Co wyróżnia profesjonalną placówkę medyczną?
Polacy coraz bardziej dbają o swoje zdrowie, dlatego chętnie odwiedzają placówki medyczne. Wybierają jednak takie, które świadczą profesjonalne usługi, odpowiadające ich potrzebom. Okazuje się, że nie chodzi wyłącznie o przychodnie prywatne - coraz więcej tych, które mają podpisany kontrakt z NFZ, również dba o swój wizerunek. W jaki sposób wyróżnić się spośród innych obiektów medycznych? W artykule zwracamy uwagę na najważniejsze kwestie.
Profesjonalny wygląd personelu
Obowiązkowym elementem ubioru pracowników ochrony zdrowia jest odzież medyczna. Mogą być to fartuchy, spodnie, bluzy, tuniki (dostępne na https://anilon.pl/tuniki-medyczne-damskie/). Ważne, aby spełniały wszelkie normy bezpieczeństwa, które jest istotne zarówno z punktu widzenia pacjenta, jak i pracownika. Nowoczesna odzież medyczna to już nie tylko biały kitel, który u niektórych pacjentów wywoływał skok ciśnienia, skąd też wziął się popularny syndrom białego fartucha. Są to ubrania, dzięki którym można zadbać o standardy higieny, ale też stworzyć spójny wizerunek pracowników, dzięki czemu można zyskać dodatkowe zaufanie wśród pacjentów. Dlatego coraz więcej placówek wprowadza obowiązkowe kolory ubrań dla lekarzy, pielęgniarek, rejestratorek i pozostałego personelu medycznego, aby pacjenci wiedzieli, kto i jaką funkcję pełni.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Odzież medyczna to jeden z elementów dbania o bezpieczeństwo pracowników i pacjentów. Warto wybierać wysokiej jakości produkty, do których zaliczają się np. spodnie męskie dostępne pod adresem: https://anilon.pl/spodnie-medyczne-meskie/, z atestami i certyfikatami. Bezpieczeństwo przejawia się również w:
- używaniu akcesoriów jednorazowych,
- regularnym czyszczeniu pomieszczeń,
- dezynfekcji przestrzeni roboczej,
- dostępnie do środków dezynfekujących,
- zachowaniu odpowiedniego odstępu czasowego między pacjentami.
Na uwagę zasługuje przede wszystkim ostatni punkt. Jeśli konkretnemu pacjentowi lekarz musi poświęcić około 15 minut, to z taką częstotliwością należy zapisywać kolejnych. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której poczekalnie będą przepełnione. Dla pacjentów jest to nie tylko mało komfortowe, ale też niebezpieczne, zwłaszcza jeśli chodzi o ryzyko zarażenia się chorobą.
Kalendarz online
Pacjenci cenią sobie możliwość zapisania się na wizytę z użyciem kalendarza elektronicznego. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku rezerwacji terminu u specjalisty. Wiele przychodni wdrożyło już taki system - nie tylko zadowala on pacjentów, ale również odciąża personel, który często zajmuje się jednocześnie umawianiem wizyt i obsługą osób odwiedzających przychodnię. Kalendarz online to rozwiązanie nie tylko dla prywatnych przychodni. Obecnie korzysta z niego coraz więcej placówek mających kontrakt z NFZ. W tym modelu funkcjonują one jedna nieco inaczej i w celu dokonania rejestracji, pacjent musi przedstawić skierowanie. Dlatego za pomocą kalendarza rezerwuje termin, a następnie zgłasza się do niego rejestrator, który dopełnia formalności. Może to zrobić telefoniczne lub mailowo, w czasie, gdy nie obsługuje pacjentów w przychodni.
Dostęp do wysokiej klasy sprzętu
Wizyta u lekarza uważa się za początek całego procesu diagnostycznego. Pacjenci chcą mieć możliwość wykonania badań jak najszybciej, najlepiej w tym samym ośrodku. Dlatego bardzo ważne jest wyposażenie go w wysokiej jakości sprzęt do badań. Coraz więcej placówek ma również własne laboratorium. Takie rozwiązania logistyczne pozwalają skrócić do minimum proces diagnostyki, a dodatkowo minimalizują ryzyko utraty dokumentów.
Nierzadko zdarza się, że pacjent nie dostarcza ich na wizytę, dlatego dobrze, aby od razu zostały wprowadzone do systemu i czekały już w gabinecie lekarza. Im szersza oferta przychodni, tym więcej pacjentów się do niej zgłosi. Oczywiście, bardzo istotne są także pozostałe usługi medyczne, takie jak dostęp do lekarzy specjalistów. Wiele schorzeń wymaga interdyscyplinarnego podejścia, dlatego opiekę nad pacjentem musi przejąć kilku lekarzy jednocześnie. Im więcej jest ich zatrudnionych w placówce, tym efektywniej i szybciej przebiega leczenie.