Myślisz, że wyczerpałeś już wszystkie gałęzie rozwoju swojej firmy i nie wiesz, jak zdobyć nowych klientów? Prowadząc firmę działającą na rynku lokalnym, nie zdecydowałeś się na działania w Internecie, gdyż nie widzisz sensu w „reklamowaniu się” na cały kraj? Posiadanie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie nie oznacza od razu, że musisz zmieniać target z lokalnych klientów na odbiorców z całej Polski! Wręcz przeciwnie. Stronę internetową można wypozycjonować tak, aby wyświetlała się ona internautom znajdującym się w konkretnej lokalizacji i dlatego właśnie jest to doskonały pomysł na zdobycie nowych klientów, a więc na nowe zyski dla Twojej firmy.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Na samym początku warto wyjaśnić, na czym właściwie polega to wspomniane już pozycjonowanie stron internetowych. Otóż każda witryna, aby była widoczna w sieci, musi najpierw zostać zaindeksowana – jednak samo indeksowanie nie sprawia jeszcze, że strona nagle wyświetla się na początku listy wyszukiwania Google. Strony www nie trafiają tam bowiem przypadkowo. To algorytm Google sprawdza, czy dana witryna jest wartościowa dla odbiorców. Bierze pod uwagę wiele różnych czynników, dlatego pozycjonowanie stron internetowych nie jest jednorazowym działaniem, a szeregiem prowadzonych równolegle prac, które dopiero po pewnym czasie przynoszą oczekiwany efekt. Zatem jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa znalazła się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google, powinieneś zdecydować się na wsparcie specjalistów. Profesjonalni pozycjonerzy z pewnością wyprowadzą Twoją witrynę na górne miejsca.
Dlaczego warto wybrać właśnie pozycjonowanie lokalne?
Duże znaczenie ma zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. W przypadku lokalnego biznesu przedsiębiorcy nie zależy bowiem na tym, aby jego witrynę zobaczył osoby z przeciwnego krańca Polski. Dlatego tutaj zamiast pozycjonowania ogólnopolskiego najlepiej wybrać pozycjonowanie lokalne, skupiające się na frazach lokalnych – czyli takich, które zawierają w sobie nazwę miasta czy regionu. W ten sposób internauta z danego miasta, wpisując takie słowo kluczowe w wyszukiwarkę, zobaczy – jeśli strona została dobrze wypozycjonowana – tę stronę w górnych wynikach wyszukiwania.
Zarówno pozycjonowanie ogólnopolskie, jak i pozycjonowanie lokalne powinni prowadzić profesjonaliści, gdyż tylko w ten sposób zyskujesz pewność, że strona ma szansę uzyskać miejsce w top 10 wyszukiwarki Google pod dane słowo kluczowe.