Jak sprawić, żeby klient salonu czuł się bezpiecznie w czasie pandemii?
Pandemia COVID-19 to trudny czas dla nas wszystkich. Nie tylko dla klientów, ale także dla przedsiębiorców, którzy muszą odbudować zaufanie klientów i sprawić, żeby czuli się oni bezpiecznie w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych. Jak to zrobić?
Najważniejsze to spowodować, aby klienci od samego początku czuli, że troszczymy się o ich bezpieczeństwo. Od samego początku, czyli już w momencie umawiania się na wizytę. W tym celu należy uruchomić zapisy wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnych, mediów społecznościowych czy rozmów telefonicznych, aby wykluczyć kontakt z innymi osobami.
Ponadto klientów należy umawiać na konkretną godzinę, a kiedy już przyjdą na drzwiach wejściowych powinna powitać ich informacja o nakazie zakrywania ust oraz nosa, a także zasadach bezpieczeństwa i zagrożeniach jakie niesie ze sobą koronawirus.
Oczywiście musimy pamiętać o dawaniu dobrego przykładu, więc wszyscy pracownicy salonu powinni mieć prawidłowo założone maski lub przyłbice, a także jednorazowe rękawiczki. Warto aby obsługa zachęcała klientów do mycia rąk lub ich dezynfekcji.
Kluczem do sukcesu jest również zapewnienie prawidłowej dezynfekcji. W każdym pomieszczeniu, a także przy wejściu, powinien znaleźć się dozownik z płynem wirusobójczym. Ponadto systematycznie należy czyścić przestrzenie wspólne – klamki, poręcze, blaty etc.
Szczególną uwagę trzeba przyłożyć do dezynfekcji stanowiska, a także narzędzi pracy, np. nożyczek, pędzli i różnego rodzaju urządzeń. Tutaj chodzi o bezpieczeństwo pracowników, ale także samopoczucie klientów. Powinni oni zdawać sobie sprawę z tego, że są obsługiwani w naprawdę bezpiecznych warunkach.
W pomieszczeniach należy zachować dystans co najmniej półtora metra pomiędzy poszczególnymi stanowiskami. Warto także wywiesić informacje przypominające o zasadach bezpieczeństwa i konieczności częstej dezynfekcji dłoni.
Szczegóły dotyczące zasad funkcjonowania salonów fryzjerskich i kosmetycznych w czasie pandemii COVID-19 znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Klaro Krystian Braun – specjalistami w dziedzinie specjalistycznych środków czystości.