Dobry warsztat samochodowy do serwisowania auta? Wiemy jak go znaleźć
W morzu warsztatów samochodowych wcale nie jest łatwo znaleźć taki, w którym można z czystym sumieniem zostawić swoje auto. Doradzamy jak znaleźć odpowiedni. Firm zajmujących się naprawą i konserwacją pojazdów samochodowych w Polsce jest aż 221 tysięcy. Mechanicy nie narzekają na brak zajęć, bo do obsługi mają ponad 19 milionów samochodów zarejestrowanych w naszym kraju, a średni wiek samochodu, jakim jeżdżą Polacy to na koniec 2021 aż 15,5 roku. Ale zanim odstawimy samochód na serwis, czy naprawę usterki, warto wybrać ten, w którym ta usługa zostanie wykonana naprawdę dobrze. Jak to zrobić?
Zacznij od sąsiadów
Zamiast jeździć po warsztatach, można zacząć od zapytania o opinię sąsiadów i znajomych. Każdy posiadacz samochodu ma jakieś doświadczenia dotyczące jego serwisowania. Warto też poszukać opinii o okolicznych warsztatach w Internecie, albo od razu poszukaj warsztatu, którego renomę gwarantuje dobrze znana marka. Żaden szanujący się brand nie pozwoli, by w jej imieniu klientów obsługiwał warsztat, który nie spełnia wysokich standardów jakości, albo nie posiada odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, czy nowoczesnego sprzętu.
Obejrzyj serwis
Podczas pierwszej wizyty w warsztacie warto zwrócić uwagę na porządek na stanowiskach, czystość w hali serwisowej i obecność nowoczesnego sprzętu. Wygląd miejsca pracy może być podpowiedzią, jak mechanicy traktują powierzone im auta. Za to obecność nowoczesnego wyposażenia, to zapowiedź sprawnej diagnozy usterki i szybkiego jej usunięcia.
Nie bez znaczenia jest też pierwsza rozmowa z mechanikiem. Pracownik serwisu zwykle zapyta o historię auta i szczegóły usterki, z którą przyjechaliśmy. Będzie się interesował historią napraw, jakie były podejmowane wcześniej i jasno odpowiadał na ewentualne pytania. Taka rozmowa pozwoli na ocenę, czy mamy do czynienia z profesjonalistą posiadającym wiedzę niezbędną do zajęcia się naszym autem.
Zwróć uwagę na standard obsługi
Porządny warsztat w momencie przyjęcia auta wymaga sporządzenia zlecenia naprawy z precyzyjnym opisem usterki i zakresem planowanych prac, a także przewidywanym terminem ich zakończenia. Kolejnym ważnym dokumentem wypełnianym w chwili przekazania pojazdu jest protokół przyjęcia. Odnotowuje się w nim dane takie jak przebieg auta, ilość paliwa w zbiorniku i koniecznie ewentualne uwagi dotyczące stanu nadwozia i wnętrza.
Zapytaj o dodatkowe korzyści
Jeśli serwis wchodzi w skład sieci firmowanej przez znaną markę, możliwe, że opiekującey się nim brandy przygotowały dla klientów dodatkowe korzyści. Wspomniany wcześniej Q Service Castrol proponuje takie rozwiązania, jak gwarancja na silnik. Jeśli w warsztacie tej sieci wymienisz olej na Castrol Edge™, Magnatec™ lub GTX™, to o w trakcie trwania gwarancji, czyli przez rok, albo 10 000 km od wymiany, w przypadku awarii obejmującej gwarantowane części, nie poniesiesz kosztów części i robocizny w wysokości do nawet 3000 euro. Podobne rozwiązania sieć proponuje w przypadku serwisu układu hamulcowego, albo opon. Wejdź na qservicecastrol.eu i skorzystaj z wyszukiwarki.