Regeneracja maglownic

06 lipiec 2020

Regeneracja maglownicy to kilkuetapowy proces, dzięki któremu maglownica kierownicza odzyskuje dawną świetność  i zapewnia bezpieczną jazdę przez długi czas. Czym dokładnie jest maglownica i jak wygląda proces regeneracji? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury! 

Czym jest maglownica kierownicza? 

Warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest maglownica kierownicza. Maglownica to znajdujący się w każdym samochodzie element, odpowiadający za przenoszenie ruchu z kierownicy na koła pojazdu. Niestety, z czasem maglownica ulega zużyciu i niezbędna jest wymiana na nową bądź poddanie omawianego elementu regeneracji. 

Usterki maglownicy - objawy 

Jakie sygnały powinny wzbudzić naszą czujność i skłonić do wizyty u mechanika? Tutaj wymienić możemy takie czynniki, jak: 

  • wyciek płynu z układu kierowniczego
  • wyczuwalne luzy w układzie kierowniczym 
  • samoczynne zmiany toru jazdy 
  • nienaturalne stuki
  • zanik lub brak wspomagania kierownicy 

W przypadku zauważenia któregokolwiek z wymienionych czynników, warto od razu skorzystać z pomocy specjalisty, jazda z uszkodzoną maglownicą może mieć tragiczne konsekwencje, na przykład doprowadzić do zablokowania kół i do wypadku. 

Specjalista z pewnością zaproponuje optymalne rozwiązanie - bardzo często dobrą opcję stanowi regeneracja. 

Regeneracja maglownic krok po kroku 

Na czym polega regeneracja maglownicy? To kilkuetapowy proces wymagający specjalistycznej wiedzy i doświadczenia oraz użycia specjalistycznego sprzętu.  

  1. W pierwszej kolejności następuje demontaż maglownicy. Wielu kierowców samodzielnie zajmuje się demontażem  a następnie dostarcza  ów element do warsztatu, na przykład za pośrednictwem firm kurierskich. Osoby nie czujące się na siłach, mogą o demontaż poprosić mechanika. 
  2. Kolejna czynność to ocena stanu poszczególnych elementów.
  3. Mycie i czyszczenie części maglownicy, które pozwalają na dokładniejszą ocenę stanu części to kolejne czynności. Mycie przeprowadzane jest często z wykorzystaniem specjalistycznych myjek, na przykłąd myjki ciśnieniowo-parowej. 
  4. Wyprowadzane płaszczyzny listwy zębatej oraz szlifowanie jej ‒ znajdująca się wewnątrz maglownicy listwa jest szlifowana ‒ ów proces sprawia, że usunięte zostają wżery i rdza. 
  5. Dokładna kontrola stanu zaworu dystrybucyjnego. 
  6. Tulejowanie, czyli tworzenie ze specjalnego materiału tulei ślizgowej wewnątrz maglownicy. 
  7. Przygotowanie łożysk obrotowych i pierścieni.
  8. Wymiana uszczelniaczy. 
  9. Testy sprawdzające.
  10. Jeśli wszystko działa jak należy, maglownica może zostać zamontowana w samochodzie. 
  11. Gotowe. 

Prawidłowo przeprowadzona regeneracja sprawi, że maglownica będzie nam służyć jeszcze przez długi czas, a my będziemy mogli cieszyć się bezpieczną, komfortową jazdą. 

Podsumowanie 

Jazda z uszkodzoną maglownicą może mieć tragiczne skutki. Ważne jest więc, abyśmy, gdy tylko zauważy niepokojące sygnały, skonsultowali się z mechanikiem, który może zalecić na przykład regenerację omawianego elementu. W procesie regeneracyjnym wyróżniamy takie czynności, jak demontaż, czyszczenie elementów maglownicy, szlifiwanie, tulejowanie, galwanizację listwy i wiele innych czynności. Ostatnim etapem regeneracji są testy szczelności - jeśli wypadną, jak należy, maglownicę można zamontować w samochodzie.  

W przygotowaniu artykułu pomogła nam firma REG-TRUCK - https://przekladnie.mielec.pl/

Zapisz się do naszego Newslettera

Home | O nas | Reklama | Kontakt