© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Technologia
  • MarTech w Polsce - nowoczesne technologie w służbie sprzedaży i marketingu

MarTech w Polsce - nowoczesne technologie w służbie sprzedaży i marketingu

automatyzacja marketingu
 |  Redakcja  |  Technologia

Marketing to dziedzina, która rozwija się w zaskakującym tempie. Co rusz pojawiają się nowe technologie, mające ułatwić docieranie do klientów i komunikację z nimi. Towarzyszy temu coraz więcej niezrozumiałych dla niektórych nazw i skrótów. Może należeć do nich MarTech — czyli Marketing Technology. Jak to rozumieć i wykorzystywać w codziennym życiu?

Nowoczesny marketing

Nie ma co się dziwić, że w obecnych czasach następuje coraz większa automatyzacja marketingu. Mamy do tego mnóstwo narzędzi, a przy tym sam proces niezwykle usprawnia pracę i czyni ją komfortową. MarTech to po prostu rozwiązania informatyczne pomocne w komunikacji na linii sprzedawca — klient. Na świecie takich narzędzi jest obecnie kilka tysięcy. Do Polski MarTech wkroczył nieco później, ale jego polska mapa wciąż się aktualizuje. Wśród narzędzi MarTech istnieje wiele innych podtypów, najczęściej przedstawianych za pomocą anglojęzycznych nazw i skrótów, takich jak DMP, WAT czy MA. Rozwiązania są w nich podzielone na kilka grup, które pełnią różne funkcje. 

Pozwala to wybrać technologie, które są najbardziej przydatne do działania danej firmy. W jednej świetnie sprawdzi się automatyzacja marketingu, dzięki której system sam wyszukuje nowych klientów i zajmuje się gromadzeniem danych osobowych. Inna firma bardziej doceni WAT — Web Analytics Tool, czyli narzędzie, które nie przechowuje danych długoterminowo, za to dba o relacje z klientami, a rekordem nie jest tam pojedyncza osoba, ale Cookie ID.

Jak wdrożyć MarTech?

Wdrożenie nowoczesnych technologii marketingowych wymaga pewnego przygotowania. Przede wszystkim musisz dowiedzieć się, czego najbardziej ci brakuje. Jeśli problemem jest samo pozyskanie klientów, najlepszym wyborem może okazać się automatyzacja marketingu. Dzięki temu zbierzesz pewne informacje, za sprawą których będziesz mógł dotrzeć do szerszego grona odbiorców twoich usług. Decydując się na wybór MarTech, musisz zadbać o transparentność swoich działań oraz zgodność wybranych metod z zapisami dotyczącymi ochrony prywatności użytkowników.

Automatyzacja marketingu internetowego — do jakiego stopnia można ją wprowadzić?

Zanim automatyzacja marketingu na dobre zagości w twojej firmie, dobrze byś wiedział, czym w ogóle jest to narzędzie. To nic innego jak internetowe działania marketingowe wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz algorytmy do pozyskiwania nowych odbiorców. Automatyzacja marketingu sprawdzi się w przedsiębiorstwach różnych wielkości — może być używana zarówno do wielkich kampanii, jak i w mniejszych firmach. Dane dotyczące klientów, które są gromadzone przez ten system to np. aktywność podejmowana na stronie internetowej czy informacje demograficzne. Do czego właściwie potrzebujesz tego typu wiedzy? Przede wszystkim do dostosowania swojej oferty do klientów, a co za tym idzie nie tylko utrzymania ich przy sobie na dłużej, ale i pozyskania nowych. Wiedząc, co interesuje daną grupę ludzi, jesteś w stanie bardziej sprostać ich wymaganiom. Oczywiście są to dane ograniczone, z poszanowaniem prywatności klientów, a ich celem jest jedynie poszerzenie działalności marketingowej. Jednak warto korzystać z tego typu algorytmów, gdyż samodzielnie trudno zrobić to, co jest w stanie sztuczna inteligencja w bardzo krótkim czasie.

MarTech to systemy, które warto wdrożyć w firmach, które chcą rozwijać swoją działalność marketingową. Dzięki nim nie tylko pozyskasz klientów, ale i utrzymasz obecnych. MarTech pozwala stworzyć obszerną i przydatną bazę informacji marketingowych.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry