Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Sklep oparty na PrestaShop – czy warto dodać moduł blogowy?

adres www
 |  Redakcja  |  Technologia i IT

Zdecydowałeś się na sklep internetowy bazujący na oprogramowaniu PrestaShop?
Jeśli już poznałeś podstawowe funkcjonalności i wiesz, jak stroną taką zarządzać, zastanów się, czy nie dodać modułu blogowego. Aktualnie w e – commerce dominuje trend, w jakim znaczenie mają relacje z konsumentami. Możesz więc właśnie pomyśleć o blogu albo o zintegrowaniu e – sklepu z social mediami.

Moduły blogowe – co warto wykorzystać?

Moduły blogowe opracowane są na bardzo intuicyjnych zasadach, podobnie jak te, które odpowiadają za SEO. Dzięki temu nie powinieneś mieć problemu z ich wdrożeniem. Jeżeli zaś będziesz potrzebować pomocy, to eksperci z PrestaGuru służą technicznymi poradami oraz udostępniają merytoryczne narzędzia pozwalające na wprowadzanie zmian zarówno w sklepie internetowym, jak i w obrębie wpisów blogowych. Jedną z podstawowych funkcjonalności jest automatyczne połączenie postów z podstronami produktów oraz podkategorii za pomocą tagów. Odpowiednie wtyczki odpowiadają także za design bloga, jaki można edytować przy pomocy szablonów dostępnych w modułach. Jest ich na tyle dużo, że klient nie będzie mieć problemu z wytypowaniem odpowiednich wzorów.
Ponadto, duża różnorodność PrestaShop pozwala też na stworzenie szablonu spersonalizowanego. 

Nie można również zapominać o tym, jak istotna jest funkcjonalność w przypadku sklepów internetowych. Jeśli więc założysz bloga dopasowanego do sklepu, to musisz uwzględnić sekcje takie jak: ostatnie posty, komentarze, wyszukiwarka, tagi, czy połączenie bloga z podstronami już istniejącymi w e – sklepie. Oznacza to, że warto we wpisach o konkretnych produktach zaprezentować wyroby ze sklepu i dodać do nich linki. Design produktów we wpisie blogowym powinien być taki sam jak na liście produktów w sklepie.

Moduły PrestaShop – uwzględnienie opcji SEO

Połączenie sklepu opartego na PrestaShop z blogiem domaga się nie tylko zastosowania wtyczek blogowych, ale też SEO. We wpisach blogowych można zamieszczać zawartość innych modułów zainstalowanych w sklepie. Moduły PrestaShop są przyjazne dla robotów wyszukiwarek internetowych, dlatego e – sklep znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Wybierane plugi powinny uwzględniać metadane dla każdego z elementów na blogu: postów, kategorii i zdjęć. Dobrze będzie też decydować się na moduły zapewniające lekką strukturę kodu i kompresję obrazków do rozmiarów nadających się do odczytania zarówno na standardowych urządzeniach oraz na urządzeniach mobilnych. Uwzględnione powinny być także tagi do social mediów.

Artykuł został napisany przy współpracy z https://prestaguru.pl/