Transmisje online sportu to nowy kanał dystrybucji treści przez Internet i wyraz ewolucji świata marketingu. Live streaming staje się jednym z najbardziej autentycznych sposobów łączenia się z odbiorcami. Wydarzenia sportowe emitowane są w czasie rzeczywistym, a uczestnicy mogą do nich dołączyć za pomocą jednego przycisku.
Statystki pokazują, że w 2016 roku branża live streamingu była warta ponad 30 mld dolarów. W 2021 roku jej wartość może przekroczyć 70 mld dolarów.
Live streaming sportu szybko się rozwija. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska jest duża baza użytkowników i ciągle rosnąca popularność treści emitowanych na żywo. Naturalność i pomyłki słowne typowe dla takich wydarzeń sprawiają, że odbiorcy łatwiej się z nimi utożsamiają i traktują je jako autentyczne. Branża wideo online, w odróżnieniu od spotkań organizowanych stacjonarnie na halach i stadionach, ma potencjał dotarcia do tysięcy, a nawet większej liczby uczestników podczas jednej transmisji.
W porównaniu z marketingiem treści udostępnianych na żądanie i optymalizacją wyszukiwarek, transmisje online sportu to mniejszy wydatek. Wydarzenia można emitować na darmowych platformach. Dodatkową zaletą jest fakt, że YouTube czy Facebook faworyzują rynek transmisji wideo na żywo.
Za przykład tego, że widzowie coraz chętniej oglądają wydarzenia sportowe transmitowane na żywo w Internecie, można podać chociażby gale KSW, EFM i ACA.
Jedne z najsłynniejszych wydarzeń sportowych, które przeniosły się do sieci, to gale polskiej organizacji Konfrontacji Sztuk Walki. KSW to lider wśród europejskich organizacji MMA i jedna z największych potęg światowych w tym sporcie.
Do pewnego czasu zmagania sportowców mieszanych sztuk walki można było zobaczyć na ekranie telewizji Polsat, jednak z czasem federacja postanowiła przenieść transmisje na przestrzeń własnych platform.
Początkowo branża wideo online była dla KSW dodatkowym kanałem dystrybucji. Bilety sprzedawano jednocześnie na turnieje na żywo i te emitowane w sieci. W czasach pandemii i lockdownu live streaming stał się jedynym sposobem na obejrzenie walk przez fanów. Zainteresowanie rosło a użytkownicy chętnie korzystali z tej formy rozrywki. Dostęp kosztował kilkadziesiąt złotych i można było opłacić go dzięki systemom pay per view.
European Fight Masters (EFM) to kolejna organizacja, która zdecydowała się przenieść transmisje swoich gal do sieci. W trakcie emisji widzowie oglądają sportowców z Polski i całej Europy, którzy zmagają się w mieszanych sztukach walki. Dzięki przejściu na ten kanał dystrybucji łatwiej było dotrzeć do fanów i zwrócić ich uwagę na turnieje MMA. Zwiększeniu zasięgu sprzyjają platformy mediów społecznościowych, które zaczynają coraz chętniej integrować się z treściami transmitowanymi na żywo.
Live streaming wykorzystują również mniej znane imprezy sportowe, np. gala organizacji ACA (Absolute Championship Akhmat). Jest to rosyjskie wydarzenie, które – podobnie jak KSW i EFM – promuje walki MMA. Organizacja powstała w grudniu 2018 roku jako efekt fuzji Absolute Championship Berkut oraz World Fighting Championship Akhmat.
Przychód z transmisji wydarzeń sportowych emitowanych online w czasie rzeczywistym okazuje się na tyle duży, że organizatorzy przenoszą imprezy sportowe do sieci na stałe. Oglądają je tam aktywne grupy użytkowników, którzy chętnie udostępniają i komentują wydarzenia, jednocześnie zwiększając ich popularność.
© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone
Home | O nas | Reklama | Polityka prywatności | Kontakt