Etykiety cenowe to standard, który w sytuacji masowej zmiany cen rodzi szereg problemów. Cenówki cyfrowe to z kolei rozwiązanie, które niweluje wspomniane przeszkody. Czy elektroniczne cenówki to pewna przyszłość etykiet cenowych? Odpowiadamy na to pytanie w dzisiejszym artykule!
Wyraźna informacja o cenie produktu to podstawowy aspekt informacyjny, o którym muszą pamiętać właściciele dowolnego rodzaju sklepów – spożywczych, wielobranżowych, budowlanych czy komputerowych. O ile w przypadku e-commerce zmiana cen odbywa się przy pomocy wygodnego panelu administracyjnego, o tyle w placówkach stacjonarnych wciąż problemem jest konieczność ręcznej zmiany etykiet cenowych. Czy można usprawnić ten proces?
Manualna zmiana informacji o cenach, wynikająca z okresowych akcji promocyjnych czy zmian w polityce cenowej, pociąga za sobą konieczność oddelegowania dodatkowych pracowników do wykonania ręcznych czynności. Taka operacja to nie tylko koszty czasowe i finansowe, lecz również ryzyko popełnienia błędu ze względu na tak zwany czynnik ludzki. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, opracowano elektroniczne cenówki sklepowe.
Nowoczesne elektroniczne etykiety cenowe to miniaturowe urządzenia składające się z wysokiej jakości energooszczędnego wyświetlacza, sterownika elektronicznego i estetycznej, a zarazem solidnej obudowy. Ich zaletą jest możliwość łatwej zmiany cen produktów na terenie całego sklepu w zaledwie kilka sekund. Cenówki elektroniczne mogą prezentować dodatkowe informacje w formie graficznej – na przykład wyróżnienie promocji czy zdjęcie produktu.
Wiesz już, że cyfrowe etykiety cenowe stanowią doskonały wybór w zakresie informacji o cenach produktów w sklepach stacjonarnych. Jaką przewagę mają elektroniczne cenówki nad klasycznymi etykietami sklepowymi?
Warto dodać, iż elektroniczne etykiety sklepowe nie wymagają częstej zmiany baterii, które służą do ich zasilania. Energooszczędność sprawia, że w przypadku cenówek cyfrowych oferowanych przez DASOFT wymiana ogniwa zasilającego odbywa się średnio raz na 10 lat.
Źródło: dasoft.com.pl
Wielu ekspertów oraz inwestorów działających w branży FMCG czy inwestujących w tradycyjne sklepy stacjonarne i obiekty handlowe zastanawia się, czy koszt wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych nie zablokuje ich popularyzacji. Okazuje się, że rzeczywiście jednorazowe, wstępne koszty wdrożenia nowego rozwiązania mogą być spore. Ostateczna wycena jest uzależniona od wykorzystanej technologii i rozmiarów danego sklepu.
W praktyce koszty rozłożone w budżecie na wiele lat pozwalają stwierdzić, że wdrożenie elektronicznych cenówek jest bardzo ekonomiczne. Niesie za sobą szereg oszczędności związanych z kosztami pracowniczymi i problemami wynikającymi z błędów popełnianych w trakcie ręcznej zmiany cen. Etykiety wymagają wymiany baterii zaledwie raz na 10 lat, a ponadto ich atrakcyjny wygląd pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.
Wiesz już, jakie są zalety cenówek cyfrowych i dlaczego ich zakup oraz montaż jest opłacalny. Warto wspomnieć też, gdzie w Polsce wdrożono elektroniczne etykiety sklepowe. Wśród dużych graczy jest sieć sklepów franczyzowych segmentu convenience Żabka, a także sieć marketów Lidl. Opisywane przez nas rozwiązania technologiczne wprowadzają także sieci Tesco i Carrefour oraz obiekty takie jak Blue City czy Posnania.
Naszym zdaniem elektroniczne cenówki zdecydowanie wyprą swoje klasyczne odpowiedniczki. Należy jedynie się zastanowić, jak szybko inwestorzy oraz właściciele sieci handlowych zaczną wdrażać nowe rozwiązania.
Konsumenci z pewnością docenią atrakcyjny wygląd elektronicznych etykiet cenowych. Zagraniczni turyści nieznający języka danego kraju również ucieszą się z możliwości korzystania z graficznej prezentacji cen produktów.
Źródło: dasoft.com.pl
Nie ulega wątpliwości, że warto przejść na elektroniczne etykiety cenowe już teraz. Wdrożenie cenówek cyfrowych pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i uatrakcyjni Twoją ofertę w oczach obecnych oraz potencjalnych konsumentów. Dzięki elektronicznym cenówkom masz możliwość uelastycznienia polityki cenowej w zakresie promocji. Szybciej dopasujesz ceny w dobie częstych podwyżek wynikających z inflacji i dynamicznej sytuacji gospodarczej.
Jeżeli chcesz uatrakcyjnić system informacji o cenach w swoim sklepie i obniżyć koszty operacyjne związane ze zmianami polityki cenowej, wybierz etykiety elektroniczne firmy DASOFT!
Marka DASOFT to zaufany partner, który od 2004 roku wprowadza nowoczesne technologie, usprawniające pracę sieci handlowych. Dzięki innowacyjnym technologiom cyfrowym wprowadzisz zarządzanie sprzedażą i marketing sklepu na nowy poziom!
Źródło: dasoft.com.pl
© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone
Home | O nas | Reklama | Polityka prywatności | Kontakt