Czy zastanawiasz się nad miejscem w sieci? Chcesz stworzyć wokół swojej firmy społeczność? Głowisz się nad doborem odpowiedniej platformy? Nie jesteś pewien wyboru, boisz się konkurencji na Facebooku? Tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości!
Dla kogo jest Facebook?
Według serwisu NapoleonCat. w czerwcu 2020 zalogowało się na tej platformie niespełna 19,5 miliona użytkowników z Polski. Rok do roku ta liczba rośnie. To ogromny potencjał reklamowy i społeczny, nieprawdaż?
A jednak ostatnio nie wiedzie się dobrze Facebookowi. Wiele marek zbojkotowało platformę za obojętność wobec mowy nienawiści i fake newsów. Informacje CNN z dokładną listą firm, które wycofały się z działalności reklamowej na FB, rozeszły się szerokim echem w mediach.
Jak to jest w Polsce i czy masz się czego bać? Wielu ekspertów podkreśla, że podobnie, jak we wcześniejszych kryzysach, platforma Marka Zuckerberga przejdzie przez tę burzę suchą nogą.
Czy warto zatem angażować siły i środki na tę platformę? Biorąc pod uwagę zmiany algorytmów, które zostały wdrożone w 2018 przez ekipę portalu Facebook, trzeba sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie - czy Twoja firma ma zasięg lokalny, czy ogólnopolski? A może chcesz podbijać rynki zagraniczne?
W każdym z tych przypadków potrzebujesz odpowiedniej strategii prowadzenia kampanii reklamowej i swojego firmowego konta. Nasza firma z chęcią pomoże Ci w doborze odpowiednich narzędzi i poprowadzi Cię przez meandry social media.
Kto najlepiej znajdzie się na Facebooku?
● firmy rodzinne
● jednoosobowe działalności gospodarcze
● marki osobiste
● firmy z sektora MŚP
Pamiętaj, że każda strona firmowa wymaga moderacji. Zarówno na portalu Marka Zuckerberga, jak i na innych platformach w social media, trzeba wystrzegać się wypowiedzi godzących w regulamin. Trzeba też przestrzegać pewnej etykiety na FB.
Jakie są dobre praktyki na FB?
➢ Odpowiednio często dodawaj posty na platformę.
Regularność to podstawa! Planowanie swoich treści wymaga czasu i poświęcenia. Chętnie pomożemy Ci w prowadzeniu swojego FP.
➢ Dawaj od siebie, nie tylko reklamuj!
Ciekawostki o Twojej branży czy porady z dziedziny, którą zajmuje się Twoja firma. Bądź korzyścią dla odbiorcy, zanim jeszcze zdecyduje się na Ciebie. Jeżeli staniesz się nauczycielem, nie będziesz już musiał sprzedawać.
➢ Reaguj na wydarzenia, ludzi i otoczenie.
Facebook to żywa tkanka. Codziennie pojawiają się nowe wiadomości, reakcje i trendy. Kto będzie z nimi na czasie, ten zdobędzie serce klienta, szczególnie młodego.
➢ Korzystaj z wiadomości prywatnych i utrzymuj kontakt ze społecznością.
Klienci często zadają pytania. Od takiej konwersacji może wiele zależeć. Jeżeli dobrze zostanie przeprowadzona, to wygrasz zwolennika i hipotetycznie dobrą opinię. Ale pamiętaj - to miecz obosieczny! Jeden zły ruch czy słowo i stracisz szacunek klienta. Dlatego bardzo ważne są dwa kolejne podpunkty.
➢ Unikaj ujawniania poglądów, lekceważenia użytkowników i naśmiewania się z konkurencji.
O tym “złym ruchu” wspominamy wyżej. Pamiętaj, że nie tylko aktywni użytkownicy decydują o zaufaniu i widoczności Twojej firmy. Reakcje spod szyldu marki, którą promujesz, obserwują również bierni użytkownicy FB, a tych jest naprawdę dużo!
➢ Buduj swoją markę na pozytywnym przekazie.
Inspiruj, zaciekawiaj, namawiaj, ale pamiętaj - zawsze pozytywnie!
Jakie platformy zamiast Facebooka?
Czy firmy skazane są jedynie na tę platformę? Kolejne media społecznościowe zdobywają swoich odbiorców - Instagram, Twitter, Snapchat, Youtube, LinkedIn, Quora. Odpowiednie grupy społeczne znajdują swoje medium. Czy powinieneś rozważyć inne portale?
Wszystko zależy od grupy docelowej. Jeżeli chcesz trafić do młodych, to rozważ Snapchata. Zależy Ci na mocnej marce osobistej? Zainwestuj w swoją stronę na LinkedIn, odpowiadaj na pytania branżowe na Quorze. Na Instagramie i Twitterze odnajdą się firmy dojrzałe, ale też i te początkujące, które pochwalą się zarówno wiedzą, jak i przyciągającym oko contentem wizualnym.
Jeżeli nie wiesz od czego zacząć w social media, skontaktuj się z Naszą Agencją Interaktywną. Pomożemy Ci z chęcią w kreowaniu swojego wizerunku w internecie, też na portalu Facebook.