Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Marketing szeptany w internecie – jak może pomóc budować wizerunek Twojej firmy?

Marketing szeptany
 |  Artykuł partnera  |  Reklama i marketing

W dobie dużej konkurencji rynkowej opinie i rekomendacje innych klientów mogą mieć ogromne znaczenie dla firmy. To właśnie na nich chętnie polega wielu konsumentów. Dlatego marketing szeptany jest tak skuteczny. W jaki sposób może pomóc Twojej firmie? Jak stosować buzz marketing? Sprawdź!

Buzz marketing czyli marketing szeptany w internecie – czym jest?

Buzz marketing (lub marketing szeptany, word of mouth marketing) to bardzo skuteczna, choć czasami niedoceniana forma promocji. Polega ona na wykorzystaniu naturalnych relacji międzyludzkich. Bliskie osoby często polecają sobie nawzajem określone produkty, usługi czy też firmy. Buzz marketing wykorzystuje tę tendencję poprzez wzbudzanie dyskusji i przekazywanie rekomendacji. Takie działanie jest skuteczne ze względu na tzw. społeczny dowód słuszności. To zasada psychologiczna mówiąca, że wyznacznikiem do podejmowania decyzji czy określonych zachowań są zachowania i opinie innych ludzi.

Marketing szeptany w internecie może stosować różne narzędzia. Powiązane z nim są również takie pojęcia jak marketing wirusowy czy influencer marketing. Jednym z najpopularniejszych, a przy tym najskuteczniejszych sposobów na jego wykorzystanie są opinie użytkowników wyrażane w Google lub na forach internetowych. Dobre i wiarygodne opinie są bowiem stosunkowo łatwe do pozyskania, a przy tym bardzo skuteczne!

Największe zalety buzz marketingu w internecie, które powinieneś znać

Dobrze stosowany marketing szeptany może przynieść firmie wiele korzyści. Jakich? Do najważniejszych zalet buzz marketingu należą:

  • wiarygodność przekazu – opiera się on na rekomendacjach osób, które korzystały z produktu lub usługi, a dzięki temu pozwala zdobyć zaufanie potencjalnych klientów;

  • budowanie wizerunku marki – stosowanie marketingu szeptanego pozwala krok po kroku budować rozpoznawalność oraz silny wizerunek;

  • niski koszt – stosowanie marketingu szeptanego jest stosunkowo tanie, szczególnie przy wykorzystaniu opinii Google czy takich kanałów jak social media i fora internetowe;

  • wysoka skuteczność – rekomendacje od innych użytkowników mają znacznie większy wpływ na odbiorcę niż tradycyjne reklamy;

  • brak nachalności – buzz marketing znacząco różni się od tradycyjnej reklamy i nie jest postrzegany jako nachalny, a dzięki temu nie wzbudza niechęci;

  • łatwość dotarcia do niszy – buzz marketing umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców.

Ponadto korzystanie z marketingu szeptanego wcale nie jest trudne – szczególnie jeśli zasięgniesz pomocy fachowców! Dzięki temu unikniesz też kosztownych błędów, jakie może powodować nieudolnie prowadzony buzz marketing.

Czy warto inwestować w internetowy marketing szeptany? Wyjaśniamy!

Czy inwestowanie w kampanie marketingu szeptanego ma sens? Odpowiedź jest prosta: jak najbardziej! Powodem są wszystkie wymienione powyżej zalety tej formy promocji. Buzz marketing pomoże Ci zbudować silną, rozpoznawalną markę i przyciągnąć nowych klientów, a wszystko to przy relatywnie niskich kosztach. Dobrze prowadzony buzz marketing jest bardzo opłacalny!

Buduj reputację swojej firmy dzięki marketingowi szeptanemu z Good Opinion

Jak z głową korzystać z marketingu szeptanego? Najlepiej jest powierzyć promocję Twojej firmy specjalistom – np. firmie Good Opinion. Fachowe podejście do tematu zapewni skuteczność działań i wymierne rezultaty. Usługi takie jak dodawanie opinii w Google stanowią prosty sposób na zbudowanie wiarygodnego wizerunku firmy i przyciągnięcie do niej nowych klientów. Good Opinion dodaje opinie, które są naturalne, wartościowe i merytoryczne, a tym samym dobrze odbierane przez użytkowników. Sposób działania firmy sprawia również, że nowe opinie nie są uznawane za spam i usuwane przez algorytmy (co może mieć miejsce przy nieudolnych działaniach tego typu).

Postaw na buzz marketing i zwiększ rozpoznawalność oraz wiarygodność swojej firmy. Przyciągnij nowych klientów i zwiększaj przewagę nad konkurencją. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak to osiągnąć!