© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak wybrać firmę do stworzenia strony WWW?

tworzenie strony WWW
 |  Artykuł partnera  |  Technologia i IT

Kiedy zlecamy wykonanie pracy, to idealnie, gdyśmy mieli choć podstawową wiedzę na temat tego, jaki powinien być efekt tych działań. W przypadku strony WWW łatwo można ocenić wygląd witryny, grafikę, treści, układ, ustawienie poszczególnych elementów, ale jak zyskać pewność, że wszystko zostało wykonane prawidłowo pod względem technicznym? Na co zwrócić uwagę, wybierając firmę, która podejmie się stworzenia witryny?

Wykonawca strony WWW – na co zwrócić uwagę?

Witryna internetowa powinna być dopracowana, zoptymalizowana pod oczekiwania algorytmu wyszukiwarki Google, działać szybko, korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Jak znaleźć wykonawcę, który zrealizuje stronę zgodną z oczekiwaniami?

Sprawdzenie portfolio firmy

Dotychczasowe realizacje świadczą o możliwościach agencji. Jeśli firma nie ma ich na stronie, a jedynie wysyła przykłady wykonanych witryn na adres e-mail, to nie wystarczy. Trudno mieć pewność, że rzeczywiście serwisy te są jej autorstwa, chyba że znajduje się na nich informacja o wykonawcy. Najlepiej stawiać na takie firmy, które mają w portfolio wiele wykonanych witryn, ale przede wszystkim takie, które odpowiadają naszym wymaganiom.

Jeśli agencja ma na koncie tylko strony wizytówki, to trudno oczekiwać, aby wykonała dla nas duży, skomplikowany sklep WWW czy rozbudowany portal. Stawiajmy na wykonawców, którzy mają doświadczenie w oczekiwanych przez nas realizacjach.

Ustalenie budżetu i niesugerowanie się najniższą ceną

Najczęściej oferty są bardzo zróżnicowane pod względem kosztów. Cena nie powinna być kluczowym kryterium, ale z reguły mamy określony budżet na ten cel. Dlatego warto analizować propozycje pod kątem jakości, doświadczenia, portfolio, poziomu komunikacji, a nie najwyższej lub najniższej ceny. Z reguły najtańsze oferty pochodzą od freelancerów z małym doświadczeniem. Mogą oni popełnić błędy techniczne, które mają znaczenie, a są niezauważalne dla kogoś, kto się nie zna na tworzeniu witryn.

Sprawdzenie opinii o wykonawcy

Każdej firmie może się przydarzyć negatywna opinia i niekoniecznie musi być ona uzasadniona. Natomiast jeśli takich negatywnych recenzji jest dużo, to już może być niepokojące. Być może agencja przyjmuje zbyt wiele zleceń i nie radzi sobie z ich wykonaniem albo nie podchodzi rzetelnie do zadania. Warto przeczytać wszystkie komentarze, żeby dowiedzieć się, w czym tkwiły problemy. Jeśli ten sam zarzut powtarzał się wielokrotnie, to rzeczywiście możliwe, że wykonawca realizuje zlecenia nie tak, jak oczekują klienci. A to oznacza, że takiej agencji lepiej unikać.

Uzyskanie informacji – co jest w cenie?

Porównując ceny, możemy zauważyć, że różnice w stawkach są znaczące, ale czy wszystkie firmy proponują w danym pakiecie to samo? Inny jest koszt realizacji projektu strony WWW od zera, inną kwotę trzeba zapłacić za przygotowanie autorskiego motywu dla danego projektu, a jeszcze inne wydatki wiążą się ze skorzystaniem z gotowego szablonu. Zawsze należy dowiedzieć się, co obejmuje cena. Czy opłata dotyczy także umieszczenia treści, usługi hostingowej, szkolenia z obsługi systemu CMS? Ile projektów graficznych jest w cenie? Czy kwota uwzględnia wykonanie niestandardowych pomysłów klienta? Po dopytaniu o te wszystkie opcje może się okazać, że oferta, która wyglądała na tanią, wcale taka nie jest. Czy w razie znalezienia błędów po pewnym czasie zostaną one naprawione? To bardzo istotne, abyśmy nie zostali później sami z niezbędnymi modyfikacjami.

To nie wszystko, co ma znaczenie. Warto zapoznać się z artykułem: https://smartbees.pl/blog/software-house, który dokładniej opisuje te kwestie.

Wybór twórcy strony – podsumowanie

Decyzji o wyborze firmy do współpracy nie należy podejmować pochopnie. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto dodatkowo skonsultować się z niezależnym specjalistą, który oceni realizacje danego wykonawcy. Niektóre problemy techniczne trudno wychwycić, nie mając doświadczenia w tej branży.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry