Urządzenia mobilne – jakie jest ich znaczenie w urodowym biznesie?
Rozwój technologii idzie w bardzo szybkim tempie. Coraz więcej osób nie wyobraża sobie swojej codzienności bez smartfona, tabletu z nieco większym wyświetlaczem i mobilnego internetu, z którego można korzystać niemalże wszędzie. Nawet jeśli nie podążamy za technologicznymi trendami, prowadząc salon piękności, musimy mieć na uwadze potrzeby klientów. Jaki mają one związek z naszym biznesem?
Strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych
Możemy posiadać nawet najbardziej profesjonalną i dopracowaną graficznie stronę salonu, jednak gdy nie dostosujemy jej do niewielkich ekranów urządzeń przenośnych, nie wykorzystamy w pełni jej potencjału. Dlaczego to jest ważne? Przede wszystkim z tego względu, że strona, która nie jest optymalizowana będzie źle wyświetlała się na telefonach i tabletach. Będzie się długo ładować, nie wszystkie jej elementy będą wyglądały tak, jak powinny, w konsekwencji czego trudno dociera się do potrzebnych informacji. Jest to ważne również z tego względu, że strony dostosowane do urządzeń mobilnych wyświetlają się wyżej w wyszukiwarce Google. Wysoka pozycja jest bardzo istotna – zyskamy tym większa ilość odwiedzających!
Jak powinna wyglądać strona mobilna?
Pamiętajmy, że nie wszystko, co dobrze wygląda na ekranie komputera, będzie prezentować się tak samo na małym wyświetlaczu. Myśląc o stronie mobilnej, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na poniższe elementy.
- - Strona musi być prosta i spójna. Już na pierwszy rzut oka użytkownik powinien wiedzieć, jak dotrzeć do wszystkich jej zakładek i znaleźć najważniejsze informacje, takie jak nr telefonu, adres, cennik.
- - Zrezygnujmy z dużej ilości obrazków, zdjęć, skryptów, aplikacji flashowych – mogą bardzo długo się ładować.
- - Strona mobilna musi mieć intuicyjną i wygodną nawigację.
Podążaj za współczesnymi trendami – ułatw rezerwację wizyt
Wiele osób szukając fryzjera i kosmetyczki będzie korzystało z urządzeń mobilnych, więc jeśli strona jest do nich dostosowana z pewnością na nas trafią. A co, jeśli mogliby od razu zarezerwować wizytę online? To byłoby idealne rozwiązanie! „Około 25% rezerwacji do salonów pochodzi z urządzeń mobilnych.” – mówi Przemysław Jurek, współwłaściciel Lavito.pl – serwisu zrzeszającego salony z całej Polski, pozwalającego zapisywać się na wizytę online. Taka rezerwacja jest prosta i nie wymaga wykonywania połączeń telefonicznych, co jest zaletą głównie wtedy, gdy chcemy dokonać jej w pociągu, tramwaju czy w późnych godzinach nocnych.