Ceny usług kurierskich to ważny punkt budżetów każdej firmy – od sklepu internetowego po producenta, który często realizuje wysyłki do swoich dystrybutorów. W jaki sposób można ograniczyć wydatki na tego rodzaju logistykę? Bardzo ważne w tym kontekście stało się efektywne i szybkie porównanie cen – w czasach internetu, firmy szczególnie w przypadku zleceń transgranicznych zmieniają je tak, by zoptymalizować cały proces.
Korzystanie z usług firm kurierskich jest w czasach rozwoju e-commerce naturalne – wręcz nieuniknione. Bywa jednak tak, że koszt dostawy paczki jest poważnym problemem dla odbiorcy, na którego scedowana jest końcowa opłata. Stąd dążenie zleceniodawców do tego, by ograniczać wydatki na logistykę przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego standardu obsługi.
Firmy kurierskie – cenniki usług
Przed wysyłką przesyłki naturalnym krokiem jest sondowanie, który kurier ma najniższą cenę wysyłki. Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że nie zawsze tanio znaczy dobrze; kierowanie się wyłącznie tym kryterium może być zgubne. DHL, InPost, DPD, który ma już relatywnie rozpoznawalną markę. Nie jest to bez znaczenia. Jak pokazują analizy e-commerce, klienci chętniej decydują się na zakup przez internet wtedy, gdy widzą, że płatność obsłuży rozpoznawalny operator transakcji elektronicznych, a paczkę doręczy podmiot, który nie jest dla nich anonimowy.
Duże marki, które regularnie zapewniają firmom potężne logistyczne wolumeny mogą zazwyczaj liczyć na specjalne rabaty. To jednak rozwiązanie raczej dla wybranych. Małe i średniej wielkości przedsiębiorstwa powinny na bieżąco analizować cenniki firm kurierskich aktualizowane na ich serwisach internetowych.
Porównywarka usług kurierskich
Jest również jeszcze jeden sposób na to, by szybko i sprawnie zaoszczędzić na kosztach wysyłki. Platformy usług kurierskich – popularny jest np. Serwis KurJerzy.pl – zbierają automatyczne dane o cennikach poszczególnych marek. W ten sposób tworzą zbiorcze zestawienia, które można szybko i łatwo porównać pod kątem wyceny. W efekcie klient może przez internet nie tylko przeanalizować aktualne oferty dostawców, ale też bezpośrednio zlecić konkretną usługę. W praktyce wystarczy do tego zalogowanie, porównanie cen i elektroniczna płatność – po niej można spodziewać się przyjazdu kuriera we wskazane miejsce.
Dlaczego warto oszczędzać na kurierach?
Różnice cenowe pomiędzy kilkunastoma wiodącymi firmami bywają bardzo duże. Wpływ na koszt mogą mieć:
- wymiary paczki
- waga przesyłki
- odległość i trasa
- sposób zapakowania.
Bieżące ustalenia poszczególnych dostawców. O ile w przypadku przewozów krajowych, rywalizacja firm i konkurencja między nimi wpływa na pewną presję cenową, tak przesyłki zagraniczne mogą być polem do sporych oszczędności. Według analityków sięgać mogą nawet kilkudziesięciu procent w zależności od tego, jaką firmę kurierską wybrać.
Broker kurierski to także bezpieczeństwo. Z założenia współpracują wyłącznie z renomowanymi podmiotami – np. DPD, InPost, UPS czy DHL. Nadawca ma więc pewność, że jego zlecenie przesyłki zostanie zrealizowane przez podmiot o dużej tradycji na rynku przewozowym.
Warto zwrócić też uwagę na łatwość całego procesu. Złożenie zamówienia przez KurJerzy.pl jest proste i intuicyjne. Zapewnia kompleksową informację o statusie paczki. W przypadku sklepów internetowych można też liczyć na zaawansowane integratory usprawniające cały proces logistyki e-commerce.