Jeszcze niedawno sklepy internetowe były nowością, do której użytkownicy podchodzili bardzo nieufnie. Dziś niemal dorównały popularnością sklepom stacjonarnym. Przeprowadzone przez Gemius Polska badania pokazują, że obecnie zakupy w sieci robi aż 73% polskich internautów, podczas gdy w 2019 roku było ich 62%, w 2018 zaś – 58%. Mamy więc ewidentnie do czynienia z wyraźną tendencją wzrostową. Nic zatem dziwnego, że wielu handlowców rezygnuje z posiadania sklepu stacjonarnego na rzecz sklepu internetowego, który jest o wiele tańszy w utrzymaniu i o wiele prostszy w obsłudze, lub poszerza sprzedaż stacjonarną o sprzedaż online, by maksymalizować zyski.
Jak wygląda przyszłość e-handlu?
Branża e-commerce cały czas rośnie w siłę, dlatego niewykluczone, że w przyszłości sklepy internetowe całkowicie zdominują rynek i staną się głównymi dostawcami prawie wszystkich towarów i usług. Już teraz miliony internautów deklarują, że wolą robić zakupy w sklepach internetowych, ponieważ zapewniają one większą wygodę i oferująwiększy wybór asortymentu niż sklepy stacjonarne. Nawet starsze osoby coraz bardziej doceniają te zalety i coraz chętniej sięgają po takie nowoczesne rozwiązania, z kolei dla młodego pokolenia, wychowanego w świecie nowych technologii,sklepy internetowe to praktycznie codzienność. Możemy się spodziewać, że w najbliższym czasie ich popularność jeszcze bardziej wzrośnie, ponieważ jak grzyby po deszczu zaczynają powstawać powiązane z nimi aplikacje mobilne, dzięki którym e-zakupy są szybsze, prostsze i przyjemniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak postawić własny sklep internetowy?
Jeśli Ty też chcesz otworzyć własny sklep internetowy, wystarczy, że zapytasz Google o „tworzenie sklepów online” i wybierzesz jedną z firm posiadających taką usługę w swojej ofercie np. Alterpage. Więcej o usłudze na https://alterpage.pl/dedykowane-sklepy-internetowe-46 Możesz też samodzielnie zaprojektować i wypozycjonować swoją platformę handlową, jednak powinieneś mieć na uwadze, że jest to bardzo trudne i wymaga specjalistycznych umiejętności, których nauka zajmuje mnóstwo czasu. Dlatego skorzystanie z usług niezależnych specjalistów w tym zakresie jest znacznie wygodniejszym i korzystniejszym rozwiązaniem, tym bardziej, że tacy specjaliści działają w sposób kompleksowy – ich oferta obejmuje nie tylko tworzenie sklepów internetowych, ale też ich optymalizację i pozycjonowanie, a w niektórych przypadkach również tworzenie dedykowanych aplikacji mobilnych.