Allegro wprowadza zmiany w opłatach na 2024 r.
Początek 2024 roku przyniósł zmiany w opłatach na Allegro. Skrót informacji o tym, jak obecnie kształtują się prowizje Allegro przygotowała dla nas agencja Pirk Spark, która od lat zajmuje się prowadzeniem Allegro Ads i działaniami wspierającymi biznes na tym portalu.
Opłaty Allegro – Ile ich jest i czego dotyczą?
Efektywna sprzedaż na Allegro generuje koszty. Portal wyróżnia aż 10 różnych opłat i prowizji, które ponoszą sprzedający. W większości przypadków ich wysokość nie jest stała, ponieważ zależy od wielu zmieniających się czynników (najczęściej kategorii wystawienia).
Aktualna lista opłat Allegro dla sprzedawców:
- Prowizja Allegro od sprzedaży – jest uwarunkowana przez kategorię oferty, cenę produktu, liczbę sprzedanych sztuk oraz opłacanie przesyłki przez kupującego. Może wynosić od 2% do nawet kilkunastu % wartości towaru.
- Jednostkowa opłata transakcyjna – wynosi 1 zł i jest doliczana do każdej sprzedaży, jeśli nie posiada się wykupionego abonamentu Allegro dla konta firmowego.
- Opłata za wystawienie – dotyczy wyłącznie niektórych kategorii (m.in. Sztuki i Leków bez recepty) i wynosi od 0,05 zł do 5 zł. Serwis nalicza ją co 10 dni.
- Abonament Allegro – daje dostęp do narzędzi, które sprawiają, że sprzedaż na portalu jest bardziej efektywna. Aby lepiej dopasować się do potrzeb i oczekiwań sprzedawców, Allegro stworzyło aż 3 progi abonamentu: podstawowy (49 zł/miesiąc) dedykowany małym sklepom, profesjonalny (199 zł/miesiąc) przeznaczony dla średnich sprzedawców oraz ekspercki (3000 zł/miesiąc) dla największych graczy.
- Allegro Ads – korzystanie z systemu reklamowego Allegro również wiąże się z dodatkowymi kosztami. Ich wysokość uzależniona jest od wybranego formatu reklamowego, kategorii produktu oraz miejsca emisji.
- Opłata za promowanie ofert – w większości przypadków opłaty za promocje naliczane są codziennie lub co 10 dni, a ich wysokość zależy od zastosowanej opcji.
- Opłata za Allegro Smart – na polskim Allegro prowizje za skorzystanie przez klienta z Allegro Smart wynoszą od 0,59 zł do 11,49 zł, a na czeskiej wersji serwisua od 8,79 CZK do 63,49 CZK. Dokładna wartość zależy od metody dostawy.
- Opłata za Allegro Pay – została ustalona na 0,43% (brutto) ceny produktu, ale nie może przekroczyć 6,15 zł brutto.
Zmiany w opłatach Allegro z 2024 roku
Poniżej znajdziesz listę najważniejszych zmian, które dotknęły biznesy sprzedające na największej polskiej platformie marketplace. Przedstawione prowizje Allegro pochodzą z ostatniej aktualizacji serwisu z przełomu lutego i marca 2024 roku.
- Podwyższeniu uległa prowizja od sprzedaży Allegro. Przykładowo dla kategorii Oświetlenie wzrosła do 10,5% netto, dla kategorii Smakołyki dla psów i kotów do 5% netto, a dla kategorii AGD do zabudowy do 4,5% netto.
- Serwis podwyższył opłatę za stosowanie promocji. Obecnie koszt wyróżnienia to 19,90 zł za 10 dni, wyróżnienia elastycznego – 2,90 zł co 1 dzień, Pakietu Promo – 3,90 zł co 1 dzień, a promowania na stronie działu – 29,90 zł co 10 dni.
- Duża zmiana zaszła w przypadku Strefy Okazji. Aby otrzymać oznaczenie na 30 dni (a nie na 90 jak wcześniej!), należy obniżyć kwotę produktu od najniższej ceny z ostatnich 30 dni co najmniej o 3% (a nie o 1% jak wcześniej!).
- Jest też dobra wiadomość – Allegro zrezygnowało z opłaty utrzymaniowej w przypadku Strefy Okazji!