© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Technologia
  • Polacy bardziej martwią się o cyberzagrożenia po wybuchu wojny w Ukrainie

Polacy bardziej martwią się o cyberzagrożenia po wybuchu wojny w Ukrainie

Cyber zagrożenia
 |  Informacja prasowa  |  Technologia

Wybuch wojny w Ukrainie zwiększył nasze obawy o bezpieczeństwo w internecie. Większy poziom zagrożenia odczuwa aż 60 proc. Polaków, a ponad połowa uważa, że sytuacja w zakresie cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej się pogorszy w nadchodzących miesiącach. Jednocześnie aż 54 proc. Polaków podjęło dodatkowe kroki, aby zminimalizować zagrożenia podczas korzystania z sieci –wynika z badania Coleman Parkes Research, które zostało zrealizowane na zlecenie Allot, jednego globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Badania pokazały także, że 38 proc. Polaków ocenia poziom zagrożeń w internecie na podobnym poziomie, jak przed wybuchem wojny w Ukrainie, a tylko 3% z nas uważa, że sytuacja w zakresie cyberbezpieczeństwa poprawiła po wybuchu wojny.

Poczucie bezpieczeństwa Polaków w internecie

Osoby, które podjęły dodatkowe kroki, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas korzystania z interenetu, najczęściej wskazywały na większą ostrożność w odpisywaniu na podejrzane maile i smsy (61%), a także aktywowanie pakietu ochronnego dostarczanego przez ich dostawcę usług internetowych (50%). Z kolei 48% osób deklarowało, że najprawdopodobniej ma już uruchomiony pakiet ochronny od swojego dostawcy internetu, a 31 proc. pobrało i zainstalowało aplikację ochronną samodzielnie.

„Łatwość uruchomienia i dostępność usługi cyberbepieczeństwa wydaje się być kluczowa, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa Polaków w internecie. Wskazują na to odpowiedzi udzielone prze te osoby, które nie zdecydowały się na podjęcie jakichkolwiek dodatkowych kroków, aby zwiększyć swoje cyberbezpieczeństwo. Jako powód tego najczęściej podawali oni, że nie wiedzą, jakie rozwiązania mają zainstalować (51 proc. wskazań) lub że wydaje im się, że już są chronieni przez swojego dostawcę usług internetowych (41%). Wśród kolejnych wskazań znalazły się zbyt wysokie koszty (27%) oraz zbyt duży poziom skomplikowania usług i produktów zapewniających cyberbezpieczeństwo (18%)” – powiedział Ian Parkes z firmy Coleman Parkes Research.  

Według badań, aż 54 proc. Polaków przewiduje, że sytuacja w obszarze cyberbezpieczeństwa pogorszy się w najbliższych miesiącach. Z kolei 50% planuje w najbliższym czasie przedsięwziąć dodatkowe kroki, aby zwiększyć swoje cyberbezpieczeństwo podczas korzystania z internetu na telefonach komórkowych i innych urządzeniach podpiętych do sieci. 

Badanie internetowe Allot i Coleman Research zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie 500 Polaków (posiadających telefony komórkowe) w marcu i kwietniu 2022 roku.


Dodatkowe informacje o Allot

Allot Ltd. (NASDAQ: ALLT, TASE: ALLT) jest wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań w zakresie inteligencji sieciowej i bezpieczeństwa dla dostawców usług telekomunikacyjnych i przedsiębiorstw na całym świecie. Firmy te mogą zainstalować rozwiązania Allot na swojej infrastrukturze, aby zapewnić swoim klientom automatyczną ochronę przed phishingiem, złośliwym oprogramowaniem, filtrowanie treści, a także wymusić kontrolę rodzicielską na wskazanych urządzeniach. Rozwiązania Allot są wykorzystywane przez ponad 500 dostawców usług mobilnych, stacjonarnych i w chmurze, a także przez ponad 1000 przedsiębiorstw. Więcej informacji: www.allot.com

Allot. See. Control. Secure.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry