Jak wzmocnić przekaz reklamowy warsztatu samochodowego?
Myśląc o reklamie lub jej wyższym stopniu – marketingu, dość często stają nam przed oczami wielkie kampanie marketingowe, angażujące ogromne środki i przedsięwzięte w kilku kanałach dystrybucji (informacji) jednocześnie. Podmioty, które mogą sobie pozwolić na taki marketing, zatrudniają ogromne sztaby, przypominające sztaby wyborcze kandydata na amerykańskiego senatora, jak również opłacają gwiazdy sportu i branży rozrywkowej, by uwydatnić przekaz reklamowy.
Niemniej i my, firmując nieduże – pod względem skali i obrotu – działalności gospodarcze możemy skorzystać z niektórych elementów marketingu wielkich graczy. Sięgnąć tu możemy do szerokiego wachlarza akcesorium gadżetów reklamowych takich jak: zawieszki zapachowe, artykuły piśmienne, czy drobne urządzenia elektroniczne niezbędne w dzisiejszych czasach w trakcie intensywnego użytkowania pojazdu.
Zapach samochodowy najlepszym prezentem dla właściciela samochodu
To prawda, utarło się już w powszechnej świadomości właścicieli aut, iż zawieszki zapachowe to najczęściej wybierane drobne dodatki, które tankujący kupuje przy kasie na stacji benzynowej. Oprócz słodkich lub słonych przekąsek, rzecz jasna! Badania zachowań konsumenckich z nadal największego rynku branży samochodowej, czyli ze Stanów Zjednoczonych przynoszą dość ciekawe dane. Mianowicie, klienci wywodzący się nawet z tak przedsiębiorczej nacji, gdzie emocjonalne i bezpośrednie zachowania społeczne są na porządku dziennym, są raczej dość stonowani i skromni w wyborach gadżetów reklamowych. Chętniej bowiem sięgają po prezenty drobne i niedrogie (a więc, niezobowiązujące i w ich mniemaniu, nie wiążące z darczyńcą), takie jak zawieszki zapachowe, a nie dodatki droższe i bardziej skomplikowane technologicznie.
Ciekawa to obserwacja, która tworzy obraz nas, klientów jako tych, którzy raczej nie chcą stwarzać dość kłopotliwej relacji wzajemności (typu: jestem cos winien), wobec tego, kto daje nam zbyt drogi podarek. Co ciekawe, drogie prezenty firmowe w krajach skandynawskich i niektórych kulturach Azji Południowo-Wschodniej, są w ogóle niemile widziane – przekazanie drogiego zestawu artykułów piśmiennych po spotkaniu biznesowym może być tam poczytane za swoiste faux pass. Dlatego też warto sięgnąć do dość szerokiego arsenału gadżetów niedrogich w produkcji, takich jak zapach samochodowy w formie zawieszki, które znajdziesz na zawieszki-zapachowe.pl/motoryzacja . Klient, opuszczający stację obsługi pojazdów lub warsztat samochodowy, nie będzie czuł się skrępowany, a jednocześnie wywołamy w nim odczucie, iż chcemy, by o nas pamiętał. Poza tym, zawieszki zapachowe to gadżet związany z branżą, jak żaden inny. Nie bez znaczenia jest tu także poręczność i niewielkie rozmiary typowej zawieszki.
Jak dobrać zawieszki zapachowe dla naszej firmy?
Niezależnie czy prowadzimy spory i znany w całym regionie salon sprzedaży aut używanych, czy niewielki warsztat naprawczy, zawieszki zapachowe powinny na stałe zagościć wśród naszych gadżetów reklamowych. By optymalnie dobrać zapach samochodowy w kształcie zawieszki, musimy kierować się przy ich opracowaniu kilkoma luźnymi wytycznymi:
- Dość to egoistyczne podejście, ale przecież chodzi tu o nasz przekaz, więc nie obawiajmy się rozgłaszać (reclaim!) naszego hasła reklamowego i nazwy naszej firmy;
- Jeśli mamy już rozpoznawalny logotyp, nie zapomnijmy podsunąć projektantowi z firmy produkującej zawieszki zapachowe, pliku w wysokiej rozdzielczości, z prośbą o umieszczenie na zawieszkach;
- W trakcie rozmów z projektantami sugerujmy szerszą paletę kolorów (gusta klientów bywają przecież przeróżne), niemniej trzon, niech stanowią jednak barwy pastelowe, stonowane i niekrzykliwe;
- Przemyślmy dogłębnie, jaka jest główna grupa naszych klientów. Czy są to kierowcy z firm dostawczych, czy może rodzice dowożący dzieci do szkół i zajęcia dodatkowe? A może kierowcy ciężarówek? Zależnie do tego jaka jest nasza grupa docelowa, taki kształt, kolorystykę, będą miały nasze przyszłe zawieszki zapachowe. Inny zapach samochodowy będzie przecież poszukiwany przez fanów piłki nożnej (w formie klubowych herbów, proporczyków), a inny, przez kierowców zakochanych w swoim 12-kołowcu;
- Pamiętajmy o niuansach, choćby o zmianach pór roku, niespodziewanych upodobaniach najmłodszej klienteli, itp. Inne zawieszki zapachowe możemy zaprojektować na cały rok (jako gadżet uniwersalny), a inne precyzyjnie dopasowane np. do akcji zmiany opon z zimowych na letnie. Okoliczności kalendarza także będą miały tu znaczenie – zapach samochodowy profilem aerozolu dopasowany do walentynek, Świąt Bożego Narodzenia.