Samochód to nadal najbardziej popularny środek transportu. Na polskich ulicach z roku na rok przybywa ich coraz więcej. Niestety, kupując auto z rynku wtórnego niejednokrotnie okazuje się, że pojazd jest w gorszym stanie, niż pierwotnie zakładano. Między innymi z tego powodu, nabywcy często decydują się na zakup auta salonowego.
Czy opłaca się kupić auto z salonu?
Zakup salonowego samochodu osobowego niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, mamy pewność, że zakupione przez nas auto jest bezwypadkowe. Oznacza to, że wszystkie systemy bezpieczeństwa funkcjonować będą bez zarzutu. Ponadto, samochód jest złożony dokładnie w taki sposób, w jaki nakazuje tego producent. Zabezpiecza to nas przed licznymi naprawami związanymi z: wypadkową przeszłością pojazdu, naprawą przeprowadzoną w niewłaściwy sposób, czy taką wykonaną przy wykorzystaniu nieoryginalnych części słabej jakości. Salonowy samochód nie tylko będzie cieszył należytym spasowaniem elementów, ale i długotrwałą bezawaryjnością. Dodatkowo kupując auto z salonu mamy możliwość indywidualnej konfiguracji samochodu, zgodnie z naszymi preferencjami.
Salonowy samochód jest za drogi - czy to prawda?
Jednym z argumentów przeciwko zakupowi auta z salonu jest jego duża cena. Jednakże decydując się na auto używane, niejednokrotnie musimy dokonać napraw, które znacznie przekraczać będą nasz docelowy budżet na zakup samochodu.
Przy zakupie auta z salonu, otrzymujemy gwarancję. Różnią się one od siebie pod względem długości obowiązywania. W przypadku zakupu pojazdu Kia, na przykład w salonie Kia w Lublinie otrzymujemy 7-letnią gwarancję, dzięki której, nie musimy martwić się o wymiany związane z codzienną eksploatacją naszego nowego samochodu. Gwarancja znacznie obniża koszty użytkowania auta.
Niska cena - słaba jakość?
Zdarza się, że niska cena pojazdu jest kojarzona z jego niską jakością. Często okazuje się, że pogląd ten niewiele ma wspólnego z prawdą. Niejednokrotnie, samochody marek bardziej przystępnych finansowo, sprawdzają się znacznie lepiej w testach bezawaryjności, niż te, za które płacimy kilkukrotnie większą cenę. Dobrym przykładem jest pozycja samochodów rynku azjatyckiego, które w ostatnim czasie, cieszą się coraz większym zainteresowaniem, m.in. za sprawą licznych sukcesów w różnego rodzaju testach. Ponadto, marki te charakteryzują się dużą elastycznością cenową. Przykładem takiego koncernu może być Kia oferująca szeroką ofertę samochodów: od małego, miejskiego Picanto segmentu A, po Stingera, będącego sportowym, luksusowym flagowcem koreańskiego koncernu.