Car wrapping to po prostu oklejenie samochodu folią samoprzylepną. Wiele osób robi tak, żeby odświeżyć i urozmaicić wygląd swojego auta, bardzo często też stosuje się ten zabieg w celach reklamowych. Na czym to polega i kiedy warto się na takie rozwiązanie zdecydować?
Jakie zalety ma oklejanie samochodu folią samoprzylepną?
Powszechną praktyką jest oklejanie samochodów firmowych – zwiększa to rozpoznawalność marki i jest bardzo praktyczną formą reklamy. Czasami firmowe auta mają tylko pojedyncze nalepki, na przykład z logo firmy i numerem telefonu, ale zdarzają się także pojazdy niemal w całości pokryte reklamową grafiką. Oklejane folią są również samochody prywatne i tu zwykle pojawiają się bardzo skomplikowane, wymyślne grafiki podkreślające charakter samego pojazdu, jak i jego właściciela.
Jak zaprojektować grafikę na samochód?
Nie jest to takie proste zadanie, ponieważ trzeba uwzględnić kształt samochodu, jego wielkość oraz odcień lakieru. Po projekt oklejania samochodu warto zgłosić się na przykład do artlime.com.pl, ponieważ profesjonalne biura projektowe dysponują odpowiednim oprogramowaniem do tworzenia tego typu grafik i mają doświadczenie w ozdabianiu aut.
W ramach projektu określa się dokładnie, w jakich miejscach zostaną naniesione grafiki, wybiera się kolory, kształt, wielkość oraz materiał do oklejenia samochodu. Mając te dane można już zlecić wydrukowanie i wycięcie folii, co najlepiej zlecić wyspecjalizowanej drukarni.
Jak wygląda oklejanie samochodu?
To zajęcie wymagające precyzji oraz staranności – folia musi idealnie przylegać do całej powierzchni, pod naklejką nie może zostać powietrze, trzeba też unikać zagięć folii, które będą psuły efekt końcowy. Oklejanie najlepiej zacząć od płaskich, większych powierzchni na karoserii samochodu, a potem stopniowo przechodzić do tych bardziej skomplikowanych części.
Przed oklejaniem samochód należy dokładnie umyć i odtłuścić. I co ważne, wybór folii należy uzależnić od tego, jak długo grafika ma zdobić samochód – w przypadku reklamy oklejenie jest zwykle krótkoterminowe, więc wystarczy folia monomerowa, do długotrwałej ekspozycji stosuje się folie polimerowe lub wylewane.