Każdy przedsiębiorca chce dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Działania marketingowe w Sieci mogą to ułatwić. Na uwagę zasługuje szczególnie jedno z nich. Powiadomienia push, bo o nich mowa, dają firmom niesamowite możliwości.
Musisz to wiedzieć
Notyfikacje push to niewielkie prostokąty pojawiające się na ekranach komputera bądź urządzeń mobilnych. Wyświetlają się użytkownikom, którzy wcześniej wyrażą na to zgodę. Nie muszą przy tym dokonywać żadnej rejestracji, ani przekazywać swoich danych. Nie potrzebny będzie nawet adres e-mail. Notyfikacja składa się z 4 części. Jeśli chcemy, by przyniosła ona oczekiwany skutek, powinniśmy zadbać o każdą z nich. Zacząć możemy od grafiki, w zależności od tego co chcemy osiągnąć może być to zdjęcie produktów objętych promocją, nasze logo, albo obrazek związany z najnowszym wpisem na bloga. Drugim elementem jest tytuł. Warto wiedzieć, że do jego tworzenia możemy wykorzystać nawet emotikonki. Powinien on być chwytliwy i zachęcający. Następnie możemy przejść do napisania tekstu. Zawieramy w nim najważniejsze informacje i zachęcamy do kliknięcia w link, który również dodajemy w powiadomieniu.
Jak to działa?
Do stworzenia notyfikacji przyda nam się narzędzie takie jak push-ad.com/pl. Oferuje on możliwość zaprojektowania powiadomienia i zbierania o nim najważniejszych danych. Dzięki temu na bieżąco możemy śledzić postępy w naszej kampanii. Ogromną zaletą powiadomień push jest to, że nie zbierają one danych z ciasteczek. Nie są im straszne także bardzo popularne filtry blokujące reklamy. Na web push bowiem zgodę wyraża sam użytkownik, nie będą więc one traktowane jako przekaz reklamowy. Wykorzystując je w swoim biznesie mamy pewność, że docieramy z komunikatem jedynie do osób zainteresowanych naszą ofertą.
Kiedy korzystać z notyfikacji?
Możemy włączyć je, gdy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży lub wzbudzenia zaufania u konsumentów. Oczywiście w zależności od celu musimy dobrać odpowiednie treści powiadomień. Już po krótkim czasie użytkowania web push z pewnością zauważmy znaczną różnicę w konwersji lub liczbie odwiedzin na naszej stronie WWW.