© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

  • Home
  • Technologia
  • Netmove odpowiada – czym jest audyt SEO i jak pomoże Twojej stronie?

Netmove odpowiada – czym jest audyt SEO i jak pomoże Twojej stronie?

audyt SEO
 |  Redakcja  |  Technologia

Zastanawiałeś się kiedyś, czym jest audyt SEO i czy jest Ci tak naprawdę potrzebny? Prowadzisz stronę internetową własnej działalności lub sklep online, ale wciąż nie jesteś zadowolony z efektów jakie przynosi? Jeśli na oba te pytania odpowiedziałeś twierdząco, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się z niego, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO.

Czym jest audyt SEO?

To zdecydowanie jeden z podstawowych elementów pozycjonowania Twojej strony internetowej w sieci. Przeprowadzenie takiego audytu dostarcza Ci konkretnej, spersonalizowanej wiedzy na temat tego, jak widoczny jest Twój sklep lub strona dla użytkowników w wyszukiwarkach internetowych oraz w jaki sposób prezentuje się na tle konkurencji. 

Profesjonalnie i rzetelnie przeprowadzony audyt SEO pozwala zwiększyć ruch organiczny na stronie, a ponadto to dzięki niemu jesteś w stanie znaleźć błędy w serwisie na poziomie jego budowy, struktury, a także samej treści. To bardzo ważne, jeśli zamiast tracić potencjalnych klientów, chcesz ich zdobywać.

Przed rozpoczęciem takiego audytu należy wyznaczyć jego cel. Może nim być np. wzrost widoczności Twojej strony www, szczególnie jeśli zależy Ci na wypromowaniu konkretnego, nowego produktu. Dzięki temu efektem audytu będzie skupienie się na błędach i problemach w zakresie konkretnej frazy dotyczącej tego produktu. To Ty i specjaliści od pozycjonowania wspólnie wyznaczacie cel. Szukaj takich, którzy naprawdę się na tym znają i mają duże doświadczenie, tak jak np. nasza firma Netmove, która od ponad 15 lat prowadzi działania z zakresu pozycjonowania serwisów internetowych.

Jakie są elementy audytu SEO?

Aby audyt SEO był przeprowadzony właściwie, należy skupić się na czterech podstawowych, a zarazem kluczowych dla pozycjonowania strony obszarach. Pierwszym z nich są elementy techniczne serwisu. To dość istotny punkt, bez którego trudno będzie dotrzeć do Twojej strony www poprzez wyszukiwarkę. Na tym etapie sprawdza się zgodność z najbardziej aktualnymi wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Powinieneś zadbać o to, aby strona zawsze była w tym zakresie na bieżąco. 

Drugim równie ważnym elementem są treści zamieszczone w serwisie. Podczas audytu SEO wykonuje się dokładną analizę jakościową zawartości portalu. Nasza agencja Netmove szczególnie skupia się na tym, aby treści dostosowane były pod kątem najważniejszych słów kluczowych. Dobieramy je w zależności od tego, jaki rodzaj działalności prowadzi nasz klient. Selekcjonujemy te, które są dla niego najważniejsze pod kątem marketingowym i sprzedażowym, dzięki czemu możemy znacząco poprawić jego wyniki. 

Trzecim krokiem audytu SEO jest indeksowanie. To nic innego, jak sprawdzenie, jak bardzo widoczna jest Twoja strona www w wyszukiwarkach internetowych, a także jej poszczególne podstrony. Na tym etapie analizuje się je również pod względem wykorzystywanych w serwisie frazach kluczowych.

Ostatnim, czwartym badanym obszarem są linki zewnętrzne. Tu bardzo ważna jest liczba, ale także jakość odnośników, które prowadzą do Twojego serwisu www. To właśnie one w dużej mierze decydują o tym, gdzie w rankingu wyszukiwarki znajduje się strona. Im wyżej ją wypozycjonują, tym lepiej dla Ciebie, bo oznacza to, że będzie znacznie łatwiej trafić do Ciebie na stronę zamiast do konkurencji.

Po wykonaniu powyższych czynności, nasza agencja Netmove zawsze przedstawia klientowi dokument, który zawiera wszystkie wnioski po przeprowadzonym audycie, a także rekomendacje. Oczywiście nie zostawiamy go z tym samego. Pomagamy również wdrożyć wszelkie poprawki dotyczące samej funkcjonalności strony, jak i niezbędne zmiany w kluczowych dla pozycjonowania obszarach.

pozycjonowanie stron

Kiedy należy wykonać audyt SEO?

Istnieje szczególnie kilka istotnych momentów, kiedy powinieneś pomyśleć o przeprowadzeniu audytu SEO. Na pewno dobrą chwilą jest tworzenie nowej strony internetowej i to jeszcze na etapie, w którym dopiero ona powstaje. Jeśli dość dawno nie wykonywałeś optymalizacji swojego serwisu, to też znak, że dobrze byłoby wykonać audyt. W szczególności, jeśli zauważyłeś długotrwałe, mniejsze zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. 

W sytuacji, gdy samodzielnie starałeś się wprowadzać zmiany, np. zoptymalizowanie treści poprzez wyodrębnienie struktury nagłówków, użycie najważniejszych fraz kluczowych, produkcja wysokiej jakości tekstów bez duplikowania jej, a dalej nie widać poprawy, to także warto dokonać audytu. Zmiana narzędzia do obsługi strony tzw. CMS również może mieć bardzo duże znaczenie. Jeśli zmieniasz strukturę ze zwykłej strony na sklep online, w takim wypadku również konieczne jest przeprowadzenie audytu. 

Dlaczego te działania są bardzo ważne? Nasza agencja Netmove przeprowadziła takich audytów setki i wie, jak wiele korzyści mogą przynieść. Przede wszystkim, dobrze przeprowadzony audyt SEO wpłynie na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaż oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry