Zdecydowana większość posiadaczy samochodów ceni sobie estetyczne, czyste wnętrze, bez uszkodzeń tapicerki i rys na plastikowych elementach. Niestety życiem często rządzi przypadek, dlatego nawet w najbardziej zadbanym aucie zdarzyć się mogą uszkodzenia wnętrza pojazdu. Już małe zadrapania i uszkodzenia tapicerki szpecą i obniżają wartość samochodu. Dlatego przeczytaj i dowiedz się, jak wykonać renowację plastików wnętrza samochodu.
Typowe uszkodzenia wnętrza samochodu
Przyczyn uszkodzeń wnętrza pojazdu mogą być dziesiątki, najczęściej jednak spowodowane są nieostrożnością podczas przewożenia niezabezpieczonych przedmiotów i sprzętów. Mogą być widoczne po demontażu różnego typu urządzeń i akcesoriów, uchwytów do telefonów lub mikrofonów, odbiorników CB, czy też zestawów głośnomówiących. Nie rzadko przyczyną uszkodzeń tworzywa są związki zawarte w odświeżaczach powietrza lub zapachach zawierających olejki eteryczne. Zawarta w nich chemia powoduje odparzenia a nawet wypalenia tworzywa w miejscu styku. Uszkodzeniom ulec mogą takie elementy jak deska rozdzielcza, konsola środkowa, słupki, boczki drzwi, konsola centralna oraz inne części wykonane z tworzyw sztucznych. Powstałe na nich rysy i wgłębienia, a nawet otarcia i odbarwienia można próbować usunąć samodzielnie. Lepiej jednak zdecydować się na usługę specjalistycznego serwisu samochodowego. Dobrym przykładem rzetelnych usługodawców są placówki sieci warsztatów blacharsko-lakierniczych S-Plus. Pracownicy firmy naprawiają elementy plastikowe wnętrz pojazdów różnych marek i rodzajów. Zapewniają szybkie, solidne, a przede wszystkim skuteczne przeprowadzenie renowacji.
Jak wygląda technologia renowacji plastików wewnętrznych auta?
Do usuwania największych ubytków, np. otworów po wkrętach lub śrubach, albo widocznych wgłębień w strukturze plastiku używa się profesjonalnych mas utwardzanych chemicznie. Masa wypełniająca pod wpływem substancji utwardzającej zmienia swoją strukturę i staje się twarda, a jednocześnie na tyle elastyczna, aby przypominała tworzywo elementu pojazdu. Dla uzyskania na powierzchni wypełnienia odpowiedniego wzoru stosuje się specjalistyczną pieczęć silikonową przygotowaną na nieuszkodzonym obszarze elementu. Służy ona do odwzorowania wzoru w miejscu naprawy. Dzięki temu faktura całego elementu staje się jednolita. Ostatnim etapem naprawy części plastikowych jest dobranie odpowiedniego lakieru, który zapewni precyzyjne odtworzenie koloru. Po profesjonalnie przeprowadzonej naprawie uszkodzenia są niewidoczne, a efekt zadowoli nawet najbardziej wymagającego estetę. Warto na koniec zaznaczyć, że koszt naprawy kokpitu samochodu i innych plastików jest wielokrotnie niższy niż zakup nowych elementów i ich wymiana. Pamiętaj! Warto korzystać tylko z usług sprawdzonych firm, choćby takich, jak warsztaty spod znaku S-Plus.