Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czym się kierować, robiąc prezenty dla klientów biznesowych? Kilka przydatnych porad

prezent dla klienta
 |  Artykuł partnera  |  Zakupy i sklepy

Zastanawiasz się, czy warto robić prezenty dla klientów biznesowych? Zapewniamy, że tak! Drobne gesty są niezbędnym elementem do umacniania relacji. W tym tekście znajdziesz odpowiedzi na pytania, jakie przedmioty warto wybierać na prezenty firmowe, jak sprawić, aby zostać dobrze zapamiętanym przez klienta i jak pakować, upominki, aby robiły wrażenie. Zapraszamy do lektury.

Pomysły na prezenty dla klientów

Święta Bożego Narodzenia to ten moment w roku, w którym najczęściej wręcza się prezenty firmowe dla klientów. Warto jednak znajdować inne nietypowe okazje do dzielenia się drobnymi upominkami, np. pierwszy dzień lata czy rocznicę rozpoczęcia współpracy. Takie niespodziewane gesty zrobią jeszcze większe wrażenie na usługobiorcach.

Jakie pomysły na prezenty dla klientów zasługują na uwagę? Warto postawić na klasykę, a więc na:

  • zestaw dobrej jakości słodyczy,
  • butelkę wina,
  • elegancką filiżankę,
  • kubek termiczny,
  • świeczkę,
  • powerbank,
  • słuchawki,
  • notesy,
  • kalendarze,
  • elegancki długopis.

Robiąc prezenty dla klientów biznesowych, należy zastanowić się nad tym, czy upominek ma być wyłącznie dla przedstawiciela danej firmy, czy dla całego zespołu. Prezent dla grupy osób bywa bardziej problematyczny. W zależności od budżetu można zdecydować się np. na przesłanie zapasu ulubionej kawy klienta lub rośliny, która stanie w biurze, albo na zasponsorowanie firmowego wyjścia – np. na degustację alkoholu lub lekcję jazdy konnej.

Postaw na personalizację

Warto poświęcić trochę czasu, aby prezenty dla stałych klientów były związane z ich działalnością lub zainteresowaniami. Jeśli Twoi klienci stawiają na zrównoważony rozwój, to podaruj im również prezent w takim stylu. Plastik i nagromadzenie zbędnej folii nie będą mile widziane. Znacznie lepszym wyborem będzie wręczenie lokalnych produktów utrzymanych w ekologicznym duchu. Radzimy także unikać kupowania wyrobów u konkurencji klienta. Przykładowo jeśli firma, dla której świadczysz usługi, zajmuje się produkcją czekolady, kosz słodyczy będzie raczej marnym pomysłem.

W przypadku gdy pomysły na prezenty dla klientów nie przychodzą Ci do głowy, możesz wybrać coś z uniwersalnej listy produktów, które przedstawiliśmy powyżej. Natomiast dodatkowym, oryginalnym elementem może być dołączenie kartki z samodzielnie napisanymi życzeniami lub podarowanie bonu na usługi Twojej firmy – np. darmową godzinę konsultacji lub darmową dostawę.

Nie zapomnij o właściwym opakowaniu

I choć mówi się, aby nie oceniać książki po okładce, to jednak każdy zwraca uwagę na estetykę produktów. Wolałbyś dostać prezent w eleganckim opakowaniu, czy w nieumiejętnie zapakowanym kartonie? Odpowiedź jest oczywista. Dla lepszego efektu do wnętrza pudełka można dodać kolorową bibułę prezentową, sianko lub papierowy wypełniacz do paczek.

prezenty

Czasem warto zdecydować się na usługi firm, które sprzedają gotowe zestawy prezentowe. Na rynku działa wiele takich organizacji, które posiadają paczki na różne okazje, o różnej zawartości i w szerokim zakresie cenowym. Jedną z nich jest Magic Pack. Wygodnym rozwiązaniem jest to, że w tej firmie możesz zamówić przesyłki hurtowo. To idealne rozwiązanie, jeśli szukasz upominków dla wielu klientów. Oprócz gotowych boxów, możliwe jest także stworzenie samodzielnie przygotowanego zestawu – dzięki czemu wyróżnisz się w oczach klienta.

Daj znać swojemu usługobiorcy, że jest dla Ciebie ważny. Prezenty dla stałych klientów to gest, który naprawdę może znacząco wpłynąć na Waszą relację. Przekonaj się o tym.