Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Dlaczego warto pracować nad wizerunkiem organizacji?

kobieta przy komputerze
 |  Informacja prasowa  |  Biznes i finanse

Negatywne oceny w internecie skutecznie utrudniają znalezienie kompetentnych pracowników, a atmosfera wewnątrz organizacji nie wpływa pozytywnie na efekty pracy. Co zrobić, żeby to zmienić? Sprawdź, dlaczego warto pracować nad wizerunkiem firmy (nie tylko w sieci) i jak sprawić, żeby kampania employer brandingowa przyniosła oczekiwane rezultaty.

„Nie mogę znaleźć nowych pracowników”, „Każda nowo zatrudniona osoba odchodzi po okresie próbnym”, „Pracownicy nie angażują się w życie firmy i kontakty ze współpracownikami ograniczają do minimum”. Brzmi znajomo? Jeśli tak, dużo wskazuje na to, że Twoja firma przechodzi kryzys wizerunkowy.

Dlaczego dbanie o wizerunek firmy jest tak istotne?

Dziś, gdy w wielu branżach to pracownik dyktuje warunki zatrudnienia, dbanie o wizerunek firmy jest szczególnie istotne. Pozytywny feedback od pracowników przyczynia się do wzrostu zainteresowania marką. Nie mniej ważny jest system poleceń. Pracownicy, którzy są przywiązani do organizacji, którą tworzą, stają się jej ambasadorami. Bardzo często rozpowszechniają informacje o rekrutacjach wśród swojej rodziny i znajomych.

Negatywny wizerunek firmy może wpłynąć na liczbę osób zainteresowanych pracą w danej organizacji. Każdy pracownik, który przeszedł do konkurencji, to ogromna strata dla firmy. Przede wszystkim finansowa. Konieczne będzie pokrycie kosztów uruchomienia nowej rekrutacji i wdrożenia zatrudnionej osoby. Odejście pracownika może mieć także negatywne skutki psychologiczne dla reszty zespołu. Warto także pamiętać o utracie niematerialnych zasobów, takich jak wiedza i doświadczenie byłego pracownika.

Jak zadbać o wizerunek firmy?

Pracownicy coraz częściej czują potrzebę identyfikacji z firmą pod względem wyznawanych wartości. Dlatego tak ważne jest stworzenie Employer Value Proposition, czyli zbioru wartości unikalnych dla danej firmy. Ogromnym wyzwaniem XXI wieku jest bowiem nie tylko przyciągnięcie pracowników do firmy, ale także ich utrzymanie i zbudowanie długotrwałych relacji. Duża konkurencyjność w wielu branżach, zwłaszcza IT i nowych technologii, sprawiła, że firmy muszą zapewnić pracownikom nie tylko odpowiednio wysokie wynagrodzenie, ale także zadbać o dodatkowe źródła motywacji, nie zawsze materialne. Employer Value Proposition to wypadkowa oczekiwań pracownika i możliwości pracodawcy. To, w dużym uproszczeniu, te elementy, którymi pracownik może się pochwalić, opowiadając o swojej pracy np.:

  • możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej;
  • współpraca ze znanymi markami lub nazwiskami;
  • jasna ścieżka kariery zawodowej;
  • możliwość realizacji ciekawych, ambitnych projektów;
  • niezależne stanowisko.

To właśnie od stworzenia unikalnego zestawu wartości należy rozpocząć działania employer brandingowe, które pozwolą przyciągnąć do organizacji najlepsze talenty i zatrzymać w firmie dotychczasowych pracowników. W efektywnym planowaniu i wdrażaniu kampanii employer brandingowych specjalizują się profesjonalne agencje HR (np. HRK).

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z portalem hrk.pl