Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Trafność Allegro, czyli jak pozwolić klientom szybko odszukać nasze oferty?

Trafność Allegro
 |  Artykuł partnera  |  Zakupy i sklepy

Allegro to bardzo duży portal aukcyjny, lecz jego pozycja wiązać musi się z częstymi zmianami i aktualizacjami, które są wprowadzane do jego zasad. Niestety, każdy sprzedawca, który operuje na Allegro, musi się do tych zmian przystosować, aby móc efektywnie konkurować o klientów. Kwestią kluczową jest tu trafność Allegro, ponieważ ten parametr aktualizowany jest stosunkowo często, mając jednocześnie bardzo duży wpływ na rezultaty wyszukiwania ofert.

Jak wiadomo, wyszukiwarka na tego typu stronach stanowi bezpośrednie wprowadzenie użytkownika do dostępnego na nich asortymentu, dlatego nie można jej zbagatelizować. Wniosek nasuwa się zatem sam – rozsądny sprzedawca na Allegro musi zadbać o to, aby jego sklep był zoptymalizowany pod względem trafności, gdyż jest to jeden z podstawowych sposobów na skuteczne przyciągnięcie do siebie klientów.

Na czym opiera się trafność Allegro?

Aby móc efektywnie korzystać z parametru trafności, powinno się najpierw zrozumieć, na czym on dokładnie polega oraz w jaki sposób funkcjonuje. Allegro samo stara się maksymalnie ograniczyć czas, który klienci muszą poświęcić na wyszukiwanie ofert – jeśli proces ten przebiega szybko i sprawnie, o wiele łatwiej jest przykuć uwagę użytkownika. Trafność Allegro opiera się na zestawie filtrów wyszukiwania, na których bazie przygotowywana jest lista ofert – im bliższa dana oferta oczekiwaniom klienta, tym wyżej zostanie ona wyświetlona. Jak można się spodziewać, najwyższe pozycje mają największą szansę na to, że skorzysta z nich klient. Czasem nawet drobne zmiany, takie jak kolejność wpisywanych fraz, mogą mieć kluczowy wpływ na tę kolejność, dlatego opanowanie tej mechaniki oraz jej częstych aktualizacji stanowi na Allegro klucz do sukcesu.

Allegro stara się tworzyć listę możliwie najbardziej obiektywną oraz odporną na nadużycia, stąd dość częste, wprowadzane do niej zmiany. Obecny model bierze pod uwagę parametry takie jak:

  • liczba cech ofert,

  • ocena jakości sprzedawcy.

Chociaż reputacja sklepu to nie wszystko, nie ulega wątpliwości, że ma ona silny wpływ na rezultaty. Warto wziąć pod uwagę również fakt, że lista ta tworzona jest w oparciu o samych użytkowników, do których przystosowuje się dzięki zaawansowanej metodzie uczenia maszynowego.

Jak zwiększyć swoją trafność Allegro?

Z uwagi na to, że sukces sklepu jest uzależniony od tej mechaniki, rozsądny przedsiębiorca powinien doskonale zdawać sobie sprawę z konieczności skupienia się na parametrze trafności. Posłużyć mogą temu wyspecjalizowane narzędzia, które znalazły stałe zastosowanie w sprzedaży elektronicznej. Dobrym przykładem jest tu ErpBox, gdyż pozwala on na zgromadzenie wszystkich istotnych informacji w jednym miejscu oraz efektywne zarządzanie nimi. Oszczędzając czas i środki, można rozwijać swój sklep o wiele dynamiczniej. Rozwiązanie to jest szczególnie pomocne w przypadku zarządzania wieloma platformami jednocześnie, co stanowi naturalny krok w rozwoju internetowego sprzedawcy. Warto zatem bliżej zapoznać się z zakresem możliwości ErpBox i przekonać się o nich osobiście.