Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Aplikacja mobilna – jeszcze więcej możliwości w programie lojalnościowym

aplikacja lojalnościowa
 |  Artykuł partnera  |  Technologia i IT

Potencjał programów lojalnościowych jest cały czas odkrywany. Bardzo często determinuje go rozwój nowych technologii. Przykładowo, w ostatnim czasie przy organizacji programów lojalnościowych bardzo chętnie wykorzystywane są aplikacje mobilne. Ten trend nasila się od kilku lat. Jednak co konkretnie sprawia, że aplikacje lojalnościowe są tak popularne?

Większe zaangażowanie klienta dzięki aplikacji lojalnościowej

Korzystamy z urządzeń mobilnych na co dzień w bardzo różnych celach. Przyzwyczajamy się, że z ich pomocą możemy wykonać wiele codziennych czynności, jak przelewy bankowe, rezerwacja biletu na lot samolotem czy też zakup polisy ubezpieczeniowej. Aplikacje mobilne są wykorzystywane także w programach lojalnościowych. Oferują znacznie więcej możliwości niż standardowe karty plastikowe. Za ich pośrednictwem uczestnicy programu mogą rejestrować się w programie, kontrolować swoje punkty, zamawiać nagrody. Jednocześnie firma może potraktować aplikację jako narzędzie do organizacji dodatkowych konkursów, loterii i gier mocno motywujących i angażujących klientów.

W stałym kontakcie z uczestnikami programu lojalnościowego

To bardzo ważne założenie programu lojalnościowego. Ma on służyć nie tylko wzroście zysków i sprzedaży oraz większemu zaangażowaniu klientów, ale też poprawie komunikacji. Aplikacja lojalnościowa w tym aspekcie również ma przewagę nad klasycznymi kartami plastikowymi, które pozwalają tylko na identyfikację uczestników programu. Za pośrednictwem aplikacji klienci mogą otrzymywać m.in. spersonalizowane powiadomienia PUSH. Aplikacje pozwalają ponadto na lepsze poznanie klienta (np. poprzez quizy i ankiety) i tym samym skuteczniejsze dopasowanie oferty do jego potrzeb.

Niższe koszty wdrożenia programu lojalnościowego

Aplikacja lojalnościowa może być tańsza we wdrożeniu niż karty lojalnościowe. Dotyczy to przede wszystkim programów na duża skalę, gdzie ilości drukowanych kart są olbrzymie. Zastosowanie aplikacji lojalnościowej eliminuje całkowicie konieczność produkcji kart. Oszczędności są ponadto dostrzegalne na etapie obsługi programu i komunikacji z jego uczestnikami. Ostatecznie więc cały projekt może być dużo tańszy, a ze względu na bogate możliwości aplikacji lojalnościowej, skutkować większymi korzyściami dla obu stron.

Wygoda użytkowania aplikacji lojalnościowej

Przed ekranami smartfonów spędzamy dzisiaj aż 4-5 godzin dziennie. Stały się one nieodłącznymi urządzeniami naszej codzienności. Mamy w nich dostęp do wielu aplikacji umożliwiających korzystanie z najróżniejszych usług, w tym z programów lojalnościowych. Tradycyjne karty łatwo się gubią i trzeba je mieć przy sobie, aby korzystać z profitów programu. W przypadku aplikacji lojalnościowych nie ma takiej konieczności. To bardzo wygodne rozwiązanie, przecież smartfon każdy z nas ma prawie zawsze przy sobie.

Jak stworzyć własną aplikację lojalnościową dla klientów?

Budową aplikacji lojalnościowych zajmują się m.in. firmy programistyczne (tzw. software house'y). Koszty takiej usługi są jednak bardzo wysokie. Ponadto w takim przypadku powinieneś mieć na uwadze, że programista nie mający wiedzy na temat działania programów lojalnościowych nie doradzi Ci w kwestii najkorzystniejszych rozwiązań.

Możesz też skorzystać z gotowego systemu, jakim jest platforma Loyalty Starter. W tym przypadku otrzymujesz gotową aplikację lojalnościową, którą możesz skonfigurować i spersonalizować zgodnie ze strategią marketingową Twojej firmy. Koszty takiego rozwiązania są zdecydowanie mniejsze, a dodatkowo podejmujesz współpracę ze specjalistami od programów lojalnościowych, co pozytywnie wpłynie na skuteczność Twoich działań.