Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


10 najważniejszych firm kurierskich w USA. Czy znasz je wszystkie?

paczki do USA
 |  Artykuł partnera  |  Transport i motoryzacja

Rozwój sektora kurierskiego w Stanach Zjednoczonych jest równie dynamiczny jak wzrosty gospodarcze tego kraju. Szczególnie kilka ostatnich lat i masowy boom związany z e-commerce sprawiły, że firmy kurierskie w USA konsekwentnie rosną i zapewniają coraz szerszy zakres usług. Choć na myśl z rynkiem amerykańskim naturalnym skojarzeniem jest FedEx i UPS, ważnych marek za oceanem jest zdecydowanie więcej.

Branża kurierska, jak pokazują analizy w USA, rośnie w tym kraju o ok. 5 proc. każdego roku. Co ciekawe, nie jest to wartość graniczna. W końcówce roku 2020 pojawiły się prognozy, że dynamika rozwoju będzie jeszcze większa. Może sięgać nawet 8 proc. co stanowiłoby wynik wyjątkowy w skali całego amerykańskiego mocarstwa. Korzystają z tego wszystkie duże firmy kurierskie w USA. Ich lista wcale nie ogranicza się wyłącznie do tych, które znane są również z aktywności w Europie. Jakie firmy obsługują paczki do USA po tym, gdy trafią one już na amerykańskiej ziemi?

Dziesięć największych firm kurierskich w USA

Amerykańskie zestawienia obejmują w tym względzie następujące marki:

  • Pace Couriers
  • Transportes Pitic
  • Spee Dee Delivery Service
  • Dicom Canada
  • LaserShip Inc.
  • TFI International
  • OnTrac Inc.
  • Purolator
  • FedEx
  • UPS.

Warto w ich kontekście zwrócić uwagę, jak różnorodnie rozwija się branża kurierska w USA. Z jednej strony to relatywnie niewielkie marki. Z drugiej - giganci działający na rynku już od wielu dekad. Szczególne wrażenie robi zestawienie potencjału dwóch liderów - FedEx i UPS Inc. względem pozostałych marek. Pierwsza piątka firm kurierskich w USA pod względem przychodów za rok 2019 to ich absolutna dominacja:

  • UPS - 58 035 000 mln dol.
  • FedEx Corp. - 57 428 000
  • Purolator - 1 078 043
  • OnTrac Inc. - 562 000
  • TFI International - 488 575
  • LaserShip Inc. - 435 000.

Specjalizacja ma znaczenie

Rynek kurierski w USA precyzyjnie pokazuje, jak istotna w branży logistycznej staje się specjalizacja. O ile np. Pace Couriers z założenia realizuje zadania związane głównie z handlem detalicznym - również we współpracy z liderami rankingu - są także marki, które mają diametralnie inną politykę biznesową. Transporters Pitic od lat 70. ub. wieku koncentruje się na kilku wybranych branżach - to m.in. farmaceutyka, ochrona zdrowia, produkcja i motoryzacja.

Z kolei Spee Dee Delivery Service kładzie szczególny nacisk na to, by doręczać przesyłki koniecznie następnego dnia po ich nadaniu. W efekcie firma z założenia ograniczyła swój zasięg działania tak, aby koncentrować się tylko na środkowej części zachodu USA. Podobnie działa DiCom Canada. To firma kurierska, która za podstawę swojej działalności uznała obsługę zleceń transgranicznych - to paczki do USA z Kanady i w odwrotnym kierunku. Ciekawostką jest też polityka marki OnTrac Inc. Działająca od lat 90. w Arizonie firma kurierska kieruje swoją ofertę wyłącznie do mniejszych podmiotów podkreślając, że - tu stawia się w kontrze do gigantów rynkowych - może zapewnić zdecydowanie lepszy standard obsługi zlecenia w zakresie zabezpieczenia towarów.

Niewątpliwie jednak, przyszłość rynku kurierskiego w USA nadal zdominowana będzie przez FedEx i UPS. Wynika to m.in. z przewagi logistycznej. FedEx dysponuje flotą własnych 50 samolotów lądujących niemal codziennie na ponad 40 lotniskach świata. Z kolei UPS - jak żadna inna firma w USA - kładzie nacisk na rozwój dostaw dronami. Marka ta otrzymała już zgodę amerykańskiej administracji na doręczanie w ten sposób towarów medycznych.