Platforma hurtowa jest obecnie niezbędna w celu prowadzenia konkurencyjnego handlu, który od kilku lat na dobre zagościł w internetowym świecie. Pozwala to również na dotarcie i odbiór przez szersze grono klientów, którzy sami mogą polecać nasze usługi stosując tzw. marketing szeptany. Popularności platform internetowych możemy się doszukać w tendencji dokonywania zakupów online przez coraz większą liczbę konsumentów, gdyż jest to po prostu wygodniejsza i prostsza opcja. Decydując się na otwarcie własnej witryny, należy zwrócić uwagę na sklep B2B, czyli model relacji biznesowej nawiązywanej między jednym przedsiębiorstwem a drugim, co ma za zadanie doprowadzić do interakcji usługowo-handlowej.
Sklep internetowy B2B - jak to działa?
Relacja biznesowa typu B2B (z ang. business to business) to nic innego jak handel towarami lub usługami, zachodzący między jedną instytucją a drugą. Nie jest to jednak jedna, konkretna forma prowadzenia biznesu, a jedynie jej model, który uzależniony jest od sposobu działalności konkretnych przedsiębiorstw i rodzaju umowy zawartej między dwoma podmiotami. Możemy porównać ten rodzaj transakcji do handlu wewnątrzgałęziowego i rozróżnić go na wertykalny i horyzontalny.
Pierwszy forma relacji ortogonalnej, zachodzi pomiędzy instytucjami, które działają w obszarze tej samej branży (np. producent oprogramowania informatycznego - sprzedawca tych programów). Za to horyzontalna ma miejsce w przypadku kiedy działalność jednej firmy nie jest ściśle powiązana z drugą (np. producent sprzętu komputerowego - firma oferująca usługi związane z księgowością).
Jakie są zalety prowadzenia platformy hurtowej?
Powodów przemawiających za założeniem własnej hurtowni internetowej jest sporo, a korzyści z tego płynące są niezależne od rodzaju branży, w którą wpisuje się działalność firmy. Sklep internetowy B2B to przede wszystkim wyjątkowo niskie koszty administrowania tego rodzaju przedsięwzięcia, a także możliwość dotarcia do większej ilości osób zainteresowanych naszymi usługami bądź oferowanym produktem.
Ma to bezpośredni wpływ na postrzeganie marki przez konsumentów, oraz zdecydowanie trwalszy kontakty z wyżej wymienionymi. Najczęściej przekłada się to również na promocję wykorzystującą zabieg marketingu bezpośredniego. Jednak przede wszystkim sklep B2B zapewnia nam możliwość współpracy na tle biznesowym z inną organizacją, z którą możemy ściśle powiązać oferowane przez nas produkty.
Twój pierwszy, profesjonalny sklep B2B
Jednak przed rozpoczęciem bezpośredniego tworzenia wizerunku własnej marki, trzeba posiadać już opracowaną i opatentowaną usługę lub produkt, a także zarysowany plan prowadzenia biznesu. Jest to oczywiście kwestią kluczową, jednak nawet w momencie posiadania już konkretnego pomysłu i wdrożenia w życie procesu produkcji, brak znajomości biznesowego świata internetowego, możemy znacznie ograniczyć nasze zasięgi, a co za tym idzie - zyski pochodzące ze sprzedaży, nawet platformy hurtowej.
Sama chęć zdecydowania się na sklep internetowy B2B i prowadzenie działalności w sposób rzetelny może nie być wystarczająca. Obecny biznes jest mocno nastawiony na budowanie świadomości marki i pozytywnego odbioru produktów i usług. To wszystko musi być dodatkowo obudowane w odpowiednią formę, gdyż mało kto zwraca uwagę na nieintuicyjny i nieestetyczny sklep B2B. Bardzo ważne jest, żeby szata graficzna platformy, jak i cały system rozmieszczenia poszczególnych elementów oddawały ducha przedsiębiorstwa i był niejako odzwierciedleniem jego marzeń i dążeń.
Kiedy hurtownia internetowa jest przez nas dopiero budowana, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy nie tylko dostosują grafikę i pozostałe elementy strony internetowej do rodzaju prowadzonego biznesu, ale także wyniosą całą markę na wyższy poziom rozpoznawalności. CStore to firma, która stawia na nowoczesne rozwiązania, dzięki czemu możemy uzyskać dostęp do gotowych rozwiązań, jak również nawiązywać korzystniejsze relacje biznesowe, co doprowadzi do szerszego rozprzestrzenienia naszych produktów bądź usług.
Takie rozwiązanie to pewność co do jakości i standardów strony internetowej i modelu biznesowego, dostosowanego do konkretnego segmentu rynku. Nie musimy w tym wypadku sami powoływać osobnego działu specjalistów od marketingu i IT, co wiązałoby się z dużo większymi kosztami stałego utrzymania pracowników. Dodatkowo możemy liczyć na wsparcie merytoryczne oraz analizy samego rynku, co w przypadku nastawienia na dobrą sprzedaż jest kwestią kluczową.
Więcej o zakładaniu hurtowni internetowej przeczytasz w artykule https://www.cstore.pl/blog/hurtownia-internetowa-czym-jest-i-jak-ja-zalozyc/