Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Profesjonalne opakowania, a profesjonalna marka – opakowania jako sposób komunikacji

opakowania kartonowe
 |  Artykuł partnera  |  Przemysł

Czy opakowanie stało się sposobem komunikacji? Nie da się ukryć, że identyfikacja wizualna marki jest dużo prostsza do zapisania w świadomości odbiorców, jeśli wyróżnia się nie tylko oryginalnym logotypem oraz nazwą, ale także opakowaniami, które już na pierwszy rzut oka świadczą o tym, czyje produkty znajdują się wewnątrz. Oto co warto wiedzieć na temat roli opakowań w sposobie komunikacji.

Identyfikacja wizualna marki – czy naprawdę opakowanie ma znaczenie?

Profesjonalne opakowania na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niczym znaczącym. W końcu mówi się, by nie oceniać książki po okładce, więc dlaczego ktokolwiek miałby oceniać produkt po tym, jak został zapakowany? Nic bardziej mylnego.

Dziś można zaobserwować na rynku wiele ciekawych marek, które oferują produkty np. dla klienta premium, wykonywane ręczne, skoncentrowane na niewielkiej grupie odbiorców, bez masowej produkcji, które wygrywają na tle innych, często nawet tańszych rozwiązań, tylko dlatego, że ich produkt można odbierać i kupować jako spójny na każdym etapie – od komunikacji e-mail, poprzez koperty, opakowanie, aż po zawartość.

Ponadto dzięki tej spójności można łatwo sprawić estetyczny podarunek sobie, ale także innej osobie, od razu ofiarowując kolorowe opakowanie, bez konieczności dodatkowego zawijania go lub pakowania w prezentowy papier.

Estetyczne opakowanie to wzrost zaufania wśród klientów?

Estetyczne opakowanie to ponadto wzrost zaufania – gwarancja, że producent opakowań kartonowych dostarczył wszelkich starań, by dostosować opakowanie do potrzeb konkretnego produktu. Niestety, ludzie dziś wciąż boją się zamawiać online, w obawie o otrzymanie produktu odbiegającego jakością od tego, co widzą na zdjęciu.

Dzięki opakowaniu dopasowanemu do produktu klient wie, że jego przedmiot został przetransportowany bezpiecznie, ponieważ nie zapakowano go w pierwszy lepszy karton znaleziony na magazynie. To ogromne bezpieczeństwo i radość – nie tylko w przypadku szklanych i kruchych przedmiotów, ale też książek, gdzie rogi powinny dotrzeć nienaruszone, kosmetyków, by się nie wylały, czy jakikolwiek innych prezentów, które mają być źródłem dumy podczas imprezy urodzinowej, a nie zawstydzenia, jeśli okaże się, że produkt dotarł poobijany. 

Identyfikacja wizualna marki – ekologia ma znaczenie

Dodatkowo ważna jest kwestia ekologii. Producent opakowań kartonowych, który zadba o minimalizm i środowisko, poprzez właściwe opakowanie stworzy wizerunek pasujący do wizji zielonej firmy, sprzedającej produkty wysokiej jakości, których wytworzenie nie zostawiło za sobą dużego śladu węglowego. Dla wielu kupujących identyfikacja wizualna marki z ekologią jest bardzo ważna, dlatego warto o tej zalecie pamiętać.

Należy mieć też na uwadze, że ładne opakowania (a już szczególnie te, które są ekologiczne) często trafiają do mediów społecznościowych, które dziś sprzedają lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Polecenia są darmowe, ponieważ ludzie chcą pochwalić się, co kupili w sieci. Dzięki temu łatwo można dotrzeć do nowej grupy odbiorców – bez żadnych kosztów.

Producent opakowań kartonowych – na co zwracać uwagę?

Używanie logotypów na opakowaniach jako część strategii marketingowej marki to inwestycja finansowa, która ma na celu zapisanie się w pamięci klientów i sprawienie, że powrócą do sklepu po znaną sobie jakość. W takim przypadku klient przestaje kupować dany produkt, np. notesy, a zaczyna kupować produkty sklepu o danej nazwie. To ważna zmiana, o której marzy wielu właścicieli znanych i mniej znanych marek. Co więcej, taki sposób komunikacji z klientami wcale nie należy do drogich. Wystarczy dobry producent opakowań kartonowych, który przygotuje produkty z troską o możliwość wielokrotnego wykorzystania, dopasowanie do produktu, wytrzymałość i praktyczny wymiar.

Dużą popularnością cieszą się m.in. opakowania fasonowe, najczęściej spotykane w gastronomii, np. restauracjach czy branży cukierniczej. Są też popularne w przesyłaniu małych przedmiotów, np. części motoryzacyjnych, komputerowych czy biżuterii. Nie wspominając nawet o branży kosmetycznej, gdzie takie kartony to gwarancja bezpiecznego przewożenia produktów.

Opakowania kartonowe Tychy – jak szukać producenta opakowań?

Szukając takich haseł jak opakowania kartonowe bielsko czy opakowania tychy warto zastanowić się nad swoimi priorytetami. Najważniejsze to znaleźć taką markę, która cieszy się popularnością, zapewnia wysoką jakość i może wyróżnić się wszechstronną ofertą. Należy mieć na uwadze, że specjaliści powinni rozwiać wszystkie wątpliwości – na każdym etapie składania zamówienia, co na pewno pomoże uzyskać pewność, że dany producent opakowań kartonowych idealnie spełnia potrzeby danej działalności.