Firma bez własnej strony internetowej jest praktycznie niewidoczna, nieznana. Pokolenia X i Y już automatycznie uznają Internet za część swojego życia, korzystają z niego codziennie i stanowi on ważny element ich świata. Dawno wyparł prasę i radio, niedługo wyprze i telewizję. To w Internecie młodzi ludzie czytają wiadomości, poszukują rozrywki czy informacji na dany temat. Dlatego jeśli jakaś firma - przykładowo miejscowy sklep obuwniczy - chce zyskać nowych klientów, powinna szukać ich w Internecie. Ale samo stworzenie strony internetowej to jeszcze niewiele, trzeba bowiem też wygenerować na niej ruch. A do tego niezbędne jest pozycjonowanie witryny.
Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto się tego nauczyć?
Pozycjonowanie to takie działania prowadzone na stronie internetowej, które mają na celu wywindowanie jej na jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w okno wyszukiwarki konkretnej frazy kluczowej. Do tych działań zalicza się optymalizacja witryny, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, tworzenie contentu, opierając się na słowach kluczowych, i wiele innych. Wszystkie te działania powinny być prowadzone równolegle, gdyż tylko wówczas możemy liczyć na satysfakcjonujący nas efekt.
Widać więc, że pozycjonowanie jest naprawdę wymagające i konieczne jest duże zaangażowanie. Dlatego najczęściej firmy wybierają agencje SEO, które się tym zajmują za nich. Ale nie jest to jedyna opcja. Równie dobrze pozycjonowania możesz się nauczyć. Służą do tego kursy i szkolenia, przygotowane przez specjalistów, którzy od wielu lat znają branżę od środka.
Gdzie zrobić kurs pozycjonowania?
Przykładem może być Jerzy Zieliński, który działa w e-marketingu, SEO i e-commerce, przekazując zdobywaną przez długi czas wiedzę na internetowych szkoleniach. W kursach może wziąć udział każdy, kto czuje, że to właśnie pozycjonowanie jest tym, czym chciałby się zajmować na co dzień; ale też ci, którzy posiadają już pewne umiejętności i doświadczenia, jednak chcą dowiedzieć się więcej; chcą się rozwijać – kursy są bowiem prowadzone na różnym poziomie zaawansowania, co pozwala każdemu dobrać odpowiednią wersję dla siebie.
Wiedząc, jaka branża jest współcześnie jedną z najbardziej rozwijających się, szkoda nie skorzystać z okazji. Z pewnością zdobyta wiedza na temat pozycjonowania może być wykorzystywana na co dzień w praktyce przez firmy do wypromowania własnych stron internetowych, jak i przez freelancerów, którzy chcą świadczyć usługi SEO dla innych.