać twoje poszukiwania wymarzonej pracy za zakończone. Gratuluję!