Prowadzenie własnej firmy, niezależnie w jakiej branży ona działa, to duża odpowiedzialność i konieczność ciągłego pilnowania wielu spraw. Jedną z nich niewątpliwie są wszystkie kwestie rozliczeń podatkowych, do których zawsze należy podchodzić ze szczególną uwagą. Samodzielne zajmowanie się księgowością nie tylko nie jest proste, ale i zajmuje dużo czasu, a przepisy podatkowe obowiązujące w naszym kraju z pewnością nie należą do najłatwiejszych. Ich zawiłość sprawia, że niezwykle łatwo jest się w nich pogubić i dlatego najlepszym rozwiązaniem, na jakie powinien się zdecydować każdy przedsiębiorca, jest renomowane i zaufane biuro rachunkowe.
Specjaliści najlepsi w swojej branży.
Wydawać by się mogło, że przy ilości istniejących biur tego typu, wybranie właściwego jest łatwym zadaniem. Jednak taki ich nadmiar sprawia, że często jakość oferowanych przez nie usług stawia wiele do życzenia i zamiast pomóc, w rzeczywistości mogą zaszkodzić właścicielowi firmy, który z nich skorzysta. Warto więc poszukać takiego, którego pracownicy posiadają odpowiednie przygotowanie oraz wykształcenie kierunkowe predysponujące ich do wykonywania odpowiedzialnego zawodu księgowego czy doradcy podatkowego. Najczęściej legitymują się oni dyplomami wyższych uczelni, kierunków ekonomicznych czy coraz popularniejszej bankowości. Takie osoby są w stanie prawidłowo poprowadzić całą powierzoną jej pieczy dokumentację księgową klienta. Nie obce im są podatkowe księgi przychodu i rozchodu, ewidencje podatki VAT oraz inne ewidencje podatkowe. Oprócz znajomości tych dokumentów dysponują one zazwyczaj dużym doświadczeniem zawodowym, a praca w biurze rachunkowym wymaga ciągłego doskonalenia swoich umiejętności oraz pogłębiania wiedzy. Przepisy zmieniają się w zastraszającym tempie i trzeba zawsze być z nimi na bieżąco. Dobre biuro rachunkowe zapewni także obsługę spraw kadrowych i płacowych firmy, aby wszystkie zwolnienia lekarskie lub urlopy były rozliczane na bieżąco, a listy płac przygotowywane w terminie. Taka dokładność powinna również dotyczyć składania odpowiednich deklaracji do Urzędu Skarbowego czy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Sami niejednokrotnie o tym zapominamy, a takie zaniedbania skutkują zazwyczaj naliczeniem wysokich kar finansowych za każdy dzień zwłoki.
Gwarancje dla klienta i jego reprezentacja.
Wybrane biuro rachunkowe musi spełnić także szereg innych wymagań, a najważniejszymi są zezwolenie na prowadzenie tego typu działalności wydane przez odpowiedni organ państwowy oraz polisa odpowiedzialności cywilnej. Jeszcze do niedawna konieczne było posiadanie stosownego certyfikatu wydawanego przez Ministerstwo Finansów, a mimo że obecnie nie jest to obowiązkowe, to jednak biuro, które może się nim wylegitymować, w pełni zasługuje na nasze zaufanie. Polisa OC z tytułu prowadzonej działalności zabezpiecza z kolei ewentualne roszczenia klienta, wynikające z błędów popełnionych przez pracowników biura. Zdarzają się one na szczęście niezwykle rzadko, a pracownicy mogą w razie potrzeby reprezentować swoich klientów we wszelkich sprawach spornych z urzędami bądź innymi instytucjami państwowymi.
Artykuł przygotowali:
Artykuł został przygotowany przy współpracy z biurem księgowym www.credotax.pl z Poznania, oferującym profesjonalne i kompleksowe usługi księgowe.