Reklama na Instagramie to szansa na dotarcie do ponad miliarda osób na całym świecie. Dlaczego warto poznać i zainwestować w reklamę na Instagramie?
Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe w internecie, wykorzystujesz potencjał Facebooka, Google czy LinkedIn - to najwyższy czas, by do tego grona dołączył Instagram. Jak podaje marka - z aplikacji korzysta już ponad miliard aktywnych użytkowników. Dynamika rozwoju aplikacji od 2013 roku robi naprawdę ogromne wrażenie. Masowo dołączają tam użytkownicy z niemal każdej grupy wiekowej.
Reklama na Instagramie - co to?
W najprostszym określeniu - reklama na Instagramie to wyświetlanie sponsorowanych treści w aplikacji Instagram, która na płaszczyźnie systemu reklamowego jest powiązana z Facebook Ads.
Reklama na Instagramie najczęściej jest wykorzystywana do:
- budowania świadomości marki,
- pozyskiwania ruchu na stronę internetową,
- generowania leadów.
IG to aplikacja bazująca wyłącznie na komunikatach wizualnych, co stanowi jeden z jej wyróżników na tle innych platform. Jeżeli dotychczas Twoje komunikaty mocno opierały się na tekście - czas skorygować kierunek. W tym kanale będziesz potrzebować atrakcyjnych zdjęć i angażujących filmów.
Reklamy na Instagramie możesz tworzyć wykorzystując system reklamowy Facebook Ads - to w nim Instagram stanowi jedno z umiejscowień, w których możesz wyświetlać swoje reklamy.
Twój biznes a reklama na Instagramie
Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: czy Instagram to dobre miejsce dla Twojej firmy - warto rozpocząć od demograficznego przeglądu Twojej grupy docelowej. W gronie Twoich potencjalnych klientów są nastolatki, dorośli, a może seniorzy?
Instagram swoją specyfiką skłania się ku młodszej publiczności i to właśnie przedstawiciele grup wiekowych 18-24, a następnie 25-34 stanowią większość użytkowników. Oczywiście nie brakuje tam również starszych osób, ale jeżeli interesuje Cię dotarcie tylko do nich - warto porównać możliwości kilku kanałów.
W związku z tym, że system jest oparty na sprawdzonych rozwiązaniach Facebook Ads, Twoje reklamy na Instagramie mogą wyświetlać się precyzyjnie określonej grupie odbiorców (szerokie spektrum kryteriów - od płci, wieku czy lokalizacji, po zainteresowania i zachowania).
Podstawowe powody, dla których warto rozważyć realizację działań reklamowych na Instagramie:
- dynamiczny rozwój i już ponad miliard aktywnych użytkowników aplikacji,
- bardzo wysoki współczynnik zaangażowania odbiorców,
- Instagram i Facebook to jeden organizm - dzięki temu system wykorzystuje znacznie większą ilość danych niż systemy samodzielnych aplikacji,
- możliwość prowadzenia działań sprzedażowych i rozbudowana analityka.