© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


O przekierowaniu 301 słów kilka

Przekierowanie 301
 |  Redakcja  |  Technologia

Przekierowanie 301 działa podobnie, jak informowanie nadawców wiadomości o zmianie swojego adresu - tak, by przesyłki wciąż do nas docierały. Wspomniane przekierowanie ma za zadanie przekazać wyszukiwarkom informacje o trwałym przeniesieniu treści danej strony internetowej pod inny adres sieciowy. Dzięki temu internauci odwiedzający daną stronę nie spotykają się z błędem 404, lecz zostają natychmiast przekierowani pod nowy, prawidłowy adres.

Rodzaje przekierowań SEO

Istnieją dwa sposoby, w jakie można przekazać wyszukiwarkom informację o zmianie lokalizacji treści w internecie.

Przekierowanie 301 to właśnie jeden z nich. Jest najczęściej stosowanym rodzajem przekierowania i przekazuje wyszukiwarkom jednoznaczny komunikat. Mówi on o tym, że treść dostępna w internecie do tej pory pod konkretnym adresem, od tego momentu jest dostępna w innej lokalizacji. Kiedy wyszukiwarka trafi na stronę, na której zastosowane jest przekierowanie 301, zostanie przekierowane pod nowy adres. W ten sposób cała moc i ruch ze starego adresu zostaje przekierowana w nowe miejsce. Proces ten może zająć nawet kilka tygodni. Co ważne, użytkownicy sieci internet niemal nie zauważają takiego przekierowania i nie jest ono dla nich w żaden sposób uciążliwe, bowiem dzięki niemu trafiają oni na tę stronę, której szukają, nie zaś na komunikat o nieodnalezieniu konkretnej strony. Takie przekierowanie można wykonać przy pomocy redirect htaccess

Zastosować można również przekierowanie 302 - które jest jednak stosowane o wiele rzadziej. Przekazuje ono wyszukiwarkom informację o tym, że treść do tej pory dostępna pod jednym adresem, tymczasowo znajduje się w innej lokalizacji. W ten sposób ruch z jednej strony zostaje tymczasowo skierowany na inną, jednak jej moc nie zostaje przekazana w taki sposób, w jaki robi to przekierowanie 301.

Przekierowania można również podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne - to jest takie, które działają wewnątrz serwisu i tej samej domeny oraz takie, które wychodzą poza serwis, na inną domenę.

Przekierowania wewnętrzne stosowane są zazwyczaj przez sklepy internetowe, które stronę z produktem, którego już nie ma w ofercie, kierują na adres nowego produktu, który go zastąpił.

Przekierowania zewnętrzne są zazwyczaj stosowane w sytuacji, kiedy adres witryny zostaje zmieniony bądź dodaje się certyfikat SSL.

Kiedy stosuje się przekierowanie 301?

Przekierowanie to można stosować w sytuacji, kiedy strona w internecie występuje pod dwoma różnymi adresami - bez "www" oraz z "www". W takiej sytuacji wyszukiwarki mogą identyfikować adresy jako osobne strony. Aby uniknąć takiej duplikacji treści, stosuje się właśnie przekierowanie, które ma za zadanie dać znać robotom wyszukiwarki o prawidłowym adresie strony internetowej.

Przekierowanie 301 stosowane jest również w sytuacji przeniesienia strony na nową domenę bądź zmiany nazwy marki.

Podsumowując, przekierowanie 301 jest bardzo użytecznym narzędziem, które daje znać robotom wyszukiwarek, pod jaki adres kierować mają użytkowników wprowadzających swoje zapytania. Dzięki temu ruch w sieci może tworzyć się dokładnie w tym miejscu, w jakim potrzeba.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry