Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Reklama na Instagramie - dlaczego warto?

Reklama na Instagramie
 |  Artykuł partnera  |  Informacje prasowe

Reklama na Instagramie to szansa na dotarcie do ponad miliarda osób na całym świecie. Dlaczego warto poznać i zainwestować w reklamę na Instagramie?

Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe w internecie, wykorzystujesz potencjał Facebooka, Google czy LinkedIn - to najwyższy czas, by do tego grona dołączył Instagram. Jak podaje marka - z aplikacji korzysta już ponad miliard aktywnych użytkowników. Dynamika rozwoju aplikacji od 2013 roku robi naprawdę ogromne wrażenie. Masowo dołączają tam użytkownicy z niemal każdej grupy wiekowej.

Reklama na Instagramie - co to?

W najprostszym określeniu - reklama na Instagramie to wyświetlanie sponsorowanych treści w aplikacji Instagram, która na płaszczyźnie systemu reklamowego jest powiązana z Facebook Ads.

Reklama na Instagramie najczęściej jest wykorzystywana do:

  • budowania świadomości marki,
  • pozyskiwania ruchu na stronę internetową,
  • generowania leadów.

IG to aplikacja bazująca wyłącznie na komunikatach wizualnych, co stanowi jeden z jej wyróżników na tle innych platform. Jeżeli dotychczas Twoje komunikaty mocno opierały się na tekście - czas skorygować kierunek. W tym kanale będziesz potrzebować atrakcyjnych zdjęć i angażujących filmów. 

Reklamy na Instagramie możesz tworzyć wykorzystując system reklamowy Facebook Ads - to w nim Instagram stanowi jedno z umiejscowień, w których możesz wyświetlać swoje reklamy. 

Twój biznes a reklama na Instagramie

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: czy Instagram to dobre miejsce dla Twojej firmy - warto rozpocząć od demograficznego przeglądu Twojej grupy docelowej. W gronie Twoich potencjalnych klientów są nastolatki, dorośli, a może seniorzy?

Instagram swoją specyfiką skłania się ku młodszej publiczności i to właśnie przedstawiciele grup wiekowych 18-24, a następnie 25-34 stanowią większość użytkowników. Oczywiście nie brakuje tam również starszych osób, ale jeżeli interesuje Cię dotarcie tylko do nich - warto porównać możliwości kilku kanałów. 

W związku z tym, że system jest oparty na sprawdzonych rozwiązaniach Facebook Ads, Twoje reklamy na Instagramie mogą wyświetlać się precyzyjnie określonej grupie odbiorców (szerokie spektrum kryteriów - od płci, wieku czy lokalizacji, po zainteresowania i zachowania). 

Podstawowe powody, dla których warto rozważyć realizację działań reklamowych na Instagramie:

  • dynamiczny rozwój i już ponad miliard aktywnych użytkowników aplikacji,
  • bardzo wysoki współczynnik zaangażowania odbiorców,
  • Instagram i Facebook to jeden organizm - dzięki temu system wykorzystuje znacznie większą ilość danych niż systemy samodzielnych aplikacji,
  • możliwość prowadzenia działań sprzedażowych i rozbudowana analityka.