Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak działa reklama Google Ads?

reklama Google Ads
 |  Artykuł partnera  |  Technologia i IT

Wyszukiwarka Google jest jedną z najpopularniejszych na świecie. W związku z tym nic dziwnego, że jest ona przez wiele firm także wykorzystywana do reklamowania produktów, czy usług. Umożliwia to bezpośrednio sama firma Google przez swój system reklamowy - Google Ads pozwalający na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce, oraz obsługujący reklamy displayowe. Czym dokładnie jest i jak właściwie działa Google Ads?

Czym jest Google Ads?

To rozbudowany system reklamowy Google obsługujący reklamy w wyszukiwarce oraz na stronach internetowych, a także w filmach. System umożliwia reklamodawcom tworzenie, konfigurowanie i zarządzanie reklamami. Pozwala także na udostępnianie przestrzeni reklamowej administratorom stron internetowych. Google Ads posiada zaawansowane narzędzia analityczne pozwalające na śledzenie i dopasowywanie tworzonych kampanii reklamowych.

Jak działa reklama Google Ads

Działanie reklam Ads opiera się na dopasowywaniu wyświetlanych reklam dla danego użytkownika korzystającego z wyszukiwarki lub z witryn internetowych. Dokładne działanie różni się w zależności od typu reklamy, i można wyróżnić ich kilka rodzajów.

Rodzaje reklam w Google Ads:

Reklama w wynikach wyszukiwania

Ten rodzaj reklamy wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki w formie sponsorowanych linków. Z angielskiego jest określany jako PPC - ang. pay per click, oznacza to, że właściciel reklamy ponosi koszty związane bezpośrednio z kliknięciem przez użytkownika linku w reklamie. Reklamy tego typu wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania na podstawie wyszukiwanych słów kluczowych, a o ich kolejności decyduje system aukcyjny.

By reklama w wyszukiwarce została wyświetlana przede wszystkim jej treść musi odpowiadać wynikom wyszukiwania danego wpisywanego przez użytkownika hasła. Następnie system decyduje które reklamy wyświetlić na podstawie ustalonej ceny oraz trafności samej reklamy. Reklamodawca sam ustala ile maksymalnie jest w stanie zapłacić za wyświetlenie swojej reklamy, jednak z uwagi na istotę stopnia dopasowania reklamy do wyszukiwanego hasła nie zawsze oferta z największą stawką pojawia się na górze wyników wyszukiwania. System decyduje o kolejności przydzielając punkty na podstawie stawki oraz jakości reklamy. Oznacza to, że oferty z najwyższą stawką i najlepszą jakością zostają wyświetlone na górze, jednak nadal reklama o lepszej jakości i niższej stawce może zostać wyświetlona wyżej od konkurencyjnej o wyższej stawce, ale o mniejszym stopniu dopasowania do wyszukiwanej frazy.

Reklama w wyszukiwarce określana jest jako PPC ze względu na to, że reklamodawca nie ponosi kosztów za samo wyświetlenie reklamy w wynikach wyszukiwania. Koszty ponoszone są dopiero po kliknięciu w sponsorowany link przez użytkownika wyszukiwarki. Pozwala to zminimalizować koszty przy dużym prawdopodobieństwie zainteresowania użytkownika reklamowaną ofertą.

Reklama w sieci reklamowej

Tego typu reklamy umieszczane są w witrynach oferujących miejsca reklamowe. Są to zarówno serwisy należące do Google, jak np. YouTube, Gmail, a także dowolne inne witryny internetowe, które zdecydowały się na udostępnienie przestrzeni reklamowych pod reklamy Google Ads. Reklamy tego typu nazywane są displayowymi i prezentowane są w formie graficznej. Przenoszą one potencjalnego klienta do docelowej reklamowanej strony internetowej po kliknięciu przez niego reklamy.

Tworząc reklamę display z użyciem narzędzi Google Ads można określić docelowych odbiorców oraz rodzaje witryn, w których reklama będzie prezentowana. Pozwala to na ścisłą kontrolę typu jej odbiorców, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do osób posiadających cechy potencjalnych klientów. Mogą być one także wykorzystywane do remarketingu - ponownego kierowania reklam, czego używa się np. w przypadku nie dokończenia przez potencjalnego klienta procesu zakupu. Remarketing pozwala na wyświetlenie reklamy takiemu użytkownikowi np. sklepu w którym nie dokończył zakupu, lub konkretnego produktu.

Pozostałe typy reklam

Google Ads oferuje także możliwość reklamowania produktów w wyszukiwarce. Tego typu reklamy widoczne są podczas wyszukiwania frazy odnoszącej się do konkretnego typu produktu. Innym typem są reklamy wideo prezentowane w przerywnikach filmów w serwisie YouTube. Google Ads obejmuje także promowanie filmów w tym serwisie, a także promocję aplikacji do pobrania na urządzenia mobilne.

Zalety Google Ads

Do głównych zalet prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads należy popularność zarówno samej sieci reklamowej jak i wyszukiwarki Google. Pozwala to na dotarcie do dużego grona odbiorców w krótkim czasie. Możliwość ścisłego dopasowania reklam w połączeniu z wykorzystaniem narzędzi analitycznych pozwala osiągać wysokie rezultaty dzięki kierowaniu reklam bezpośrednio do potencjalnych klientów, jednocześnie oszczędzając pieniądze na nie kierowaniu reklam do osób niezainteresowanych sprzedawanym produktem lub usługą i nie będących potencjalnymi klientami. Warto dodać, że nie zawsze musimy samodzielnie zmagać się z reklamami. Jest wielu specjalistów, którzy mogą pomóc Ci przy reklamie Google Ads. Możesz poszukać pomocy np. w tym miejscu i spróbować współpracy ze specjalistą, który pomoże Ci w skutecznej reklamie w Google.