© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Technologia
  • Kiedy wprowadzić automatyzację w sklepie internetowym?

Kiedy wprowadzić automatyzację w sklepie internetowym?

automatyzacja w sklepie internetowym
 |  Artykuł partnera  |  Technologia

Konkurencja w świecie online jest coraz bardziej nasycona podobnymi firmami, produktami i usługami. Dodatkowo każda z firm działająca na rynku ma podobny cel. Jak zwiększyć produktywność, jednocześnie nie tracąc na jakości? Z pomocą przychodzi automatyzacja procesów, która stanowi w dzisiejszych czasach podstawę działania wielu firm. Nie do końca wiesz, czy to odpowiedni czas na wdrożenie automatyzacji w Twoim sklepie internetowym? Przedstawiamy powody, które wskazują na to, że powinieneś zrobić to już teraz.

Czy automatyzacja jest na pewno dla mnie?

To pytanie zadaje sobie na początku drogi każdy właściciel sklepu internetowego. To nic dziwnego, że ma się wątpliwości. Automatyzacja sklepu internetowego z jednej strony przyniesie wiele zysków firmie, a z drugiej pociąga za sobą również koszty. Nie każdy wie, z czym może się liczyć i jak dokładnie wygląda przebieg wdrożenia takiej automatyzacji. Jeśli tych wątpliwości pojawia się zbyt wiele, to warto zapisać się na konsultacje w Implemo. Specjaliści na umówionym spotkaniu, na pewno doradzą Ci i pomogą w zakresie np. BaseLinkera oraz wyjaśnią, na czym będzie polegała cała automatyzacja procesów. Po takim spotkaniu zdobędziesz więcej wiedzy i będziesz w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto zainwestować we wprowadzenie automatyzacji do Twojego biznesu. 

Odpowiedni czas na wdrożenie automatyzacja sklepu internetowego – kiedy?

Poniżej znajdziesz listę przykładowych powodów, które powinny Cię pchnąć do podjęcia decyzji o wdrożeniu automatyzacji w Twoim biznesie online.

Jeśli chcesz stale budować bazę nowych klientów…

Początki prowadzenia biznesu online i tworzenia sklepu internetowego potrafią być ciężkie. Szczególnie jeśli klienci wchodzą na stronę i porzucają koszyki lub nie wykonują żadnych transakcji. Wprowadzenie automatyzacji, która polegałaby na wysyłaniu wiadomości zachęcających do dokończenia zakupów lub wrócenia do koszyka, w którym ma się produkty, będzie świetnym posunięciem. Dzięki tak personalizowanemu e-mail marketingowi na bieżąco będzie tworzona baza klientów, którym można proponować co jakiś czas drobny rabat. Całość powtarzalnych czynności wykonuje za nas skonfigurowany system. Nie musimy pamiętać na nowo o wysyłaniu e-maili.

Jeśli chcesz przyspieszyć realizację zamówień…

Bez ingerencji człowieka, opierając się na bazie np. BaseLinkera, można przygotować dużą część paczek. Jak to by się miało odbywać? Działalność opierająca się na handlu internetowym potrzebuje połączenia systemu np. sprzedaży, marketingu i realizacji. Dzięki temu cały proces realizacji zamówień odbywa się sprawniej. System wykrywa, jakie zamówienie zostało złożone, czy są stany magazynowe, czy zostało ono opłacone i wysyła dalej informacje, np. do przewoźników.

Jeśli chcesz usprawnić proces pakowania…

Decydując się na wdrożenie automatyzacji, można wygenerować jednym kliknięciem listę produktów dostępnych wraz z ich ilościami. Dzięki temu, jeśli zbieraniem zamówień zajmują się pracownicy, to ułatwi i przyspieszy im to pracę. Szczególnie przydatne jest to wówczas, gdy na liście danego zamówienia jedna pozycja powtarza się kilkukrotnie. Proces tworzenia etykiet może być całkowicie zautomatyzowany. BaseLinker ma opcję i pakowania zamówienia i generowania oraz drukowania etykiety na paczkomat lub przesyłkę kurierską.

Jeśli męczy Cię wystawianie dokumentów do zamówień…

Powyższe procesy, takie jak automatyczne etykietowanie czy pakowanie, może być połączony z procesem wystawiania elektronicznych i nie tylko dokumentów sprzedażowych. Odciążenie pracowników od monotonnego wprowadzania danych przy wystawianiu faktur może okazać się rozwiązaniem zbawiennym. Niezależnie od tego, czy w firmie używasz do tego systemu ERP czy księgowości online – wszystko może ze sobą współgrać dzięki jednemu systemowi. Dzięki temu można uniknąć również błędów, które zdarzają się ludziom podczas wprowadzania danych do systemu, a rzadziej, prawie nigdy, inteligentnym oprogramowaniom. Automatyzacja sklepu internetowego będzie strzałem w dziesiątkę!

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry