Influencer marketing to wyjątkowo efektywne narzędzie promocji, ale przy tym – dosyć wymagające. Wystarczy pamiętać o tzw. regule 3/11, która mówi, że pozytywna opinia jest przekazywana średnio trzem osobom, negatywna zaś – aż jedenastu.
Kluczem do dobrej kampanii influencerskiej jest przede wszystkim wybór odpowiedniego influencera oraz monitorowanie prowadzonych działań. Oto, klika wskazówek, które ułatwią działania w tym zakresie!
Influencer marketing polega na wykorzystaniu wpływu (ang. influence), który na swoich odbiorców mają różnego rodzaju twórcy i internetowe osobistości. Influencerami mogą być m.in.:
Wokół takich osób gromadzą się grupy stałych, zaangażowanych fanów, którzy cenią sobie tworzony przez nie content i ich zdanie. To sprawia, że komunikaty marketingowe przekazywane przez inflencerów trafiają na wyjątkowo podatny grunt. Jeśli do tego uwzględnimy fakt, że rekomendacje to jeden z najistotniejszych czynników w podejmowaniu decyzji zakupowych, to okaże się, że influencer marketing to forma promocji o wyjątkowym potencjale.
Szukając influencera, z którym nawiążesz współpracę, zwróć uwagę przede wszystkim na następujące kwestie:
Nowoczesne narzędzia analityczne, wśród nich te stworzone specjalnie z myślą o influencer marketingu, umożliwiają skuteczne monitorowanie działań prowadzonych w ramach kampanii influencerskich oraz mierzenie ich skuteczności. Są to np.:
Wskaźniki, które powinno się monitorować, to przede wszystkim: zasięg, zaangażowanie użytkowników (wyświetlenia, polubienia, komentarze, udostępnienia), pozyskany ruch, zakupy dokonane przez link afiliacyjny czy wzmianki na temat marki. Ich analiza umożliwi Ci optymalizację kampanii influencer marketingu i uzyskanie jeszcze lepszych efektów!
Aby dowiedzieć się więcej, Kim jest influencer sprawdź ten artykuł: https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/kim-jest-influencer-i-co-influencer-marketing-moze-dac-twojej-marce/
© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone
Home | O nas | Reklama | Polityka prywatności | Kontakt