© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Biznes i finanse
  • Nowe wyzwanie Google dla agencji marketingowych, czyli algorytm Core Web Vitals

Nowe wyzwanie Google dla agencji marketingowych, czyli algorytm Core Web Vitals

algorytm Core Web Vitals
 |  Redakcja  |  Biznes i finanse

W kuluarach agencji marketingowych zrobił się szum za sprawą nowego algorytmu jaki wprowadził Google, mowa oczywiście o Core Web Vitals ("aktualizacja dotycząca jakości stron") Zapowiedź zmian była ogłaszana, zwyczajowo już wcześniej, aby właściciele witryn mogli przygotować swoje strony internetowe na czas. Pierwszy etap zmian miał miejsce w połowie czerwca 2021, drugi zaś koniec sierpnia tegoż roku.

Cel wprowadzenia nowego algorytmu?

Core Web Vitals, kładzie bardzo duży nacisk na odczucia użytkownika z użytkowania witryny. Idea jaka przyświeca kolejnym zmianom Googla, to chęć stworzenia systemu, który docelowo ma spełniać wszystkie wymagania użytkowników.

Z punktu widzenia osób korzystających z wyszukiwarki jest to bardzo dobra tendencja, zmierzająca do stałego zwiększania atrakcyjności witryn. 

Coraz nowsze algorytmy Google przysparzają nieprzespanych nocy, zarówno właścicielom stron internetowych, twórcom witryn, a także pracownikom agencji marketingowych, odpoowiedzialnch za optymalizację i reklamę stron. Docelowo jednak, wprowadzane zmiany mają ogromy wpływ na poprawę jakości witryn, co z kolei przkłada się na ich atrakcyjność i jakość, podnosząc konwersję, przynoszącą realny zysk dla firm. 

Jakość strony jako główny wyznacznik dla wyszukiwarki

Na ranking witryny w Google nawiększy wpływ ma atrakcyjność i unikalność zawartej na niej treści. Jest to priorytetowa wartość, stanowiąca ranking strony, nawet jeśli jej jakość nie jest najlepsza "Dobra jakość strony nie wystarczy – liczy się przede wszystkim zawartość", co potwierdza wpis na blogu. Jednak możemy też doczytać, że jakość witryny bedzie miała znaczenie na pozycję wyświetlenia w wyszukiwarce, jeśli inne podobnie strony będą zawierały równie wyjątkową treść.

aktualizacja algorytmu google

Jakość strony - czynniki

  • LCP - który mierzy czas ładowania największego pliku graficznego lub bloku tekstowego na stronie
  • FID - czas potrzebny, aby witryna rozpoczęła interakcję np. kliknięcie linku
  • CLS - stabilność wizualną strony internetowej, tj. wszelkiego rodzaju niezamierzone przesunięcia treści pojawiające się np. w trakcie jej wczytywania

Powyższe wskaźniki określają Core Web Vitals. Na jakość strony jednak wpływ mają ponadto:

  • dostosowanie do urządzeń mobilnych - strony responsywne
  • wdrożony protokół HTTPS
  • brak inwazyjnych elementów w postaci pełnoekranowych reklam
  • bezpieczeństwo wyszukiwania 

Jak zmierzyć wskaźniki core web vitalis dla witryny?

Narzędzia przydatne do sprawdzenia jakości strony to m.in:

  • Google Search Console
  • PageSpeed Insights
  • Chrome DevTools
  • Google Lighthouse

Każdy algorytm ma swoje wady i zalety.  W tym wypadku, wada może przerodzić się w zaletę. Mianowicie, nakład pracy na optymalizację jakości strony zgodnie z Core Web Vitals, odwdzięczy się wyższą pozycją w wyszukiwarce, dzięki czemu konwersja strony wzrośnie, a zadowolony z jej jakości klient powróci. 

Aktualizacja algorytmu Google dostarcza agencjom marketingowycm i firmom odpowiedzialnym za optymalizację stron, nie lada wyzwań. W świecie SEO, kolejne googlowskie algorytmy wywołują nierzadko panikę. Nie od dziś wiadomo, że zasady pozycjonowania Googla są owiane tajemnicą i nigdy do końca nie wiadomo, jakie wskaźniki są najistotniejsze.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry