Podstawowym wyposażeniem szatni w każdym przedsiębiorstwie są szafy pracownicze BHP. Aby zagwarantować osobom zatrudnionym właściwy poziom komfortu i dobre warunki pracy, muszą one mieć odpowiednie wymiary i spełniać wymogi zawarte w przepisach. Jaką więc specyfikację powinny posiadać szafki pracownicze zgodne z zapisami o bezpieczeństwie i higienie pracy? Na co zwrócić uwagę, wybierając meble BHP do firmy? Na te pytania odpowiadamy poniżej – sprawdź!
Prawidłowe wymiary szaf BHP
Właściwe parametry określono na bazie potrzeb pracowników. W ten sposób stworzono najważniejsze zasady zawarte w dokumentach dotyczących bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy.
Ponadto przepisy regulują materiał, z którego szafy muszą być wykonane. Zgodnie z Polską Normą PN-75M-78711, należy produkować je ze stali. Wymóg ten determinowany jest przede wszystkim funkcjonalnością i wygodą użytkowania. Metalowe meble BHP, dostępne m.in. w ofercie firmy Budo-EX, są wyjątkowo wytrzymałe i odporne na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, środków chemicznych oraz warunków atmosferycznych, jak na przykład duża wilgotność powietrza. To korzystnie przekłada się na ich trwałość.
Zaletami proponowanych przez Budo-EX szaf BHP są też łatwość konserwacji i utrzymania porządku oraz niewielka wrażliwość na osiadanie zanieczyszczeń i brudu. Proste i gładkie powierzchnie istotnie skracają czas czyszczenia.
Wymogi dotyczące wymiarów regulują również wewnętrzny układ szafek BHP. Wśród pożądanych elementów znajdują się:
- przegroda rozdzielająca meble na dwie części,
- wieszaki umieszczone na stałe,
- półka oraz drążek ubraniowy poprzeczny.
Przepisy odnoszą się nawet do wielkości przejść pomiędzy rzędami szaf: minimalna odległość między meblami powinna wynosić przynajmniej 1,5 metra.
Wybierając szafy BHP do przedsiębiorstwa, zwróć uwagę na ich wymiary, pojemność i ogólne gabaryty. Każdy pracodawca musi zagwarantować zatrudnionym odpowiednie warunki do wykonywania obowiązków zawodowych oraz możliwość przebierania się i przygotowywania do realizacji zadań.
Szafy BHP – najważniejsze aspekty
Podczas poszukiwania najlepszej oferty pamiętaj, że szafy BHP muszą być solidne i funkcjonalne. To istotne nie tylko ze względu na finansowe korzyści i opłacalność zakupu. Trwałość ma znaczenie także dla osób korzystających z tych mebli na co dzień. Pracownicy zostawiają w szafkach rzeczy osobiste i cenne przedmioty, jak biżuteria czy portfel, więc chcą mieć pewność, że ich własność jest odpowiednio zabezpieczona. Świadomość ta umożliwia im skupienie się na obowiązkach, co przekłada się na optymalną wydajność i efektywność.
Wysokiej jakości szafy BHP do Twojej firmy
Szukając wysokojakościowych szaf BHP, sprawdź ofertę firmy Budo-EX - Meble metalowe. Możesz mieć pewność zgodności z normami, wykorzystania wytrzymałego materiału do produkcji, odpowiedniej obróbki technologicznej, solidnych zamków oraz zastosowania systemów wentylacyjnych umożliwiających pełną cyrkulację powietrza. Wszystko to przekłada się na komfort i trwałość użytkowania mebli Budo-EX, do których kupna zachęcamy.