Pudełka to niepozorne akcesoria, ale bez nich rynek e-commerce nie byłby taki sam. Mają wiele zastosowań w każdej firmie. Jeśli wybierzesz odpowiednie opakowania wysyłkowe, zaoszczędzisz sporo czasu podczas przygotowywania przesyłek, zbudujesz pozytywny wizerunek marki i uporządkujesz przestrzeń w biurze. Sprawdź jakie modele opakowań sprawdzą się w e-commerce.
Pudełka, które pomogą zachować porządek w firmowej dokumentacji
Faktury, dokumenty, paragony, raporty… każdy przedsiębiorca musi przechowywać ważną dokumentację. Warto odpowiednio ją posegregować, żeby móc szybko zlokalizować potrzebne dokumenty. W tym celu zakup kartony do archiwizacji. Możesz przechowywać je w pionie lub w poziomie albo składować je w specjalnych pudełkach archiwizacyjnych. Zawierają miejsce na podpis oraz poręczne otwory do zamykania i otwierania. Dzięki takim pudełkom z łatwością utrzymasz porządek w firmowych papierach. Jeżeli chcesz kupić kartony i pudełka archiwizacyjne, zajrzyj na tę stronę: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-i-pudla-archiwizacyjne/89.
Kartony, dzięki którym oszczędzisz czas
Estetyka opakowania jest ważna, ale w biznesie liczy się też czas. Wybierz więc kartony, dzięki którym przyspieszysz proces pakowania. Jedną z propozycji są pudełka z automatycznym dnem. Nie trzeba wykonywać wielu ruchów, żeby je złożyć. Wystarczy tylko ścisnąć karton z obu stron, a on w ułamku sekundy przybierze odpowiedni kształt. Co ważne, oszczędność czasu idzie w parze z dobrą jakością. Pudełko zawiera bowiem podwójne dno, więc jest wytrzymałe. Kartony z automatycznym dnem dostępne są tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-z-automatycznym-dnem/103. Kolejna propozycja to karton fasonowy. Nie trzeba składać go z użyciem taśmy klejącej, a to także gwarantuje oszczędność czasu. Zamkniecie opakowania przebiega szybko, wystarczy tylko wsunąć górne wieko w wyznaczone otwory. Kartony fasonowe w różnych rozmiarach kupisz na tej stronie: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-fasonowe/74. Pakowanie przyspieszysz także za pomocą dyspenserów do taśmy. Dobrym pomysłem jest też wybór e-boxów wysyłkowych. Zawierają pasek z klejem, który ułatwia i przyspiesza zamykanie opakowania.
Opakowania, które stają się reklamą
Niektórzy sądzą, że projektowanie spersonalizowanych opakowań to zbędny wydatek. Przecież klient dokonał już zakupu. Tak, to prawda, pieniądze są już na Twoim koncie, pytanie tylko czy ten sam klient będzie chciał wrócić do Twojego sklepu w przyszłości. Zadecydują o tym nie tylko jakość produktu, funkcjonalność strony www, proces obsługi, ale też właśnie opakowanie. W czasach wszechobecnej konkurencji przedsiębiorcy nie mają zbyt wielu szans na wyróżnienie się czymś na rynku. Przygotowanie przesyłki dla klienta stwarza taką okazję. Jeżeli odbiorca otrzyma towar w eleganckim opakowaniu albo w pudełku z ciekawą grafiką, od razu wyrobi sobie dobrą opinię na temat sklepu. Opakowania z nadrukiem pomogą też zapamiętać Twoja markę. Być może dzięki temu klient nie będzie już szukał w Internecie pożądanego produktu, ale od razu wpisze w wyszukiwarce nazwę Twojego sklepu. Pudełka z nadrukiem to skuteczny sposób na wzmocnienie więzi z marką.
Ekologiczne opakowania wysyłkowe
Klienci doceniają zaangażowanych przedsiębiorców. Musisz więc zadbać o wdrożenie zasad ekologicznego pakowania przesyłek. To bardzo proste. Wystarczy tylko dokonać kilku drobnych zmian. Po pierwsze, kupuj kartony u producentów, którzy wytwarzają je z surowców nadających się do recyklingu. Jeśli wysyłasz drobne przesyłki, wybieraj ekologiczne koperty bąbelkowe wykonane z szarej tektury. Zamiast zwykłej taśmy klejącej wybierz taśmę papierową. Jest tak samo wytrzymała jak jej tradycyjny odpowiednik, a na dodatek nadaje się do recyklingu. Wybieraj kartony dostosowane do rozmiarów zawartości. Jeśli użyjesz zbyt dużego opakowania, zmarnujesz wypełniacze i tekturę. Zamiast folii bąbelkowej, zastosuj papier nacinany. Po rozwinięciu zyskuje strukturę plastra miodu, dzięki czemu dobrze amortyzuje wstrząsy i chroni rzeczy przed zarysowaniem.
Pudełka na ciężkie przedmioty
Jeżeli wysyłasz ciężkie rzeczy, niezbędne będą kartony wykonane z pięciu warstw tektury. Takie modele pudełek są bardziej odporne na uszkodzenia niż tradycyjne modele trójwarstwowe. Kartony można dodatkowo wzmocnić za pomocą folii stretch. Wystarczy po prostu owinąć nią kilka razy gotową przesyłkę.
Jeżeli działasz w sektorze e-commerce warto poświęcić nieco więcej uwagi kwestii wykorzystania kartonów w firmie. Pudełka okazują się przydatne niemal na każdym kroku, więc warto wybrać modele dostosowane do Twoich potrzeb.