Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Volkswagen Garbus – najczęstsze usterki i propozycje rozwiązań

volkswagen garbus
 |  Artykuł partnera  |  Transport i motoryzacja

Volkswagen Garbus to prawdziwa legenda motoryzacji retro. Choć od rozpoczęcia jego produkcji upłynęło już ponad 80 lat, ten niewielki samochód nadal cieszy oko ponadczasową linią nadwozia i wdziękiem, którego mogą mu pozazdrościć znacznie młodsze auta. Mimo wielu zalet Volkswagen Garbus ma również swoje słabsze strony. Z jakimi usterkami spotkasz się najczęściej i jak sobie z nimi radzić?

Grzechotanie w silniku i problemy z odpaleniem samochodu

Jeśli po uruchomieniu silnika słyszysz delikatny grzechot, przyczyną może być zbyt luźny pasek rozrządu. Czasami wystarczy go po prostu wymienić na nowy. Niekiedy winę za niepokojący dźwięk ponosi napinacz rozrządu. Uszkodzony lub źle wyregulowany będzie powodował nierównomierną pracę zaworów i może doprowadzić nawet do zerwania paska.

Wymianę paska rozrządu w Volkswagenie Garbusie możesz przeprowadzić samodzielnie, choć wymaga to znajomości podstaw mechaniki samochodowej. Sprawdź niezbędne części do Volkswagena Garbusa: https://garbus.pl/czesci-do-vw-garbusa.

Cieknący olej

Problem z cieknącym olejem może wynikać z wielu przyczyn, choć najczęstsze z nich to uszkodzona uszczelka pokrywy zaworów lub zużyta uszczelka napinacza paska rozrządu. Podobnie jak w przypadku napinacza samodzielna naprawa jest możliwa, choć z pewnością nie będzie prosta.

Możesz też zamówić części zamienne w sklepie internetowym https://garbus.pl/, a następnie zlecić wykonanie naprawy mechanikowi. Kupując podzespoły w sklepie Garbus, masz pewność, że otrzymujesz wyłącznie najwyższej klasy oryginalne części do Volkswagena Garbusa.

Zapalona kontrolka check engine

Kiedy widzisz podświetloną diodę sugerującą diagnostykę silnika, nigdy nie masz od razu pewności, gdzie leży źródło problemu. Może być to np. awaria czujnika temperatury płynu chłodzącego. Sam moduł nie jest drogi, a wymiana nie powinna sprawić Ci kłopotów. Jeśli problemem okaże się mechanizm zapłonu, kłopoty może sprawiać cewka, przewody WN lub kilka innych elementów.

Znalezienie przyczyny zapalonej kontrolki w Volkswagenie Garbusie raczej nie będzie przesadnie trudne. W samochodzie montowano podstawowe układy i nie ma w nim skomplikowanej elektroniki. Zanim zaczniesz wymontowywać kolejne podzespoły, upewnij się jednak, że wiesz, jak zrobić to bezpiecznie dla siebie i swojego samochodu.

Zbyt wysoka temperatura pracy silnika

Nawet tak stabilny silnik jak ten w Volkswagenie Garbusie nie będzie pracował długo i sprawnie w zbyt wysokich temperaturach. Jeśli wskazówka na desce rozdzielczej pokazuje przegrzewanie się jednostki napędowej nawet po krótkiej jeździe, najprawdopodobniej problem leży w uszkodzonej pompie wodnej (np. wirniku pompy).

Jeśli nie zadziałasz odpowiednio szybko, może dojść do poważnego uszkodzenia silnika. Zwykle wystarcza wymiana pompy wodnej oraz termostatu. Zaleca się jednak, aby dla wydłużenia żywotności Volkswagena Garbusa przepłukać cały układ chłodzenia.

Volkswagen Garbus to auto, które zasługuje na to, aby wyglądać wyjątkowo. Przeczytaj nasz poradnik na temat kołpaków do Volkswagena, aby wyróżnić się na kolejnym motozlocie: https://garbus.pl/pl/n/32.