Kiedy pojedziemy południową obwodnicą Warszawy?

Transport kruszyw

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy to olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne. Planowana od lat 70 XX wieku Południowa Obwodnica Warszawy ma połączyć Wawer z Wilanowem. Trasa ta na wschodzie przechodzi w drogę S17 i dochodzi do granicy z Białorusią. Na zachodzie przechodzi w autostradę A2 i ciągnie się aż do naszej zachodniej granicy z Niemcami.

Szacuje się, że na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy zostanie zużyte 100 tys. metrów sześciennych betonu. Taka objętość bez trudu zapełni 9000 betoniarko-mieszarek do transportu betonu. Żeby przepompować taką objętość materiału na raz, pompy do betonu musiałyby pompować beton przez cały miesiąc bez żadnej przerwy.

Na placu budowy bardzo często można spotkać charakterystyczne srebrne ciężarówki z czerwonym logo firmy 
EURO-TRANS, specjalistów od logistyki budowlanej, transportu kruszywtransportu cementu oraz transportu i pompowania betonu. Euro-trans już od ponad 15 lat jest obecny na polskim rynku. Przez ten czas zrealizował setki projektów logistycznych dla branży budowlanej, w trakcie których przetransportował miliony ton cementu, kruszyw i betonu. Dziś flota Euro-Trans to ponad 300 specjalistycznych pojazdów budowlanych. 

Na placu budowy stale też odbywa się transport kruszywa oraz  pompowanie betonu. Nawet 70 – 75  % objętości betonu cementowego używanego do budowy dróg to właśnie kruszywa. Zgodnie z wyliczeniami Krajowej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w latach 2014 – 2027 do budowy dróg trzeba będzie przetransportować 110 mln ton kruszywa, dodatkowo potrzebny będzie transport cementu oraz transport i pompowanie betonu.

Na budowie POW pojazdy Euro-Trans realizują  zarówno transport kruszyw z kopalni do wytwórni betonu jak i gotowej mieszanki betonowej. Kruszywa transportuje się za pomocą wysokotonażowej wywrotki. Transport betonu odbywa się za pomocą betoniarko-mieszarek, potocznie gruszek, na zabudowach specjalnych firm Mercedes, Scania czy Volvo. W przypadku miejsc trudno dostępnych Euro-Trans używa pomp do betonu światowych producentów Putzmeister oraz Schwing o wysięgu nawet do 70 metrów. 

Wszystkie wywrotki, betoniarki, pompy do lania betonu oraz inne maszyny budowlane zjadą z placu budowy już za rok. Otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy planowane jest na sierpień 2020 w setną rocznicę Bitwy Warszawskiej.

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Positive SSL