Telefonia VoIP to nowoczesne, funkcjonalne oraz ekonomiczne rozwiązanie, które z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności. Tak, jak ma to jednak miejsce ze wszystkimi znanymi oraz chętnie wybieranymi rozwiązaniami, tak także i wokół telefonii VoIP w ciągu lat narosło sporo mitów. Telefonia VoIP pozostaje bowiem lubianym, aczkolwiek nie wszystkim jeszcze dobrze znanym, rozwiązaniem. Sprawdźmy trzy najczęściej powtarzane mity na temat telefonii VoIP!
Mit nr 1: telefonia VoIP jest tania w użytkowaniu, ale droga w instalacji
Jedną z najważniejszych zalet nowoczesnej telefonii VoIP, o której słyszał praktycznie każdy, jest jej ekonomiczność. Telefonia internetowa to bowiem rozwiązanie zdecydowanie tańsze od tradycyjnej telefonii komórkowej i stacjonarnej. Połączenia wewnątrz sieci jednego operatora są całkowicie bezpłatne, dodatkowo mamy także do dyspozycji pakiet darmowych minut, a stawki za minutę rozmowy (także tej międzynarodowej) zaczynają się już od 0,04 zł. Jeśli dodamy do tego brak związania umową z operatorem, okaże się, że telefonia VoIP zdecydowanie góruje na innymi rozwiązaniami oraz jest od nich o wiele bardziej opłacalna.
Sporo osób sądzi jednak, że tak tanie w użytkowaniu rozwiązanie musi być drogie w instalacji. To mit, gdyż samo podłączenie telefonii VoIP nie wymaga od nas ponoszenia praktycznie żadnych kosztów. Do jej obsługi nie potrzebujemy bowiem specjalistycznego sprzętu, gdyż wystarczy komputer, smartfon lub tablet, na którym zainstalujemy dedukowane obsłudze telefonii VoIP oprogramowanie. Cała procedura instalacji oraz konfiguracji nie trwa dłużej niż 5 min.
Mit nr 2: telefonia VoIP oferuje słabą jakość dźwięku i jest awaryjna
To mit, który pochodzi jeszcze z samych początków istnienia telefonii VoIP. Warto bowiem wiedzieć, że jest to rozwiązanie obecne na rynku już od wielu lat. Rzeczywiście, na początku swojego istnienia telefonia VoIP, podobnie tak jak wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, borykała się z tzw. problemami wieku dziecięcego. Jej rozwojowi nie sprzyjała bowiem słaba jakość połączeń internetowych, z jakimi mieliśmy do czynienia jeszcze dekadę temu.
Dziś jednak twierdzenie, że telefonia VoIP oferuje słabą jakość dźwięku oraz jest rozwiązaniem awaryjnym, nie jest prawdą. Obecnie do dyspozycji mamy bowiem szybkie łącza internetowe, które pozwalają na sprawną oraz bezawaryjną obsługę telefonii internetowej. Jakość dźwięku jest także nieporównywalnie lepsza niż ta oferowana przez telefonię komórkową lub stacjonarną. Telefonia VoIP to dziś wręcz idealny wybór dla użytkowników, którzy chcą zapewnić sobie czysty dźwięk podczas rozmów oraz pewność, że korzystają z niezawodnego i stabilnego rozwiązania komunikacyjnego.
Mit nr 3: telefonia VoIP jest skomplikowana w obsłudze i konfiguracji
To kolejny mit, który jednak skutecznie powstrzymuje wiele osób przed przesiadką na telefonię VoIP. W rzeczywistości sytuacja wygląda zupełnie inaczej, o czym szybko przekona się każdy, kto zdecyduje się na zainstalowanie w swojej firmie telefonii VoIP. Telefonia VoIP to bowiem rozwiązanie bardzo proste w instalacji oraz intuicyjne w obsłudze. Nie wymaga przy tym posiadania skomplikowanych umiejętności oraz zdolności informatycznych. Została bowiem stworzona do korzystania nie tylko dla osób biegłych w obsłudze komputerów, ale dla każdego użytkownika.
Ponadto, wybierając telefonię VoIP w Dzinga.com oraz jeden z płatnych pakietów mamy zapewnioną całkowicie bezpłatną pomoc i wsparcie techniczne nie tylko podczas samego procesu instalacji oraz konfiguracji telefonii internetowej, ale także już w trakcie jej użytkowania. To idealne rozwiązanie zwłaszcza dla poczatkujących użytkowników telefonii VoIP, którzy chcą zyskać pewność, że wybrana przez nich usługa będzie zawsze sprawna i funkcjonalna.