Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak zbudować skuteczną kampanię e-mailingową? Porady ekspertów z ponad 20-letnim doświadczeniem

kampania mailingowa
Źródło zdjęć: pixabay.com
 |  Artykuł partnera  |  Reklama i marketing

Odpowiednio prowadzony e-mail marketing może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Przede wszystkim jest to tani kanał komunikacji, który pozwala na precyzyjne dotarcie do klienta ze spersonalizowanymi treściami. Nic więc dziwnego, że z wiadomości mailowych korzystają zarówno korporacji, jak i firmy z sektora MSP. W tym artykule swoimi wskazówkami w zakresie budowania skutecznych kampanii mailingowych podzielą się eksperci agencji Directan z ponad 20-letnim doświadczeniem. Dowiedz się, jak robić to dobrze.

Kampania tworzona w oparciu o dane

Skuteczna kampania mailingowa musi być tworzona w oparciu o dane. Im więcej wiesz o swoich klientach lub leadach sprzedażowych, tym łatwiej dostosować Ci komunikację do ich potrzeb. Podstawowe dane to m.in.:

  • dane personalne;
  • wiek;
  • miejsce zamieszkania;
  • wykształcenie;
  • preferencje;
  • potrzeby. 

Budowanie dobrej jakościowo bazy subskrybentów sporo trwa, jednak zdecydowanie warto na to postawić. Z czasem baza ta powinna być rozbudowywana i aktualizowana. To klucz do segmentacji klientów. Umiejętnie czytaj dane, a wysyłka maili przyniesie Ci wiele korzyści.

Kluczowe aspekty skutecznej kampanii mailingowej

Twoim zadaniem jest zaciekawienie klienta oraz sprawienie, że chętnie dowie się o Twojej firmie więcej lub od razu skorzysta z Twoich usług. Właśnie dlatego komunikacja mailowa nie powinna być SPAM-em. Klienci muszą rozumieć otrzymywaną wartość. Tę możesz przekazywać poprzez przekazywanie wiedzy w newsletterach merytorycznych. Zawsze jednak delikatnie lokuj swoje produkty i prowadź klienta przez lejek sprzedażowy. W dużym skrócie polega to na stopniowym budowaniu napięcia (zainteresowania), aż dojdzie ono do takiego momentu, który umożliwia dokonanie transakcji. 

Niezwykle ważne jest to, aby każdy mail był spersonalizowany. Krótki tytuł wiadomości powinien zachęcać do sprawdzenia jej treści. Od pierwszych zdań zależy to, czy klient zostanie z Tobą najdłużej. W związku z tym w nich wzbudź ciekawość i zasygnalizuj potencjał rozwiązania jego problemu, a w dalszej części udowodnij, że rozwiązaniem tym jest skorzystanie z Twoich usług. Mail powinien kończyć się czytelnym CTA. Im lepiej poprowadzisz komunikacje, tym większa szansa na konwersję.

Jakie cele biznesowe może realizować e-mail marketing?

Współcześnie kampanie e-mail marketingu mogą realizować wiele celów biznesowych. Często obejmują jednocześnie kilka z nich. Do przykładowych celów należą m.in.:

  • zaproszenia na wydarzenia;
  • przedstawienie oferty;
  • pozyskiwanie i weryfikacja danych klientów;
  • reklamowanie produktów;
  • budowanie wizerunku marki;
  • sprzedaż produktów lub usług.

Szczegółowy cel kampanii powinien być dobierany bezpośrednio do sytuacji danej firmy oraz założeń kompleksowej strategii marketingowej. Email marketing doskonale sprawdza się jako jeden z jej elementów. 

Poznaj kompleksową ofertę agencji Directan

Zależy Ci na zbudowaniu skutecznej kampanii mailingowej, która pozwoli Ci na realizację określonych celów biznesowych? W tym obszarze warto nawiązać współpracę z profesjonalistami. Doświadczenie eksperci agencji reklamowo-marketingowej Directan dokładnie zapoznają się z Twoimi potrzebami oraz grupą docelową i na podstawie zebranych danych przygotują dla Ciebie indywidualną propozycję współpracy. To prawdziwi specjaliści w obszarze budowania skutecznych kampanii email marketingu.