Regeneracja maglownicy to kilkuetapowy proces, dzięki któremu maglownica kierownicza odzyskuje dawną świetność i zapewnia bezpieczną jazdę przez długi czas. Czym dokładnie jest maglownica i jak wygląda proces regeneracji? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
Czym jest maglownica kierownicza?
Warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest maglownica kierownicza. Maglownica to znajdujący się w każdym samochodzie element, odpowiadający za przenoszenie ruchu z kierownicy na koła pojazdu. Niestety, z czasem maglownica ulega zużyciu i niezbędna jest wymiana na nową bądź poddanie omawianego elementu regeneracji.
Usterki maglownicy - objawy
Jakie sygnały powinny wzbudzić naszą czujność i skłonić do wizyty u mechanika? Tutaj wymienić możemy takie czynniki, jak:
- wyciek płynu z układu kierowniczego
- wyczuwalne luzy w układzie kierowniczym
- samoczynne zmiany toru jazdy
- nienaturalne stuki
- zanik lub brak wspomagania kierownicy
W przypadku zauważenia któregokolwiek z wymienionych czynników, warto od razu skorzystać z pomocy specjalisty, jazda z uszkodzoną maglownicą może mieć tragiczne konsekwencje, na przykład doprowadzić do zablokowania kół i do wypadku.
Specjalista z pewnością zaproponuje optymalne rozwiązanie - bardzo często dobrą opcję stanowi regeneracja.
Regeneracja maglownic krok po kroku
Na czym polega regeneracja maglownicy? To kilkuetapowy proces wymagający specjalistycznej wiedzy i doświadczenia oraz użycia specjalistycznego sprzętu.
- W pierwszej kolejności następuje demontaż maglownicy. Wielu kierowców samodzielnie zajmuje się demontażem a następnie dostarcza ów element do warsztatu, na przykład za pośrednictwem firm kurierskich. Osoby nie czujące się na siłach, mogą o demontaż poprosić mechanika.
- Kolejna czynność to ocena stanu poszczególnych elementów.
- Mycie i czyszczenie części maglownicy, które pozwalają na dokładniejszą ocenę stanu części to kolejne czynności. Mycie przeprowadzane jest często z wykorzystaniem specjalistycznych myjek, na przykłąd myjki ciśnieniowo-parowej.
- Wyprowadzane płaszczyzny listwy zębatej oraz szlifowanie jej ‒ znajdująca się wewnątrz maglownicy listwa jest szlifowana ‒ ów proces sprawia, że usunięte zostają wżery i rdza.
- Dokładna kontrola stanu zaworu dystrybucyjnego.
- Tulejowanie, czyli tworzenie ze specjalnego materiału tulei ślizgowej wewnątrz maglownicy.
- Przygotowanie łożysk obrotowych i pierścieni.
- Wymiana uszczelniaczy.
- Testy sprawdzające.
- Jeśli wszystko działa jak należy, maglownica może zostać zamontowana w samochodzie.
- Gotowe.
Prawidłowo przeprowadzona regeneracja sprawi, że maglownica będzie nam służyć jeszcze przez długi czas, a my będziemy mogli cieszyć się bezpieczną, komfortową jazdą.
Podsumowanie
Jazda z uszkodzoną maglownicą może mieć tragiczne skutki. Ważne jest więc, abyśmy, gdy tylko zauważy niepokojące sygnały, skonsultowali się z mechanikiem, który może zalecić na przykład regenerację omawianego elementu. W procesie regeneracyjnym wyróżniamy takie czynności, jak demontaż, czyszczenie elementów maglownicy, szlifiwanie, tulejowanie, galwanizację listwy i wiele innych czynności. Ostatnim etapem regeneracji są testy szczelności - jeśli wypadną, jak należy, maglownicę można zamontować w samochodzie.
W przygotowaniu artykułu pomogła nam firma REG-TRUCK - https://przekladnie.mielec.pl/