Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Szukasz sposobu na optymalizację kosztów w swojej firmie transportowej? Sprawdź powiększone zbiorniki paliwa

Powiększony zbiornik paliwa
 |  Artykuł partnera  |  Transport i motoryzacja

Tankowanie w Niemczech, Portugalii, Norwegii czy Chorwacji to spory wydatek dla międzynarodowych przewoźników. Jak zmniejszyć koszty związane z zakupem paliwa?

Obsługa transportu na trasach międzynarodowych wiąże się ze sporymi kosztami. Najważniejszy z nich to oczywiście pozyskanie samochodu. Decydując się na zakup auta z salonu, musimy pogodzić się ze znaczną stratą jego wartości. W przypadku popularnego w branży Volkswagena Transportera 2,0 TDI 4Motion może ona wynieść nawet 70 tysięcy złotych w 3 lata. Koszty generują też ubezpieczenia (OC i AC – 2,5 tysiąca rocznie, OCP – 1,7 tysiąca), podatki i księgowość.

Najważniejszym kosztem jest jednak zakup paliwa. Przewoźnicy zdani na ofertę zachodnich stacji benzynowych muszą liczyć się z wydatkami rzędu 10, a czasem nawet kilkunastu tysięcy złotych na jeden samochód. Można jednak znacząco je zmniejszyć, tankując w krajach, w których paliwo jest tańsze. Jak jednak zrobić to legalnie, wygodnie i bezpiecznie?

Powiększony zbiornik paliwa. Oszczędności i wygoda

Różnice w cenie paliwa w poszczególnych krajach są naprawdę spore. W Norwegii, Portugalii czy czy Włochy litr benzyny 95 kosztował w połowie października 2020 ponad 6 złotych. Nieco taniej było w Niemczech, Estonii czy Chorwacji, gdzie trzeba było za niego zapłacić około 5,5 złotego. Poniżej 5 złotych cena zeszła zaś między innymi w Polsce, Rumunii, Luksemburgu, na Słowenii i na Łotwie.

Tak duży rozrzut pozwala przewoźnikom obsługującym trasy w różnych krajach na tankowanie większej ilości paliwa tam, gdzie jest tanie i zużycie go na terenie krajów, w których trzeba za nie zapłacić więcej. Teoretycznie można przechowywać je nawet w kanistrach, jednak takie rozwiązanie nie jest ani bezpieczne, ani też opłacalne – w razie kontroli przewoźnik może być ukarany za transport paliwa bez akcyzy ważnej w danym kraju.

Lepszym rozwiązaniem będzie natomiast montaż powiększonego zbiornika paliwa. Usługę jego montażu można zamówić na https://zbiornikipaliwa.com.pl/zbiorniki-paliwa/. Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, przewożenie paliwa jest legalne nie tylko w fabrycznych bakach, ale też we wszystkich innych – warunkiem jest tylko stałe połączenie z silnikiem. Na oszczędnościach podczas wizyt na stacjach benzynowych korzyści związane z powiększonym zbiornikiem paliwa wcale się nie kończą. Uniezależnienie się od stacji benzynowych pozwoli wydajniejsze planowanie trasy i tym samym skrócenie czasu przewozu.

Powiększony zbiornik do busa. Czy to bezpieczne i legalne?

Powiększony zbiornik paliwa w busie lub aucie dostawczym rozwiązanie w stu procentach bezpieczne i niezwiększające awaryjności. Oczywiście tak będzie tylko pod warunkiem tego, że w samochodzie zamontowany zostanie zbiornik wysokiej jakości. Konstrukcje powstałe we własnym garażu lub osiedlowym warsztacie bez doświadczenia w tego typu pracach nie tylko mogą stanowić zagrożenie dla sprawności auta i pasażerów, ale też nie zostaną dopuszczone do użytku podczas przeglądu.

Wymiana zbiorniku paliwa do busa. Komu ją powierzyć?

Skoro wiemy, że powiększony zbiornik paliwa w busie musi być wykonany przez dobrą firmę, warto się dowiedzieć, jak ją wybrać. Przy poszukiwaniach szczególną uwagę należy zwrócić na:

  • doświadczenie na rynku – im jest ono tym większa, tym lepszą jakość zbiorników będzie mgła zaoferować dana firma;

  • profesjonalną załogę i wyposażenie hali;

  • używane materiały – najlepszym stosunkiem masy do wytrzymałości cechuje się utwardzane aluminium;

  • gwarancję – dobre firmy udzielają jej co najmniej na okres 2 lat;

  • listę obsługiwanych marek samochodów;

  • homologację – powiększony zbiornik paliwa powinien być dostarczony wraz z homologacją obowiązującą na terenie całej Unii Europejskiej.