Panuje słuszne przekonanie, że bez rozpoznawalnej i atrakcyjnej marki nie jesteśmy w stanie sprzedać tyle, ile byśmy chcieli. Działania public relations skoncentrowane są przede wszystkim na pozytywnym budowaniu wizerunku naszego brandu. Co więcej, istotne jest dotarcie do jak największej rzeszy docelowych odbiorców oferty. Obecnie jednak tradycyjny PR wzbogaca się o innowacyjne formy działania z wykorzystaniem możliwości Internetu.
Public relations w mediach społecznościowych
Usługi z zakresu PR do niedawna jako środki przekazu wykorzystywały znane wszystkim media takie, jak telewizja, radio lub prasa. Ostatnie badania surveyowe pokazują jednak, że zasadniczo maleje nimi zainteresowanie na rzecz Internetu. Ten z kolei wiąże się z ogromem możliwości technicznych, które mogą zostać wykorzystane w marketingu. Internet, jak żadne inne medium wcześniej, pozwala na interaktywne sposoby komunikacji z klientami.
Działania PR a optymalizacja stron
Atuty dwustronnego kontaktu z konsumentami przyczyniły się do wdrożenia nowatorskich rozwiązań z zakresu SEO PR. Tego rodzaju marketing skupia się na kreacji i rozpowszechnianiu pozytywnego wizerunku brandu z zastosowaniem narzędzi pozycjonowania witryn w wyszukiwaniach internetowych. Wykorzystywane działania SEO obejmują takie strategie, jak:
- content marketing - czyli budowanie treści informacyjnych i marketingowych pod możliwe oczekiwania klientów w oparciu o frazy kluczowe,
- pozycjonowanie wizerunkowe - optymalizacja wszystkich platform, serwisów i stron internetowych powiązanych z posiadaną przez nas marką,
- określone sposoby publikowania treści konkretnego typu z użyciem słów kluczowych w kontekście brandu.
SEO PR uwzględnia targetowanie treści (dobór grup docelowych), stworzenie precyzyjnego marketingu treści jako wstępnej bazy do dalszych działań, optymalizację, jak również opcjonalne wykorzystanie instrumentów Google Ads.
Czym jest SEO PR?
Pozytywny wizerunek marki w wyszukiwarce Google może istotnie przyśpieszyć i ulepszyć jakościowo strategię zdobycia potencjalnych klientów. Gdy nasz brand wyświetla się wysoko w wyszukiwarce internetowej w oparciu o słowa istotne dla charakterystyki oferowanych przez nas usług czy towarów, wówczas wzrasta szansa na utrwalenie jej w odbiorze. To zaś przedkłada się na wyniki w sprzedaży. Jeśli nasz wizerunek w sieci budowany będzie przez wykwalifikowane i doświadczone agencje (dobrym tutaj przykładem jest Funkymedia), z pewnością zanotujemy w niedługiej przyszłości zasadniczy skok w liczbie zainteresowanych ofertą konsumentów.